Millaista on suudella puhallinsoittajaa? Onko parempia kuin tavikset?
Kun nehän kuitenkin tekee töitä huulillaan. :) Onko joku trumpetisti taitavakin suutelija vain liian "lihaksikas"?
Kommentit (13)
Noin niikun nyrkkisääntönä vois pitää tätä. *Kokeiltu on....*
ollaan kuulemma hyviä suuseksissä...
En pitäisi häntä minään supersuutelijana kuitenkaan. Lyhyet pusut ovat kyllä ihania ja pehmeitä, mutta sellainen kunnon kielari ehkä liiankin työstetty ;)
Voi johtua puhallinsoittimen laadustakin. Noissa puupuhaltimissa tarvitaan tiivistä ansatsia, mutta vaskipuhaltimissa se koko äänenmuodostus on erilainen. Joten trumpetisti voisi kyllä olla aika hyvä..
oli *kömpelö* - niin kuin nyt, noh, 19-vuotiaat pojat tapaa joskus olla. :)
Eihän puhallinsoittajat yleensä taida paljon soittamisessa kieltä käyttää, eron täytyisi sitten olla huulityöskentelyssä? Ja siinäkin lähinnä... voimassa?
Täytyy teoretisoida kun oma otos on liian pieni johtopäätösten vetämiseen. :D
Mun suppean otoksen perusteella klarinetti ei ainakaan tee soittajastaan supersuutelijaa, ihan kohtuullisen kuitenkin :)
Kyllä siinä nimittäin on ERITTÄIN SUURI osa juuri tuolla kielityönseketelyllä jos meinaat yhtään ääntä oikeaan aikaan aloittaa tai lopettaa tai saada yhenkään rytmin kuulostamaan silti miltä pitäis!!:)
Ja juu, mun mies on puhallinsoittaja, samoin itse olen...sovimme toisillemme, muuten en tiedä olemmeko tavallista "parempia" suutelijoina? Kieli tosin toimii molemmilla!;D
Ja 9 taas ei taida tietää puhallinsoittamisesta yhtään mitään?;D Kyllä siinä nimittäin on ERITTÄIN SUURI osa juuri tuolla kielityönseketelyllä jos meinaat yhtään ääntä oikeaan aikaan aloittaa tai lopettaa tai saada yhenkään rytmin kuulostamaan silti miltä pitäis!!:)/i]
Totta puhut, en tiedäkään. Ei siitä ulospäin näy kuin ne pullistuneet posket. :)
Oppia ikä kaikki! :D
Yleensä ei edes pullistu posket, joillain vanhoilla jazz-soittajilta vain ehkä.
En ole kyllä itse huomannut että olisivat mitenkään erityisen hyviä. Joukkoon siis mahtuu sekä hyviä, että huonoja suutelijoita. Kokemusta tosin on vain vaskipuhaltajista. Itse ajattelisin että mitä isompi suukappale, sitä rennompi ote huulissa, käyrätorvistien pitää ainakin kiristää ihan pirusti. :D
Johtopäätös: en tiedä yhtään mitään puhallinsoittimista. :D
Tää on hyvä, ei ole kokemusta, mutta kertokaa muut! Mulla on tuttuja sinfoniaorkesterissa ja en oo koskaan heidän suutelutaitojaan ajatellut, mutta kiitos ap! Nyt alan miettii..Siis kokemuksia, kiitos.