JÄRKYTTÄVÄÄ!!! Meillä oli tytön 6v ekat kaverisynttärit tänään ja
siis en voi käsittää miten osa eskari-ikäisistä TYTÖISTÄ voi käyttäytyä niin röyhkeästi!!! Pidetään possumaisia ääniä ja nauretaan päälle KOVAA! Ruokapöydässä pelleillään limsan ja kakun kanssa ja kerrotaan kovaan ääneen itsekeksittyjä "hauskoja" pissa-kakka-pieru-pylly-vitsejä!!! Hypitään sängyllä ja sohvalla ja juostaan täysillä ympäri asuntoa, kiljutaan. Ei kiitetä mistään. Ruvetaan pelleilemään myös kesken ohjelmanumeron (onginta). Järkyttävää!
Kommentit (79)
Järkyttävää, että pidät sitä poikiin kuuluvana ominaisuutena.
(huomauttelin kyllä asiasta koko ajan, ei tehonnut) ja taas otettiin uutta kiljahdellen ja rymyten ja räkäisesti nauraen.
ap
itse kilttien tyttölasten äitinä olen LUULLUT että tytöt osaa jotenkin helpommin käyttäytyä kuin pojat. En olisi uskonut moista käytöstä pojiltakaan tosin ja yhtä kamalaa kummat sitten ovatkin kyseessä (niin itse olen ollut onnellinen siitä että mulla on tyttöjä kun tytöt on niin kilttejä yleensä... no nyt selvisi että väärin olin luullut, tytöt voi olla pahempia kuin pojat).
ap
Tai sitten saavat kutsua korkeintaan viisi ystävää joiden käytöksen tiedän.
En ymmärrä miten joku kutsua esim. koko eskari ryhmän.
Meillä lapset poikia ja tappeluksi on monien kavereiden luona mennyt synttärit. Onneksi meidän lapset ei ole olleet niitä tappelioita.
Järjestetään aina synttärit sisäleikkipuistossa.
Osa tytöistä kyllä oli hyväkäytöksisiä. Mutta osa taas ei. Hyppivät sohvalta ja kilpailu oli kuka saa kovemman äänen aikaan. Kiva leikki kerrostalossa :( Lapsi kyllä jätti kutsumatta ne kaikista huonoimmin käyttäytyvät. Että ois voinut olla pahempaakin.
lapset tuppaavat riehaantua yhdessä. Minä olen antanut lasten synttäreillä lasten riehua,kunhan kukaan ei loukkaa ja mitään ei mene rikki. Tuolla huutamisella ja jäähyjen annolla voit olla varma,että lapsesi synttäreille ei ole tunkua seuraavana vuonna eikä hän välttämättä saa kutsuja muiden synttäreille. Toki käyttäytymissäännöt ovat tärkeitä,mutta lastenkutsut ovat tuossa iässä niin kova juttu,että silloin välillä menee överiksi,löysää pipoa!
Olisiko ollut mielestäsi ihan normaalia jos vieraat olisivat olleet poikia? Tyttöjen synttäreillä istutaan sievästi ja näytetään näteiltä juhlamekoissa ja poikien synttäreillä saa olla vauhdikkaampaa vai?
Meidän perheessä ei ole kyllä eroa siinä suhteessa onko tyttö vai poika. Prinsessa kohta 6v pelleilee ihan yhtä lailla kuin veljensä 7v, poikatyttö 4v vielä sitäkin enemmän.
viime vuonna synttärit ja ne meni ihan käsistä kuulemma. Kaverin äiti kertoi. Olivat eskari-ikäisiä ja tyttöjä melkein kaikki. Omani oli sillon juuri flunssassa ja ei päässyt.
osalle ei ole opetettu käytöstapoja, ja osa ehkä menee porukan mukana, vaikka tietäisikin tavat. Tympeää. Ei ole paljon kokemusta, meillä kaveripiirissä osaavat lapset käyttäytyä, mutta en tiedä, kumpi on yleisempää, hyvä vai huono käytös.
Ei ne ole mitään lasienkeleitä, nuo pikkutytöt, vaikka niin mainostetaan.:P
Vieraitten nähden ei ole meno noin hurjaksi äitynyt, mutta synttäreillä on usein aika kaaos. Se on se sokerihumala ja ties mitkä väriaineet sun muut - ipanalaumoja vuosia paimentaneena voin vakuuttaa, että herkkukestitys yhdistyneenä juhlatunnelmaan saa kilteimmätkin lapset monesti ihan törinöihin. (Vihje: meidän synttäreillä herkutellaan vasta ihan lopuksi, niin että kun meno äityy äläkäksi onkin jo poislähdön aika.)
jos ei kotona opeteta tapoja, ei voi odottaa muuta kuin kaaosta kylässä.
sitten lopulta itkettiin kun on kauheet synttärit ja haluun kotiin.
ap
täytyy osata ottaa siltäkin kantilta jos kerran kemut pitää...ei aina voi mennä helposti...
Siis todella laitat synttäreillä vieraat siivoamaan??? En kyllä ihmettele että vieraat itkivät. Kyllä se on ihan normaalia että synttäreillä pidetään hauskaa, lapset lasten tavalla eli riehumiseksi se usein menee, se kun on lasten käsitys hauskanpidosta.
Meillä synttäreiden ohjelmaan kuuluu hauskanpito, jäljet siivotaan oman perheen kesken juhlien jälkeen.
Kannattaa ap pitää syndet ensi kerralla esim. HopLopissa tai muussa vastaavassa paikassa jos et kestä meluavia ja sotkevia lapsia omassa kodissasi.
Lapset ovat erilaisia, yksilöitä. ryhmätkin ovat erilaisia ja luokat. Sukupuolesta ei voi päätellä mitään.
Meillä esikoisen päiväkotiryhmä kutsuttiin kokonaisuudessaan synttäreille ja nimenomaan ne TYTÖT olivat ryhmässä ne mahdottomat, pojat käyttäytyi ihan hyvin. Kakkosen päiväkoti- ja eskariryhmä olivat ihan ok.
Koululuokista sitten toteaisin, että esikoisen koululuokasta kutsuttiin synttäreille vain pojat ja osasivat käyttäytyä tosi hyvin, siis olihan ne lapsia ja pyrkivät riehumaan, mutta uskoivat tosi hyvin kun sanottiin. Kakkosen koululuokasta kutsuttiin sekä tyttöjä ja poikia ja molemmista suurin osa osasi käyttäytyä hyvin, mutta joukossa oli yksi ihan mahdoton poika, joka ei uskonut mitään ja yritti villitä myös kaikkia muita.
Minusta on täysin käsittämätöntä ja TÖRKEÄÄ, että joku jaottelee lapsia sukupuolen mukaan ja asettaa näihin jotain ominaisuuksia ja oletuksia riippuen sukupuolesta! Tuollaisten ihmisten ei pitäisi saada lapsia ollenkaan.
Meillä nuorin samanikäinen ja kyllä on taiinut jokaisella suunnilleen eskaikään kuulua nuo pieru-pylly-vitsit. Ihan tytöillä ja pojilla. Hauskinta kai siinä lasten mielestä on just se, että saavat aikuiset tolaltaan "rumilla" sanoilla. Meillä synttärit on aina ollut äänekkäät, mutta ruokapöydässä on olleet aina nätisti. Tuolla lasten itkettämisellä saatat tehdä vain hallaa omalle lapsellesi, kun lapset kotona kertovat itkeneensä lapsesi synttäreillä, ei vastakutsua ehkä tule ja saattavat muutenkin alkaa karttaa tyttöäsi. Harmi sinänsä. Ei meillä ole kyllä koskaan laitettu vieraita siivoamaan juhlien jälkiä, oli kyse sitten lasten tai aikuisten juhlista.
Omat tyttöni ovat kilttejä, helppoja, rauhallisia joten johtunee osin siitä.. En pidä kuitenkaan tyttöjä poikia parempina ja nyt en enää edes rauhallisempina / siivommin käyttäytyvinä ;)
Itse kun olin lapsi (synt -70) niin silloin kyllä selkeästi oli tytöt rauhallisempia (mutta toki tytöillä on omat ikävyytensä, syrjimiset juoruilut yms) ja pojat sellaisia painimiseen yms taipuvaisempia, rämäpäisempiä! Mutta ajat muuttuu...
Mutta siis oikeasti osain teistä mielestä on ok että lapset ottaa vaan lisää lelua ja tavaraa eikä pistä edellisiä lainkaan paikoilleen? Ja on myös ok että riehutaan? Itse en voi käsittää. Ehkä olen sitten sellainen tiukkisäiti tai sitten mulla on liian kiltit lapset.
Joka tapauksessa järkytyin siis kovasti. Mutta ehkä tämän oli tarkoitus palauttaa mut todellisuuteen kilteistä prinsessamaailmoista, joissa meillä eletään.
ap
Meillä meni siihen että jouduin huutamaan ja komentaan liki koko ajan ja pahimmat riehujat oli jäähylläkin. Sitten itkettiin kun ei oo kivat synttärit ja tahdon kotiin...
ap