Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin lapsi kiristää hermoja

Vierailija
16.05.2009 |

Poikani kaveri naapurissa on jollain lailla eritystuettu lapsi koulussa. En tarkasti tiedä hänen diagnoosiaan, mutta joku hänellä on. Ulospäin lapsi on ihan normaali ja pärjää hyvin koulussa, mutta sellainen toisten sosiaalinen lukeminen ei onnistu lainkaan.

Tämä poika tulee mielellään meidän ovikelloa soittamaan ja ellei poikani ole heti valmis, vaan pyydämme poikaa odottamaan ulkona esim. sen hetken, kun oma poikani syö tai tekee läksyt loppuun, tämä naapurin poika kurkkii postiluukusta sen sata kertaa kymmenen minuutin aikana. Olemme sanoneet asiasta monta kertaa, mutta se ei mene perille, ettemme halua kenenkään tirkistelevän meille postiluukusta.

Tässä yhtenä päivänä kauniilla ilmalla meillä oli ulko-ovi auki. Yhtäkkiä mennessäni olohuoneeseen keittiöstä, tämä naapurin poika istui yksinään meidän olohuoneen sohvassa ja katseli telkkaria, joka oli päällä. Omat lapseni olivat pihalla leikkimässä.

Ymmärrän pojan erityisyyden, mutta hieman hermoon nämä jutut ottavat. Kestänkö vai sanonko pojan vanhemmille, muuta voivatko hekään asialle mitään? Onko poika vain tuollainen? Ja sitten mene naapurisopukin, jos huomautan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokaisen oma koti on se, jossa voi itse määritellä, mitä siellä saa tapahtua

Vierailija
2/4 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on e-lapsi ja tosiaankin kiinnostaa mitä hän puuhailee! Se, että ymmärrät lapsen erityisyyden ja hyväksyt lapsen ei tarkoita sitä, että sinun tarvitsisi varoa jne... se ymmärtäminen on sellaista HYVÄÄ HENKEÄ, yhdessä pohtimista jne. Kyllä me e-lasten vanhemmat tiedämme kuinka ärsyttäviä lapsemme voivat olla ja ettei sitä aina voi ymmärtää... Mutta pitkän päälle erilaisuus on rikkaus ja lapsillesi tekee taatusti hyvää, kun kaverit eivät ole kaikki ihan samasta laudasta!

=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän jaksaa tätä naapurin poikaa paremmin. Minulta vain meni hermot tänään tähän postiluukussa roikkumiseen, kun itse tulin juuri pyyhe päällä suihkusta. Tiedän, että poika on meille vain siunaukseksi ja opimme hänen kauttaan paljon. Joskus sitä vain menettää malttinsa eikä aina ymmärrä.

Ap.

Vierailija
4/4 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä puhetta ja myös puheentuotto on vaikeaa. Hän tulee yleensä pimputtamaan ovikelloa heti kun ollaan kotiuduttu ja ei ymmärrä, kun sanon vaikka, ettei tänään sovi. Ovi pitää vetää kiinni nenän edestä ja usein rimputtelu jatkuu ja joskus niin voimakkaana, että esim. vauva herää. Olen puhunut äidille "ongelmasta", mutta ei toistaiseksi ole auttanut.