<3 TAMMIVAUVAT toukokuun LOPPUUN
Ajattelin kerrankin aloittaa uuden pinon. Tuo vanha olikin alkukuun pino ja jo aikas pitkä, joten jos sit taas tänne uudet kuulumiset. Mä palailen myöh. lukeen aiemmat kirjoitukset ja kommentoimaan. *Aurinkoista viikonalkua*
3xäippä74 34v, p02/99, p03/00, t04/05, p05/07, t01/09, Etelä-Pohjanmaa
Ahava 29v p05/06, p02/09, Uusimaa (Espoo)
Amelie p01/09, Oulu
Basilika5 33v, lapset t-4/03, t-4/05, p-4/05, p-1/09 Etelä-Suomi
Curious 34 v, p11/98, t02/09, Itä-Suomi
Eikkuli 28v, p 2/04, t 4/06, p 2/09, Etelä-Pohjanmaa
Emmuli81 27v, p10/05, p02/09, Pirkanmaa
Emu82, 27v, p06/04, p01/09, Pohjois-Pohjanmaa
Hömppä82 26v, t01/09, Pohjois-Pohjanmaa
Jadmiras 20v, t01/09, Karkkila
Jaffa76 32 v, tytöt -02, -05 ja 01/09, Helsinki
JB72 37v, t-00, p-02, p-07 ja t 01/09, Kanta-Häme
Jepsis 34v, t 10/06 ja t 01/09, Pirkanmaa
KainoElvi 37v, 98, 01, 04, 06, t01/09, Etelä-Suomi
Katjalah 34v, p1/97, p12/02, t1/05, p1/09 Pirkanmaa
Kotiäityli 37v, t(08/99), t(05/02), t(02/09), Espoo
Lila82 27v, t01/09, Uusimaa
Lootuskukkanen 28v. p04/05, p02/07, t01/09, Espoo
Marlene 27v, p11/05 p01/09, Varsinais-Suomi
mehiz 29v, t05/05, p05/07, p02/09, Pohjois-Pohjanmaa
MiaMik, 25v, t10/06, t1/09, Pirkanmaa
MinnaJ 31v. p04/04, p08/05, p02/09, Järvenpää
minnikki, 25v, p03/03, t07/04, p02/07, t01/09, Satakunta
Miuwau, 33v, p10/04, p07/06, t02/09, Itä-Suomi
Pantsa 31v t04/04, p01/09 Etelä-Suomi
Ronjakasperi, 33v, t01/09, Oulu
Siina 24v, p02/06, p01/09, Kajaani
Stiina 32v, p01/06, t01/09, Helsinki
UlMa 21v p01/09 Vantaa
Kommentit (70)
Pakko koittaa, et toimiik tää enää ku ei ton mun edellisen kirjotuksen jälkee oo koko vauva-palstal tullu mitää uutta... Et josko tää mun kone on jumittanu tai sit toi uusittu palsta.
Nyt sen näkee :) Sori tää turhan päiväne!
josko tämä siis toimii uusilla salasanoilla...
Ensinnäkin LOOTUSKUKKANEN!! Vastasin sinulle eilen illalla tuonne kierrätyspalstalle siihen kirpputoriviestiisi,mutta nythän sitä viestiä ei ole missään,harmi!
Meillä vanhennuttiin viime viikolla niin minä kuin keskimmäinenkin tytöistä.Tyttären synttäreitä juhlittiinkin sitten 3 päivänä,nyt onneksi taukoa,kun esikoisella syntsät vasta elokuussa koulujen alettua...Synttärikakkuja tein siis 3 ja olen tykännyt käyttää kakkujen täytteenä noita vauvojen hedelmäsoseita,useimmiten sitä persikka-banaanisosetta. Ja niin käytin nytkin! Ja niinpä,kun purkkeihin jäi pikkuisen rippeitä kakkujen täytön jälkeen,päätin tarjota soseenloput Netalle. Ja kyllähän hän niistä tykkäsi,kun 3 päivänä sai namia...Ja hyvin osasi lusikasta syödä,mekin kun on annettu niin Cuplatonit kuin Jekovititkin alusta asti lusikalla.Enempää hedelmäsoseita ei ole sitten tytölle tarjottu,ettei pääse aluksi makean makuun,sitten ei kyllä peruna kelpaa millään!!Perunaa voisi pikkuhiljaa alkaa tarjoilla,mutta jotenkin tää on niiiin helppoa,kun pelkällä maidolla mennään;ei tarvi miettiä missä ja milloin syöttää ja missä ruokia säilyttää reissun päällä ollessa...Noiden isompien tyttöjen kohdalla kun kiinteät aloitettiin 4kk:n iässä tai jo vähän enemminkin! No,katsotaan reilun viikon päästä mitä neuvolassa sanotaan ja miten tuo Netan paino on noussut (3kk neuvolassahan tyttö painoi vain 5080g). Nyt kun Netta on siis tuon pullon huolinut,niin joka ilta on pullosta syönyt 100ml tuttelia.Se on riittänyt hyvin yötä vasten,välillä haluaa selvästikin lisäksi tissimaitoa ihan läheisyyden takia...
Netta nukkuu öisin n. 11-12h.Menee nukkumaan tuossa 20-20.30 aikoihin,syö yöllä klo 03 ja 06 ja heräilee siinä klo 7-8 aikoihin.Eli siis ihan LUKSUSTA on nuo meidän yöt!!Mutta päiväunet on sitten meilläkin ihan painajaista;nukkuu semmoisia 1/2 h:n pätkiä päivän mittaan olipa sitten sisällä tai ulkona,autossa tai kaupassa...Huoh,millähän saisi nukkumaan pidempään!!
Meillä ei vieläkään käännytä. Lattialla ja sitterissä Netta jumppailee ja liikkuu sillä tavoin selällään,että hetken päästä on jo eri kohdassa kuin hetkeä aiemmin. Mutta meillä sen sijaan on sitten "puhelias" tyttö,joka on jo pari kuukautta "jutellut" ja kurnuttanut ja kikatellut ääneen.Eli kun Netta on hereillä,ei meillä ole hiljaista (liekö tyttö tullut äitiinsä ja siskoihinsa!?).Nyt on alkanut vaunuissakin herättyään höpöttelemään, ei enää huuda kuten aiemmin...
Tulikohan tässä taas jo tarpeeksi sepustusta,kun en pariin viikkoon ole kirjoittanut!
Täytynee palata taas asiaan 4kk-neuvolan jälkeen.
Ei vaan,nyt vielä laittamaan tyttöjen kevätjuhlavaatetus kuntoon ja sitten itekkin koisimaan.
Aurinkoista alkavaa kesää ja Ihania luvassa olevia hellepäiviä kaikille!!
T:kotiäityli + Netta-tyttönen(muutamaa päivää vaille 4kk)
KOTIÄITYLI: Mitä mahdollisesi vastasi sinne ku en lukenut sitä??
Vein siis ne kamat sinne eilen ja siellä oli muuttunut hinnat saatiin kaks pöytää melkeen samalla hinnalla kun hinta oli muuttunut että tupla pöytä 29e viikko ja me otetiin kaks viikkoo :) Se jo et kunhan saan ees takas sen mitä siihen oon satsannut ja joka toinen päivä suunnilleen käyn siellä pöyrimässä :)Anteeksi ihan muuta ku vauvasta.....
Meilläkään ei Aada viellä käänny, nauttii olla lattialla peiton päällä nakkena...jos se jää aamulla tekemättä niin kiukutelee..Ja Aada kanssa juttelee paljon ja naureskelee ja piereskelee :=)
Aika on mun mielestä mennyt niin vauhdilla siis koulut loppuu ja lapsilla alkaa kesäloma ja hulinaa ja vilinää meidän pihoilla sen jälkeen. Omat muksuthan on koko ajan mun kaa kotona mutta odotavat innolla kun serkut aloittaa loman :)
Tuun myöhemmin uudelleen keskustelemaan nyt aamupalalle ja sit ulos rusketumaan.
Mistähän johtunee... meillä on menneet nyt yöt malliinsa, koko ajan melkein pitää olla tissi hollilla tai ei nukuta niin tippaakaan. Ja itsekin alan olla jotenkin väsy, enää en pääse vanhaan malliin viideltä pystyyn. Tänäänkin nukuin kellonsoittoon asti (ja tuo soi vasta kuudelta).
Onneksi huomenna alkaa koulusta loma niin sitten saa koisia syksyyn asti, silloin onkin sitten kaksi matkaan saateltavaa, kun kakkonen aloittaa eskarin.
Kakkaa pienin on pantannut viimeaikoina taas kiitettävästi, neljä päivää tuossa meni ennen kuin eilen sitten tuli kaksi vaippaa täyteen. Pitäisi varmaan panna taas kone pyörimään, kun tuo yksikin kakkavaippa tuolla likoaa... Ja lähtä ulos katsomaan kakkosen ja kolmosen perään jahka ensin saan tuon tissin irti vauvan suusta ja pojan nostettua vaunuihin.
http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=168
Melkoista taistelua oli tämä kirjautuminen. Uudelleen piti koko palveluun rekisteröityä, kun ei muka mun sähköpostiosotetta tai nimimerkkiä tunnistanu :/ En nyt oo varma ees omasta nimimerkistäkään ku monta kertaa piti yrittää sitä tuohon värkätä :(
Tuossa linkissä on siitä 4kk tankkauksesta, kun ollu täälläkin puhetta asiasta ja Katjalah just äsken valitteli. Meillä taas vähän paremmin nukuttu, paitsi se ainoa herätys on sitten semmonen, ettei neitillä haluttas alkaa uudelleen nukkumaan ja oonki nyt kapaloinu ettei saa käsiään heiluteltua eikä pyörittyä sängyssä. Malttamattomuutta vissiin että haluttais jo sillon 4-6 aikaan herätä. Parina päivänä päikät ollu taas melko vähissä. Nukkunu ulkona puoli tuntia ja sisällä tissi suussa "pakotettuna" toiset puoli tuntia kun ei millään malttais nukkua.
Minkä ikäsenä vauvat yleensä alkaa ryömimään tai konttaamaan? Maanantaina neiti tosiaan kääntymään oppi ja nyt liikkuu hitaasti mutta varmasti mahallaan ollessaan eteenpäin. Pyllyä nostaa ja käsillä pukertaa ittensä liikkeelle. Tosiaan siis varmaan 15min ja metri, mutta kuitenkin.
Oli kyllä melkonen myräkkä eilen, kun meillä takapihalla puista isoja oksia lennelly ja joku puu menny poikkikin.
*Amelielle* mulla piti sanoa, että kun miehes lähtee reissuhommiin, niin kiinnitä omaan jaksamiseen erityistä huomiota. Lepää sillon ku vauva nukkuu äläkä kotitöistä huolehdi. Kaikki "turhat" ja ei niin välttämättömät kotihommat voi ihan suosiolla siirtää tai jättää tekemättä. Esim. kaikki silittämiset mulla loppu ku seinään sillon ku mies reissuun Ainon syntymän jälkeen lähti. Ja ota kaikki apu vastaan mitä tarjotaan. Ja tapaa muita aikuisia. Mulla ainakin oli pakko nähdä muitakin ihmisiä, kun yksin kökin kotona kokoajan. Muuten tulee ihan mökkihöperöksi.. Siis itsestäänselvyyksiä kaikki "neuvot", mutta aattelin muistuttaa kun se elämä vauvan kanssa on ihan erilaista yksin ja yhdessä...
Oli kait mulla vissiin jotaki "oikeetakin" asiaa, mutten nyt muista. Pitäis alkaa kotihommiin, kun villakoirat puree kohta nilkat, mutta ei taas jaksais innostaa.
Ei tässä oikein voi kommentoidakkaan, kun ei nuita tuoreita viestejä paljon ole eikä niitä vanhoja enää muista.. Siispä poistun imurin varteen. Melkein ehkä ehtiikin ennen lemmenviemää.. Voivoi näitä kotiäidin riippuvuuksia :D
Hömppä ja Aino 4kk 3pv
Sain näköjään vanhan nikkini takaisin! =D En saanut tätä mitenkään sen viimekertaisen uudistuksen jälkeen toimimaan, ja piti silloin ottaa käyttöön "minnikki". No, nyt sit en saa enää minnikkiä, vaan tulee tää vanha "-minni-". No, samapa tuo minulle. Opetelkaa siis tuntemaan vanha minnikki nyt minninä. =)
Meidän neitikin sai sen kamalan yskän. =( Ja kun yskii, pulauttaa/oksentaa lähes kaikki maidot. Meillä ei olla vielä kiinteitä maisteltu, ehkä sit kun ollaan kaikki terveitä.. Neitikin täyttää jo 5kk parin viikon päästä!
Yhtä huutoa taas, ei viihdy missään, sylissäkään ei hyvä, joten pitää.. hmm.. keksiä jotain..
Mulla ei aluksi toiminut silleen kun joku sanoi että maililla ja uudella salasanalla... Laitoin ylläpidolle viestiä ja johan alkoi toimimaan :)
Eipä tässä nyt mitään asiaa ole. Emma on kiukunnut nyt pari päivää ja päivät onkin menneet häntä kanniskellessa. Ei ole enää mitään vauvan itkua vaan vähän jo sellaista isomman tytön kitisemistä ;) Nyt molemmat neidit jo unten mailla niin taidan minäkin painua pehkuihin :)
MiaMik ja Emma 4kk
Mikshän näitä sivuja pittää jatkuvasti uudistaa...prkl!
Saapa nähä tuleeko tämäkään viesti näkyville.
Meillä oli neuvola maanantaina ja painoa typyllä 7480g ja pituutta 63cm. Tällä viikolla on alotettu kiinteät potulla..silleen että eka päivänä yks lusikka toka kaks kolmantena kolme...jne..viikonlopun jälkeen lisätään sitte porkkana..
Parina päivänä menny vähän perseelleen tuo syönti homma ku oon välillä antanu korviketta niin tyttö alkaa naama punasena huutaan ku otan pullon suusta pois ja sitte ku yritän pottua niin ei kelepaa ku huutaa vaan niin pakko antaa maitoa.
Päivät on raskaita ku mies tulee illalla vasta seittemän-yheksän aikaan kotia.
Joo muutaki piti kirjottaa mutta ei muista mitä..
t. Ronjuska ent. ronjakasperi
ja pelkään ettei kaikki mee kuten pittää...
Emmuli
On pitänyt monena päivänä kirjoittaa, mut en oo kerennyt.. aikas touhua näitten kahen poitsun kaa nyt ollut. Meillä edelleen mustasukkaisuutta tuon 3,5 vuotiaan kanssa ja pahenee vaan.. uhmaa ja huomion hakuisuutta, niin tää äiti on aikas kovilla!
Niin ja tulee usein raivottua tuolle uhmakkaalle, kun väsyttää!!! Taas viime yönä 10-20 kertaa heräilin.. oon niin väsynyt!
Eli imetän vielä ja on yritetty lisämaitoa, jotta nukkuis, mut ei ota. Ja tutti kelpaa päivisin ja nukkumaan mennessä, mut yöllä tissillä vaan.. ihan hirveetä! Just terkka sano, et vois johkin muualle laittaa nukkuun.. mut luin ton hömpän laittaman linkin, niin siinä oli just, et helpottaa, kun on vieressä niitä yösyöttöjä.. totta, mut sitten ne kätinät... HUOH! Tulis jo syksy! Vaikka nautin vauvasta, mut silti toivon, et aika menis nopeesti, et sais nukkuttua.. esikoisesta en toivonut vaan nautin joka hetkestä kun näki miten nopeesti se aika menee... ja ajatukset vaihtelee.. jos hyvä yö, niin hyvä päiväkin, totkai :)
Uutena taitona poitsu on oppinut tarttumisen, et nyt ottaa jo leluista kiinni ja iskää parrasta :D Ja meillä kans poitsu punkee ylös istumaan ja kaikkee pitäis tutkailla. Isoveljen touhut kiinnostaa ja koko pieni poika väpäjää, kun haluis kans liikkeelle :)
Nyt kaivelin isoveljen vanhoja kesävaatteita pienelle, ne on 74 cm ja ihan hyviä noi bodyt oli.. et tuntuu, et aika jässikkä on! Vaikka voihan olla, et kutistunutkin, kun vanhoja.. noilla kuitenkin 4 kk ikäeroo, siis et isoveli oli sen verran vanhempi kesällä. Mut ihan hyvä, et mahtuu nui vaatteet.. silti pakko jotain pientä kesäpukua ostaa pienelle, vaikka vaatteita oiskin ;)
Muksaa viikonloppua teille! Nauttikaa auringosta, mut suojatkaa pikkuset :)
Emmuli ja poitsu 3,5 kk
Mikähän tuota Emmaa nyt oikein vaivaa?? Viime yö meni kans ihan kätinäksi. Kahteen mennessä olin silitellyt neitiä jo 15 kertaa, sitten luovutin ja nostin tissille. Siihen sitten rauhoittui vaikkei paljon mitään syönytkään. Klo 6 eteenpäin alkoi taas vähän väliä kitinä ja olen koko ajan joutunut rauhoittelemaan. Välillä ihan vaan kitisee ja välillä parahtaa itkuun. Ei ainakaan korvatulehdusta pitäisi olla kun ei ole flunssaakaan ollut. Hampaitakaan ei ole näkyvissä.
Jaahas ja taas alkoi huuto pinniksestä.. Täytyy mennä...
Aikas kamala yö taas takana, mut hereillä ollaan.. tosin silmiä kirvelee.. taidan mennä pötköttään, kun poitsu kohta aamupäikkäreille menossa.
Tulin huhuilemaan kuulumisia *Miuwaulta* , MinnaJ:ltä ja mehiziltä! Kirjoitelkaahan, kun muistaakseni ei oo kauheesti mitään kuulunut.. anteeks jos muistan väärin. *Mehiz* ei oo tainnut ainakaan kirjoitella pitkään aikaan, mites teidän yliaikainen :) Onko kehittynyt nopeemmin? Meillä ainakin tapahtuu nopeemmin kaikkee, kun esikoisella ja tuo kasvukin tuntuu olevan yläkäyril, ainakin pituus. Ja miten *MinnaJ* on jaksellut kolmen poitsun kaa?
Nyt toinen kuppi aamukahvia ja sitten pistään vaavia unille, sekä uloskin pitäis.. ei sais jäädä kotiin huiliin, kun noin hieno ilma, mut pakko varmaan hetki vie pötköttää.
MiaMikillä oli ongelmia yöllä, meillä kans just tommosta kätinää, mut ei kyl huutoo. On varmaan vaan turvallista olla vieressä :) Entäs onko teillä mahan kaa ongelmii, onko kakkaa pantattu.. Voi, ku aina tietäiskin mikä nuilla pienillä on..
Aurinkoista päivää!!
Emmuli
noilla tähdillä, ois ollu kyl hyvä, että kyseiset henkilöt huomais paremmin mun huhuilun :) No kertokaa joku, jos tiedätte miten noi vanhat kikat toimii tässä uudessa versiossa!
Nyt koneen äärestä puis......
Munkin piti rekisteröityä uudestaan, vanha tunnus ei toiminut, vaikka yritin kirjautua ohjeiden mukaan.
Meillä on pari päivää menty kellonviisareina, ja muutaman kerran on neiti kääntynyt vatsaltaan selälleen, mitä on ihmetellyt itsekin. Lisäksi iskä on pitänyt Idalle ryömintävalmennusta, joten pientä liikkumista on havaittu, etenkin sellaisella liukaspintaisella jumppalelumatolla. Yöt ovat edelleen ok, herää siis n. klo 3, 5.30 ja 7.30. Aamulla häntä nukuttaa vielä mainiosti: tänäänkin nousin itse ylös ennen kahdeksaa, mutta neiti nukkui vielä kolme tuntia sen jälkeen.
Meillä kakataan joka päivä. Viime aikoina on tullut yksi iso iltakakka (ihana sana :) ). Toissapäivä jäi väliin, ja voi sitä shitin määrää eilen, kun padot avautuivat! Oltiin vielä pikavisiitilla mummolassa, ja pesupuuhaan tarvittiin kaksi henkilöä, kun löysä maitokakka nousi edestä kainaloita kohti, minkä jälkeen koko vaavi oli yltä päältä siinä itessään. ;-) Kotona illalla vielä sama uusintana.
Curious + Ida 3kk 3vko
Ei mulla mitään muuta erityistä... Neuvolaki kerta siirty ens torstaille. Soseita me syödää kerral kolmasosa purkillista ja päälle 80ml maitoo. Mitä ootte mieltä tästä:
-aamul herätes 140ml nan
-päiväunil 1/3 ruokasosetta + 80ml nan
-herätes 140ml nan
-iltapäiväl 1/3 ruokasosetta + 80ml nan
-iltapalaks 200ml vellii
...että pitäisikö toi toinen sose olla hedelmää? ajattelin sen sitte tunkee toho päikkäreitte jälkee jossai välis. *mielipiteitä* Laittakaa omia ruokailujanne jos viititte ni kattelen vähä :)
ON pääsykokeet oli helpot ja mielestäni sujui. Kuukauden pääst sit tuloksii odotellaa, Huome ois se perhetukikeskuksen työhaastattelu ja perhetyntekijän vierailu. Lauantaina ylppärit ja yöksi taas töihin ravintolaa. Joten Hyvää viikonloppua kaikille!!
Marlene ja vähis 4kk3pv