Onko naiset oikeasti näin ahdasmielisiä ja suvaitsemattomia kuin tämän palstan
Kommentit (34)
Se mutta oli jollekin muulle, joka puhui noista 'maan tavoista'. Anteeksi huono ilmaisu.
anonyymistä suvaitsemattomuudesta tai sen puutteesta. Minulla on kyllä ihan sama mitä täällä kirjoitellaan, ei minun mielipiteisiini vois vähempää vaikuttaa. Todellisessa elämässä olen törmännyt vielä paljon hullumpiinkin yksilöihin kuin aaveella.
ja omakotitalo lähiössä asuvana voin sanoa etten todellakaan ole rasisti! Myöskään homot eikä lesbot häiritse minua mitenkään. Ja lapseni eivät kulke reimatec - puvuissa, hankimme jotain omaperäisenpää.
Mutta minua häiritsee täällä ihmiset, jotka ovat tottuneita sossun kävijöitä ja vinkuvat kun rahaa ei heru! Ja aina syy on sossun tädissä. Samoin minua häiritsee äidit, jotka elävät lapsineen väkivaltaisessa ( fyysisesti tai henkisesti ) suhteessa ja täällä avuttomina kyselevät neuvoa. Kieltämättä hieman huvittaa ihmiset, jotka luokittelevat sairaanhoitaja-insinööri ihmiset ahdasmielisten kastiin. Sehän se on oikeaa suvaitsevaisuutta ja avarakatseisuutta!
en ollut ollenkaan tajunnut, että tällaista toisia haukkuvaa, niuhottavaa ja maailman tylsintä elämää elävää sakkia on olemassa. erityisesti se päivähoito-kotihoito-keskustelu on saanut mut välillä ihan tolaltani, yölläkin suunnilleen suren miten naiset voivat olla naiselle susia.
MInusta osoittaa huonoa itsetuntoa että murehtii toisten ihmisten anonyymistä suvaitsemattomuudesta tai sen puutteesta.
On tuossa ehkä pointtiakin. Mutta toisaalta joskus vain ahdistaa se vihan *määrä* johon täällä joskus törmää. Sellainen "voiko ihan oikeasti olla että on näin paljon ihmisiä jotka ajattelee noin, ja haluaa ilmaista sen tavalla joka satuttaa muita ihmisiä". Ilkeyttä on vaan sydäntäsärkevä todistaa, ei siihen (välttämättä) tarvitse itsetunto-ongelmia.
T: Yksi joka pitää AV-loman aina kun usko ihmisyyteen alkaa murentumaan liikaa
ja muut, jotka eivät tosielämässä uskalla avata suutaan käyvät vastailemassa aloitukseen kuin aloitukseen, myös itselleen. Olen vakuuttunut, että ahdasmielisten lukumäärä ei korreloi viestien määrän kanssa...
Kaunista ja aurinkoista kevättä KAIKILLE hienoille ihmisille.
nämä nks. suvaitsevaiset ovat ihan oma lajinsa, heidät tunnistaa siitä, että he eivät suvaitse muita mielipiteitä kuin omansa.
Pitäisikö suvaita sitä, kun suomalainen imaami Chebab selittää, että hänestä 11 vuotta on ihan hyvä avioitumisikä tytölle.
Olen suomalainen,mutta en varmasti elä sillä tavoin,mikä on "maan tapa" Suomessa. Lakeja noudatan, mutta muuten elän ihan omien tapojeni mukaan, itseäni ja lähimmäisiä kunnioittaen. Rasismi on tyhmyyttä ja ahdasmielisyyttä.
mamukriittinen, olipa kyseessä pikimusta somali tai valkoihoinen venäläinen, joka ei suostu elämään Suomessa maan tavalla. 13
Chebab ei ole naapurin Pena. Chebab todennäköisesti on myös elänyt aika erilaisen elämän kuin naapurin Pena. Chebab ei vielä ymmärrä mitä hän ja hänen porukkansa voivat voittaa kun rakastavat lähimmäistä niinkuin itseään. All we need is love. All Chebab needs is love. All Pena needs is love. Comprende?
Lähimmäisenrakkaus?
Reiluus?
Reilu meininki?
Kohtuus?
Empatiakyky?
Suhteellisuudentaju?
Määritelkääs tarkemmin, kiitos.
jotka on hillittömän rasistisia ja homofobisia!
Siinä tapauksessa en kyllä halua olla tekemisissä normaalien äitien kanssa.
että suvaitsemattomuus negatiivisessa mielessä tarkoittaa sitä, että ei suvaita jollakin tavoin itsestä poikkeavia ihmisiä. Vaikkapa erivärisiä, vammaisia, sairaita ym. Tai ei suvaita jotain asiaa, joka yleisesti ottaen ei ole tuomittava: Erilaista kulttuuria, uskontoa, elämänkatsomusta. Tosin erilaisiin kulttuureihin voi liittyä asioita, joita on vaikea hyväksyä olematta suvaitsematon. Esimerkiksi ympärileikkaus on sellainen asia, jota tuskin kukaan länsimaalainen voi hyväksyä. Yleensä ottaen sellaiset asiat, joista ei ole kenellekkään vahinkoa tai joille ei voi mitään, ovat mielestäni ristiriitaisia tämän suvaitsevaisuus- suvaitsemattomuus teeman kannalta. Rasismi on kyllä hyvin lähellä ahdasmielisyyttä.
mutta jokaisessa kulttuurissa on sekä hyviä että pahoja puolia, (tyttöjen ympärileikkaus on paha juttu) että hyviä puolia, ja niistä hyvistä pitää osata ottaa oppia.