Käytkö suihkussa salilla/ jumpan jälkeen vai vasta kotona?
Aloittelija kysyy. Salilla suihkuttelu ei tunnu luontevalta, kotiin ajaminen hikisenä ei sen enempää.
Miten sinä teet ja miksi?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Kotiin! Asun salin vieressä enkä todellakaan jaksa kantaa suihkukamoja... Sitäpaitsi mulle ei ole luontevaa olla vieraiden kanssa alasti.
Ei mullekaan, outoa kun liitetään vain teineihin haluttomuus olla alasti.
Käyn kotona. Onhan se hikinen bussimatka ärsyttävä, mutta en jaksa haalata salille pyyhkeitä ja saippuoita ja suihkusläbäreitä ja hiustenhoitotuotteita. Oma suihku paras.
Koronan jälkeen tuli vaihdettua kotisuihkuun. Nykyään juoksen salin ja kodin välit. Joutuu talvena lopettamaan, kun ei sortseissa ja t-paidassa tarkene
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin saatoin käydä suikussa ja vaihtaa vaatteet vasta kotona, mutta se loppui siihen kun näin samalla kuntosalilla miehen, jolla oli kakkatahra housussa takamuksen sauman kohdalla. Useammankin kerran, eli tämä pinnistelijä ei ainakaan vaivautunut turhaan omia vaatteitaan vaihtelemaan, YÖK. Samaisella salilla kävi myös toinen juntti joka aina sylkäisi käsiinsä ennenkuin esim. tarttui taljaan. Tämä idiootti ei piiiiitkään aikaan iljennyt käydä salilla kun sylkemisestä kovaäänisesti huomautin, mutta ensinmainitusta en iljennyt sanoa itse kohteelle, vaan infoon. Varmaan hauskaa heillä ollut arpoa että kuka saa mennä sanomaan "anteeksi herra, täällä ei saa käydä kakat housussa" :)
Mulla loppuisi vain tuolla kyseisellä kuntosalilla käynti. Ja ihan varmasti pitäisi henkilökunnan käydä sanomassa jos asiakkailla pn paskat housuissa tai räkivät laitteisiin. Jos ei, niin ei ole minun sali.
Vierailija kirjoitti:
Laitatteko sitten kuitenkin jumpan jälkeen hikisinä yllenne samat kaulaliinat, takit, kengät ja pipot kuin ennen jumppaakin? Miten ootte ratkaisseet tän, vai eikö teitä ällötä ne siistit vaatteet hikisenä salikamojen päällä?
Itse haluaisin toisaalta käydä suihkussa kotona, mutta toisaalta ällöttää laittaa arkivaatteita päälle hikiliikunnan jälkeen. Haluaisin säästää arkivaatteitani enkä ostella jatkuvalla syötöllä uusia, ja toisaalta jotkut takit tms. ovat aika vaikeita pestäviä. Omaa autoakaan ei ole, joten huonompien ulkovaatteiden kantaminen mukana on vähän hankalaa.
Jumpilla käytän trikoita ja toppia, mutta mulla on myös pitkähihainen college, jonka vedän päälle tullessa ja mennessä. Pyyhin siis pikkupyyhkeellä enimmät ja sitten vedän tän pitkähihaisen, joka ei ole hikinen ja sen päälle vasta sitten takki. Collegea pesen samaa tahtia kuin jumppavaatteitakin.
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki näyttää käyvän salilla autolla. Viiden minuutin matkat. Eikö siitä saisi hyvän hyötyliikunnan, lämmittelyn ja palautumisen ja luonto kiittää?
He eivät sano menevänsä kotoa salille autolla ja takaisin. Itse ajan autolla aamulla töihin 40km, töistä menen autolla salille ja sieltä autolla kotiin. Ei olisi järkeä ajaa töistä kotiin autolla ja sitten lähteä kotoa kävellen salille.
Kävelen kotiin pesulle, mutta asun ihan salin vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki näyttää käyvän salilla autolla. Viiden minuutin matkat. Eikö siitä saisi hyvän hyötyliikunnan, lämmittelyn ja palautumisen ja luonto kiittää?
Mistäs sä niiden matkat tiedät? Itse kävin aikoinaan autolla salilla, koska sinne oli usean kilometrin matka kotoa ja silloin yhdistin salikäynnit muutenkin niin, että lähes aina kävin muuallakin kuin salilla. Toki silloin kun sali on ollut lyhyen matkan päässä, olen käynyt kävellen tai pyörällä, paitsi todella huonolla säällä. Kyllä se on pelkästään hyvä asia, jos saa harrastettua muutaman minuutin hyötyliikuntaa salikäynnin yhteydessä.
Salilla istutaan saunassa ukkojen kanssa pallit heiluen.
Käyn aina uimassa jumpan jälkeen, joten suihku hoituu siinä.