Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulle jää rahaa palkasta kun asunto-, auto- ja päivähoitokulut on maksettu?

Vierailija
15.05.2009 |

Itselleni jää hälyyttävän vähän, mutta haluaisin kuulla mitä muille jää ennen kuin paljastan oman kurjuuteni....

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tossa ei nyt ole puhelin, -netti, -harrastus ym muita sellasia kuluja. Tiukkaa tekis jos yksin olis.

Vierailija
2/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä hintsun päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nuo on maksettu niin muihin lakuihin ja elämiseen about 300€. Laskin siis omasta palkasta pois puolet asumismenoista ja hoitomaksuista. tiukkaa tekee!

Vierailija
4/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi lapsi ja laskin tuohon miehen palkan ja oman kotihoidontukeni. Laskin siis palkasta pois asuntolainan ja sähkölaskun. Autoista ei ole lainoja. Tuosta pois siis puhelinlaskut, netti, shoppailut, ruuat, bensat yms. Ja yleensä 200-300e laitetaan säästöön.

Ihan hyvin mun mielestä meillä jää, ollaan vielä tosi nuoriakin, 19 ja 24v.

Vierailija
5/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän siitäkin miten paljon autolla ajaa. Vähintään tuo 1500e.

Vierailija
6/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin tonni. Tiukkaa olisi, jos jouduttaisiin lapsen kanssa kahden elämään. Tosin me tuskin asuttaisiin isoa omakotitaloa kaksin ja minä makselisin yksin melkein 150 000 Euron lainaa. Ostaisin talosta saatavilla rahoilla mukavan kolmion hyvältä paikalta ja ottaisin siihen lainan. Autosta luopuisin.

Vierailija
7/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1900. Maksan noista vain lainan kuluja. Mies maksaa laskut, minä ruokaostokset ja välillä isoja laskuja, jos pitää tasata.

Vierailija
8/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin käteenjäävän OMISTA tuloistani, en meidän yhteisistä. ei tarkkaa tietoa paljon miehelle jää. Periaatteessa meillä yhteiset rahat, periaatteessa omat. Eli jos toisella tekee tiukkaa niin toinen maksaa jotain ja päinvastoin.

Mites sinä joka ilmoitit TEIDÄN tulot, niiin onko ne tosiaa ihan yhteiset? Vai joudutko pyytelemään mieheltä rahaa?

Vierailija
9/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies maksaa kaikki ym. kulut ainakin nyt kun olen työttömänä :(

Vierailija
10/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähoitomaksuja ei ole. Aumismenojen jälkeen palkasta jää 700 euroa.

Vierailija
11/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin opintolainaan, asuntolainaan, päivähoitomaksut, vakuutusmaksun ja sähkölaskun. Lisäksi laitoin ruokarahaa miehen tilille.

Vierailija
12/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni jää reilu pari tonnia. Meillä ei ole autoa eikä kohta päivähoitomaksujakaan.

Vierailija
13/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sinä joka ilmoitit TEIDÄN tulot, niiin onko ne tosiaa ihan yhteiset? Vai joudutko pyytelemään mieheltä rahaa?

Jos minua tarkoitit niin en pyytele mieheltäni raha vaan esim. ilmoitan että nyt mennään ostaan tuo mekko tuolta yms. Hoidan kotona meidän yhteistä lasta enkä sen takia tienaa kotihoidontukea enempää, (jonka muuten saan kokonaan käyttää omiinb menoihini jos haluan) ja sen takia miehen rahat ovat yhteisiä. Ei tästä ole koskaan miehen puolelta kitinää kuulunut ja jos kuuluis niin tämä tyttö lähtis nostelemaan melko nopeasti. Muutenkin mielestäni rahat ovat yhteisiä jos yhdessä ollaan.

Vierailija
14/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olettaisi, että maksaisin puolet noista, niin mulle jäisi käteen noin 1400.

Meillä tehdään niin, että kumpikin laittaa noin 90 prosenttia tuloistaan yhteiselle tilille ja sieltä maksetaan kaikki laskut.

Vierailija
15/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ajatellaanko tässä nyt siis koko perheen menot puoliksi jaetuiksi?

Asuminen meillä on noin 360 e kuussa ja sen kun jakaa kahdella, niin mun osuuteni olis 180. Sitten lapsien hoitomaksut on 290 e (pienempi on lyhennettyä hoitopäivää, noin 190 e kuussa, kun mies on osittaisella hoitovapaalla ja sitten isomman hoitomaksun 100e maksamme exän kanssa puoliksi). Näin ollen tästä tulee joku 120 e kuussa mun osuudeksi (meillä siis miehen kanssa yhteiset rahat eli en maksa erityisesti pojan osuuksia).

Autokulut ovat keskimäärin ehkä 200-300 euroa kuussa, mutta jos niihin otetaan mukaan autojen arvon aleneminen, kaikki huollot, verot, vakuutukset, renkaiden vaihdot ja parkkimaksut jne, niin 800 euroa kuussa on lähempänä totuutta. Näin ollen autoon voisi mennä noin 400e kuussa pitkässä juoksussa. Samoin on naurettavaa kuvitella, että meidän asuminen oikeasti maksaisi tuon 360 euroa kahdesta asunnosta, siinä on vain yhtiövastikkeet, mutta toki tulee remontteja ja sellaista aikaa myöten, jotka sitten jyvittyy ajan mittaan. Mutta jos nyt ihan juoksevia kuluja autosta ajatellaan ilman vaikka tuota arvon alenemista, niin olisikohan 250 euroa per auto lähellä totuutta.

Näin ollen mulla menis mainitsemiisi juttuihin 180 + 120 + 250 eli noin 550 euroa kuussa. Käytännössä noiden jälkeen jää palkastani noin 1500.

Vierailija
16/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riittävästi.

Vierailija
17/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tili menisi joka kuukaus -1000€ jos riittäisikään.

Nyt oman osuuden jälkeen, minulle jää n. 10e/kk. Eli ei paljon naurata.

Onneksi mies on hyvätuloinen ja hänen palkkansa on väh.tuplautunut kevään aikana.

Yksin en pärjäisi. Ihan liian pienet palkat meidänkin alalla,, köyhyysrajoilla mennnää,

Vierailija
18/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskin niin, että jos maksaisin asuntolainan lyhennyksestä puolet, päivähoitomaksusta puolet ja omasta autostani sen mitä siihen nyt menee keskimäärin kuussa.

Todellisuudessa talous menee niin, että mies maksaa oman autonsa kustannukset, lainanlyhennyksen kokonaan ja joitakin isompia laskuja, ja minä maksan kaiken muun.

Rahat on yhteiset, mutta tilit molemmilla omat ja tämä systeemi on toiminut meillä hyvin. Ja toki jos jomman kumman tili näyttäis jostain syystä nollaa, niin sitten tietenkin se maksaa kellä on rahaa.

Vierailija
19/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle jää n. 4000e kuussa.

Vierailija
20/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän kuukaudesta/laskujen määrästä riippuen 400-600e käteen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme