Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppaajat, päivän ruokavalio - saisiko kommentteja?

Vierailija
15.05.2009 |

Olen aloitteleva karppaaja ja olenkin surffaillut karppisivuilla etsimässä toteutettavia reseptejä, jottei ruokavalio jämähtäisi yksitoikkoiseksi. Nyt kuitenkin kysyisin onko tällainen alla kuvaamani päivän ruokavalio kaikessa yksinkertaisuudessaan ok vai onko siinä jotakin, joka mättää?

- aamulla: 2 keitettyä kananmunaa, n. 50g koskenlaskijajuustoa, muutama siivu ohutta keittokinkkua, lasillinen vähäkalorista marjakeittoa, kahvia

- välipala (ennen urheilusuoritusta): Profeel cottifrutti

lounas: grillattu broilerin minuuttipihvi, vihersalaattia + hiukan auringonkukansiemeniä, vettä

päivällinen jotakin lihaa, vihersalaattia, vettä

iltapala: mitä voisi vielä ottaa iltapalaksi??

Kiitos neuvoista jo etukäteen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim metvurstiin tai pekoniin.

Toivottavasti salaattisi päällä on reippaasti eli runsaasti oliiviöljyä :)

Vierailija
2/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen ruokavalio, että hedelmät on eiei ja lisää rasvaa... Tosin en kyllä tiedä mitä tuo karppaus on, yritättekö nostaa painoanne? Joku puhui suklaastakin. Kyllä silti voi hedelmiä syödä, vaikka yrittääkin nostaa painoaan, eihän se haittaa, syö sitten muuten vähän enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkaan voi lorauttaa tilkan rypsiöljyä, siitä tulee hyvää makua ja täyteläisyyttä. Öljy on kuitenkin parempaa rasvaa kuin kerman rasva on.

Kaipaatko leipää? Teepä kananmunasta, juustoraasteesta, pellavansiemenrouheesta ja mantelijauhosta taikina josta paistat pellillä tai pannulla leipäsiä. Päälle normaalit leivänpäälliset, on hyvää. :) Eikä töki se kananmuna kun se on vähän eri muodossa vaihteen vuoksi.

Vierailija
4/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkaan voi lorauttaa tilkan rypsiöljyä, siitä tulee hyvää makua ja täyteläisyyttä. Öljy on kuitenkin parempaa rasvaa kuin kerman rasva on.

Kaipaatko leipää? Teepä kananmunasta, juustoraasteesta, pellavansiemenrouheesta ja mantelijauhosta taikina josta paistat pellillä tai pannulla leipäsiä. Päälle normaalit leivänpäälliset, on hyvää. :) Eikä töki se kananmuna kun se on vähän eri muodossa vaihteen vuoksi.

Bongasin karppaajasivuilta sen mantelileivän ohjeen, ajattelin kokeilla heti huomenaamuna.

Öljyä täytyy muistaa alkaa käyttää...

ap

Vierailija
5/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska oletin kaikkien, myös teidän karppijoiden tietävän että hedelmät ovat terveellisiä niin laihduttajille kuin painoaan nostaville. :)

11

Vierailija
6/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydätte karppipalstalta paljon liunkkejä tutkimuksiin ;)

Eli parasta rasvaa ovat luonnolliset eli lihan ja kalan rasvat sekä voi, kerma, ja neitsyt oliiviöljy.

Rypsiöljyä ei tule suositella kenellekään.

Vierailija
7/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rypsiöljyä ei tule suositella kenellekään.

Kylmäpuristettu suomalainen rypsiöljy on tutkimustenkin mukaan yhtä terveellistä kuin oliviiöljy. Plussaa tietenkin on se, että se on suomalaista eikä sitä tarvitse rahdata jostain etelä-Euroopasta tänne.

Ihan purematta en kyllä tuota väitettäsi niele.

Vierailija
8/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä nyt vaan ala kuuntelemaan noita hedelmien & ruisleivän puolustajia myöskään. OTA ITSE ASIOISTA SELVÄÄ, osta kirja aiheesta! Lisäksi uuden tutkimuksen mukaan hedelmät ovat varsinaisia sokeripommeja, kasviksia ja marjoja karppi käyttää RUNSAASTI.

Vierailija
9/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei ole kasvi ja siksi ei tarvitse mitään himputin rypsiöljyjä. Mulla karkaa mopo käsistä päivittäin hedelmien kanssa ja joskus kun mennyt ihan överiksi ja alkaa paino nousta niin lisään reippaasti rasvaa siis todella paljon jotta saan painon ja rasvaprosentin laskuun.

Kyllä muutama hedelmä päivässä on ok. riippuu mitä ne tietysti on ja omista hiilarirajoista. Toisaaltaan ei normiruokavaliossakaan hedelmiä suositella kuin pari. Mulle vaan nämä hedelmät on jotain ihan ylimaallista. Pitäisi päästä eroon, mutta kun oon ihan sairaalloisen koukussa niihin.

Vierailija
12/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei ole kasvi ja siksi ei tarvitse mitään himputin rypsiöljyjä. Mulla karkaa mopo käsistä päivittäin hedelmien kanssa ja joskus kun mennyt ihan överiksi ja alkaa paino nousta niin lisään reippaasti rasvaa siis todella paljon jotta saan painon ja rasvaprosentin laskuun.

Kyllä muutama hedelmä päivässä on ok. riippuu mitä ne tietysti on ja omista hiilarirajoista. Toisaaltaan ei normiruokavaliossakaan hedelmiä suositella kuin pari. Mulle vaan nämä hedelmät on jotain ihan ylimaallista. Pitäisi päästä eroon, mutta kun oon ihan sairaalloisen koukussa niihin.

Ei taida hedelmillä paino nousta ja rasvalla laskea... :D:D:D Siis eroon hedelmistä...? Suosittelisin jollain ravintoterapeutilla käyntiä sulle...:D:D

Vierailija
13/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvoineen: LUE HUULILTANI: PUHE ON KARPPAUKSESTA!!!!!!

Vierailija
14/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ette siitä paskaakaan tiedä, älkää tulko tähän ketjuun sotkemaan pakkaa, kiitos.

Vierailija
15/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

22

Ja ihan vaan tiedoksi että sillä ihan normiterveellisellä ruokavaliolla olen pysynyt alle 50kiloisena ihan hyvin... BMI siis n.19.

Mutta ainahan noita ihmedieettejä on olemassa ja tulee uusia, kun ihmisillä ei ole itsekontrollia pysyä poissa niistä rasvaisista ruuista.

Vierailija
16/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös runsasrasvaisella, vähähiilihydraattisella ruokavaliolla pysyy paino kurissa ja lisäksi veriarvot ovat kohdillaan ja ON HYVÄ OLO. Eivätköhän nämä kaksi eri ruokavaliota ole aika tasavertaisia? Tai ehkäpä karppaus jopa parempi? Suosittelen tutustumaan.

Ps. kaikkea "virallista" ei tarvitse purematta niellä.

Vierailija
17/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten käytät rasvaa, mutta sitä ei kannata säästellä.

Vierailija
18/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa on vaikea työntää paistamista lukuun ottamatta minnekään; ideoita?

Vierailija
19/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin syödä esim mehukeittoa ja siihen kukkupäällinen kermavaahtoa.

Tai vähän pähkinää/tummaa suklaata.

Riippuu onko kova nälkä illalla?

Mun herkkua on muffinsivuoassa paistetut pekonit + kananmuna, naminami.

Kannatan sen uusimman karppiruokakirjan ostoa (nimeä en nyt muista).

Vierailija
20/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmätkö on ei-ei? Onhan niissä tietty hiilareita...

Kananmunaan kyllästyn supernopeasti...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän