Miksiköhän meidän 5-vuotisneuvolassa ei tarvinnu olla yksin
terkan kanssa? Terkka-osuus oli sellainen että kävi lapsen kanssa toisessa huoneessa mittaamassa kuulon ja se kesti noin 5 minsaa. Muuten tarkastus meni niin, että kun tultiin sisään, minut laitettiin omaan tuoliin metrin päähän lapsesta täyttämään lomaketta ja terkka teki tehtäviä lapsen kanssa pöydän ääressä. Lapsi ei edes mielestäni jännittänyt mitenkään poikkeuksellisen paljon. Toki hän on ujo ja kestää pikkasen päästä alkuun, mutta taatusti olisi jäänyt kahdestaan terkan kanssa ilman ongelmia. Neuvolakirjaan terkka kirjoitti alun ujostelusta huolimatta lopuksi että reipas poika. Ihmettelen että näin erilaisia käytäntöjä..
Kommentit (8)
lapsi yksin ollut missään vaiheessa terkan kanssa. Koko ajan siinä mukana olin. Ja psykologin keskustelussa olin myös vieressä. Tai ehkä juuri sen metrin päässä.
5-vuotiaiden neuvola on nimenomaan koulukypsyyttä mittaava ja vanhemmat eivät saa olla paikalla.
vanhemman läsnäollessa homma ei suju. Usein tehtävät tulee hoidettua paremmin ilman vanhempaa.
5-vuotiaiden neuvola on nimenomaan koulukypsyyttä mittaava ja vanhemmat eivät saa olla paikalla.
Meillä oli ihan sama kuin ap:lla.
..koko homma ilman äitiä. Lapsi oli terveydenhoitajan kanssa kaksin ehkä puolisen tuntia-tunti.
Vaan 6v neuvolassa. Odotin koko ajan odotushuoneessa ja lapsi oli terkkarin kanssa.
mutta ei näin silti kaikkialla toimita.
Itse neuvolatyössä olen tehnyt sekä että, kulloisenkin työpaikan käytännön mukaan.
joten ajattelin että johtui siitä... (siis että lapsi ja terkka eivät olleet aikasemmin toisiaan nähneet). Minä täyttelin lomaketta, lapsi teki terkan pyytämiä juttuja.