Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko naiset oikeasti näin ahdasmielisiä ja suvaitsemattomia kuin tämän palstan

Vierailija
16.05.2009 |

Mutta välillä löytyy helmiäkin!

T: Osteri

=)

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusteella voi päätellä?

Vierailija
2/34 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät hyväksy homoseksuaaleja, vammaisia, mielenterveysongelmaisia, ylipainoisia, vuokralla asuvia, Lidlissä käyviä ja muuta kuin Reimatecia lapsilleen ostavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhekerhot ja muut marimekkomammojen kokoontumisajot istutaan sitten tekohymy naamalla ja ollaan niin suvaitsevaista ja ymmärtävää, mutta täällä se todellinen mamma paljastuu

Vierailija
4/34 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo konservatiiviset homofobiset pikkurasistit yksinään viitsisi kauaa taistella. ;)

Vierailija
5/34 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä minua on järkyttänyt jotkut rasistiset kirjoitukset täällä. Luulen, että omassa tuttavapiirissäni moni ei edes nimettömänä kirjoittaisi niin törkeitä ja typeriä juttuja maahanmuuttajista ja eri etnisistä ryhmistä tulevista ihmisistä kuin mitä täällä on.

Ja suvaitsevaisuus tarkoittaa eri ihmisille eri asiaa. Joku kiihkeästi homoparien adoptio-oikeutta kannattanut saattaa kannattaa yhtä aikaa vammaisen lapsen abortointia viikoilla, jolloin tervettä lasta ei saisi enää abortoida. Eli ihminen voi olla yhtä aikaa 'suvaitsevainen' ja äärimmäisen suvaitsematon.

Vierailija
6/34 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. "Rasisti"

jotka eivät hyväksy homoseksuaaleja, vammaisia, mielenterveysongelmaisia, ylipainoisia, vuokralla asuvia, Lidlissä käyviä ja muuta kuin Reimatecia lapsilleen ostavia.

Vierailija
7/34 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin av:lla keskimäärin. Monet ovat kyllä varsin suorapuheisia, joten homofobiset yms. mielipiteet olisivat varmasti tulleet ilmi.

Vierailija
8/34 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksihän pistäydynkin tällä palstalla vain pari kertaa vuodessa. :)

Luulen oikeastaan, että ärhäkimmät tyypit ovat vain niitä äänekkäimpiä. Ja moni kiva, fiksu ja sopuisa ihminen karttaa tätä palstaa juuri sen takia, että tämä on vähän sellainen sotatanner, jossa puretaan omaa pahaa oloa kuten parhaiten osataan - mikä ikävä kyllä monen kohdalla tarkoittaa toisten loukkaamista tai ärsyttämistä. Erilaisuuden inhoaminen ja mollaaminen on kai vain tapa tuntea ylemmyyttä; heikon ja oikeastaan hauraan ihmisen merkki.

Itse en muuten juuri koskaan edes avaa ketjuja, joissa tuuletetaan homofobiaa ja rasismia - annan toisten riehua rauhassa vaan. Vahingosta on viisastuttu, enkä enää rupea ryvettämään itseäni siinä tuulimyllyjä vastaan taistelemisessa. :)

Vierailija
9/34 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kaikkea muuta kuin rasisti, mutta minusta lakeja tulee kunnioittaa jokaisen. Sen sijaan tapoja saa ja pitääkin olla monia, ja niillä tavoilla ei ole mitään tekoa ihmisen ihonvärin kanssa.

Esimerkiksi: Vastustan tyttöjen ympärileikkausta enkä hyväksy sitä missään nimessä. Sen sijaan minua ei lainkaan kiusaa se, että lapseni muslimikaverit eivät syö possua. SO?

Vierailija
10/34 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vähän neuroottisia rutiineiden orjia myös.

Onneksi on ystäviä, jotka ovat tyystin erilaisia, mutta olen törmännyt melko moniin Av-mammamaisiin mammoihin IRL. En ole kyllä kehdannut varmentaa, ovatko äv:läisiä (älyvapaa--) mutta pahasti vaikuttaa :D.

Vierailija
11/34 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdasmielisiksi ainakin minä käsitän ne mammat, joiden kaaliin ei mahdu että lapsiperheellä voi olla joku muukin elämäntyyli kuin kihloihin-naimisiin-velkavolvo-omakotitalolähiö-muskarit-vauvauinnit-seurakunnankerho-imetysfanaattisuus ja muut insinööri-sairaanhoitajapariskunnan tylsä elämä.

Eli helvetin tylsä ja toisten odotusten mukaan elävä mamma tuomitsee ne, jotka uskaltavat elää elämänsä itse ja kuuntelevat ennemmin omia halujaan kuin esimerkiksi miehen sukulaisten odotuksia.

Vierailija
12/34 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta fiksu ihminen tajuaa, että meidän yhteiskunnassamme on sen verran paljon ihan omia ongelmia, alkoholismia, masennusta, itsemurhia, väkivaltaa ym, että jotain voisi oppia muistakin kulttuureista.

Vierailija
13/34 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten 100% samaa mieltä, mutta minusta rasismi on kyllä aina tyhmyyttä ja ahdasmielisyyttä.

Vierailija
14/34 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en aikaisemmin tiennyt että Suomessa on näin paljon ahdasmielistä porukkaa!! ja ihan työikäisissä ihmisissä, aiemmin olin varmaan ajatellut, että joillain eläkeläisillä on jyrkkiä mielipiteitä ja kourallisella skinejä, mutta tämä palsta paljastaa muuta..

Vierailija
15/34 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko, että ympärileikkaus pelastaa alkoholismilta ja itsemurhalta?? En tajunnut pointtiasi.

10

Vierailija
16/34 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamukriittinen, olipa kyseessä pikimusta somali tai valkoihoinen venäläinen, joka ei suostu elämään Suomessa maan tavalla. 13

Vierailija
17/34 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamukriittinen, olipa kyseessä pikimusta somali tai valkoihoinen venäläinen, joka ei suostu elämään Suomessa maan tavalla. 13

Vierailija
18/34 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ironiaa. Kuulostat itse hieman.... sanotaanko tuomitsevalta, ja stereotypisoit aika reippaalla kädellä "insinööri-sairaanhoitajapariskunnat"! :) Ei millään pahalla, sattui vain silmään.

Kyllä päällisin puolin konformistista elämää viettävä ihminen on usein ihan yhtä suvaitsevainen kuin me vegaanihipitkin. Kannattaa pitää silmät ja korvat auki ennen kuin tuudittautuu kovin ylimieliseen "MINÄ olen niin paljon suvaitsevaisempi"-asenteeseen. (Sitä saan itse tavan takaa muistuttaa itsellenikin.)

ahdasmielisiksi ainakin minä käsitän ne mammat, joiden kaaliin ei mahdu että lapsiperheellä voi olla joku muukin elämäntyyli kuin kihloihin-naimisiin-velkavolvo-omakotitalolähiö-muskarit-vauvauinnit-seurakunnankerho-imetysfanaattisuus ja muut insinööri-sairaanhoitajapariskunnan tylsä elämä.

Eli helvetin tylsä ja toisten odotusten mukaan elävä mamma tuomitsee ne, jotka uskaltavat elää elämänsä itse ja kuuntelevat ennemmin omia halujaan kuin esimerkiksi miehen sukulaisten odotuksia.

Vierailija
19/34 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tosiaan tiukkapipoinen ja tuomitseva suhtautuminen melkein asiaan kuin asiaan.

Vierailija
20/34 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko, että ympärileikkaus pelastaa alkoholismilta ja itsemurhalta?? En tajunnut pointtiasi.

Ainakin itse ajattelen niin, että hyväksyn monet erilaiset tavat elää ja harjoittaa uskontoaan, omistani poikkeavat eettiset vakaumukset jne. Ja niistä *voi* oppia paljon. Esim joidenkin kulttuurien perhekeskeisyys ja yhteisöllisyys, sekä ei-materialistinen arvomaailma on sellaisia asioita, josta suomalaiset voisivat ottaa mallia. (Täällä on moni niin yksin ongelmiensa kanssa, niin ahdistunut, mikä sitten oireilee alkoholismina ja näkyy itsemurhatilastoissa.)

Mutta *kaikkea* ei tarvitse hyväksyä erilaisuuden kunnioittamisen nimissä. On arvoja, jotka ovat loukkaamattomia - kuten esim. oikeus ruumiilliseen koskemattomuuteen. Ja Suomessa on täysi oikeus odottaa, että Suomen lakia noudatetaan esim. tyttöjen ympärileikkauksen suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi