kysymys peräpukamista
Mulla on kans peräpukamia ja peräsuolen laskeuma, eli paräsuolen loppupää on laajentunut ja veikeuttaa ulostamista.
Kutinaa oli kovasti ilmeisesti siinä vaiheessa kun pukamat muodostuivat. Ajattelin, että ei ne voi olla kun kihomatoja. Kun minusta ne just illalla vaivas enemmän, niinkuin kuulemma kihomadotkin. Se tulee kai jotenkin veren pakkautumisesta tai mistä lie se tunne. Tosi ärsyttävää kyllä. Hae apteekista peräpukamavoidetta. Se viilentää ja supistaa ja auttaa kutinaan ja paineen tunteeseen. Synnytysten jälkeen käytin välillä sitä kun oli sellasta kipua esim. istuessa. Nyt pukamat ei vaivaa juuri, vaikka ovatkin olemassa. Paitsi että se laskeuma tekee sen, että pitää työnnellä kakkapalleroita emättimen puolelta, että saa tulemaan ;) Jee!
mulla niitä vaihtelevalla oireilulla--- nyt on selkeästi taas ollut kipeämpää ja huomaan, että illalla kun istahdan telkkarin ääreen, tuntuu kuin jotain valuisi ulos peräsuolesta ja kutittaa... onko kellään samanlaista? Olen jo miettinyt olisiko kihomatojakin, mutta en ole ainakaan mitään nähnyt vaikka kuinka nopeasti yritän juosta vessaan katsomaan - ja käsittääkseni tulevat ulos kun on makuuasennossa...
mutta siis onko muilla kellään tällaista, että istuessa tuntuu jotain valuvan ja kutittavan?