Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäiset merkit raskaudesta? ov

Vierailija
14.05.2009 |

Täällä oli joskus mielenkiintoinen ketju erilaisista koetuista raskauden ensimmäisistä oireista, jo ennen raskaustestin tekemistä. En valitettavasti osaa käyttää tuota haku-toimintoa, joten kysynpä uudestaan.

Millaisia oireita teille tuli raskauden alussa, ja missä vaiheessa? Arvasitko tai "tiesitkö" olevasi raskaana ennen testiä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo viikkoa ennen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa minulla tuli sellaisia "kohtauksia" jolloin vihloi alavatsaa aika kovaa. Se kesti muutamn sekunnin, korkeintaan 10. Ne harvenivat vähitellen mutta aluksi tuli 1-2 päivässä. Viimeinen tuli joskus kun olin toisella kuulla.

Vierailija
22/32 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa raskauksissa näitä tuli siis. Ensimmäinen tosin meni kesken n6vk. Ja noiden vihlomisten toistuessa pelkäsin että toinenkin menisi kesken mutta ihan terve tyttö syntyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin vaan koko ajan että menkat alkaa. Mahaa särki ja tissit olivat kipeät sillain aalloissa, mutta vaan vähän. Kuvittelin koko ajan, että menkat alkaa. Harmittelinkin jo sitä, että tulee taas viikonlopuksi jne.

No, menkkaoireet vaan jatkuivat ja jatkuivat seuraavallekin viikolle. Tein siis positiivisen testin vasta viikolla 5 tai 6.

Vierailija
24/32 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut rinnat/nännit kipeät, ei mitään.

Tein testin kun kuukautiset olivat viikon myöhässä. Edelleenkään ei mitään oireita. Maha vaan kasvaa ja vauva potkii. Nyt rv 30.

Vierailija
25/32 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kyllä ihan satavarma ollut. Jotenkin kumminkin arvasin, tai sitten on helppo jälkikäteen väittää niin. En kyllä pelännyt tehdä testiä, koska jotenkin tuntui selvältä, että tällä kertaa on plussa.

Oli tullut bussissa huono olo. Menkkamaisia särkyjä oli jo monta päivää, vaikka normaalisti niitä oli vain yhtä päivää ennen menkkojen alkua. Nännejä särki.

Noista jotenkin tiesin. Ne oli ainoat ennen plussaa olevat oireet. Oli vain semmoinen olo, että nyt kyllä tärppäsi.

rv 20+4

Vierailija
26/32 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia kipukohtauksia, etenkin aamuyöllä heräsin tuskanhikisenä ja tietysti joka kerta pelko persiissä että tähänkö se loppui :/ Lääkärin mukaan kipuherkkä kohtu...

Vierailija
27/32 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

illalla kuvotti, ei oksettanut enkä oksentanut mutta sellainen ällö olo oli. Nämä siis 3-4 päivää ennen menkkojen poisjäämistä ja plussatestin tekoa.

Vierailija
28/32 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paleli! Ja lämmöt oli ja pysyi yli 37 ympäri vuorokauden.

Vierailija
29/32 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös lämpö yli 37, ja nyt kp29. En ole testiä vielä tehnyt, mutta vain kerran aiemmin ollut kierto 29 päivää, yleensä 25-27. Huomenna tai ylihuomenna teen testin. Olen aika ihmeissäni. Ei muita oireita.

Vierailija
30/32 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla turpos maha muutaman päivän ennen ku menkkojen piti alkaa, eikä siis normaalisti ennen menkkoja oo sellasta.. Oli niin selvä, että mieskin huomas sen heti. :) "Jaaha, rouvalla on maha" :) Olin kyllä ihan varma jo sillon ja testi plussaskin jo ennen ku menkkojen piti alkaa :) Muita oireita ei juurikaan oo ollu, paitsi että suklaa ei oo maistunu senkään vertaa ku muutoin.. Tää on siis neljäs raskaus (eka päätty keskenmenoon 9+1) ja muuten melkein oireetonta, mutta maha tulee ihan hirveän aikaisin esiin.. Ja on sit toivottoman kauan tiellä.. vielä reilu 6voka laskettuun aikaan.. vai enää.. hui.. ihanaa oikeasti :)

Vierailija
31/32 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se alkoi muutama päivää ennenkuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Sitten alko olla ihan törkeä nälkä. Päivää ennen kuukautisten alkua oli sitte pakko tehdä testi. Selkeä plussa tuli.

Vierailija
32/32 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oireet alkavat n. viikkoa ennen kuin kuukautisten alkamisaika on. Eli harvinaisen varhaisessa vaiheessa. Ja tiedän myös jo nyt että kolmatta odotan koska kuukautisten pitäisi alkaa ensi viikolla ja mulla on rinnat jo nyt kosketusarat, turvonneet ja tuntuu kuin maito nousisi rintoihin. Lisäksi olen jo totaalisen väsynyt ja uupunut ja aika herkkis. Samat systeemit jo ennestään koettu kahteen kertaan ;o) Lisäksi tässä voi nyt vaan toivoa parasta että jos tällä kertaa ei tarvisi voida niin kovin pahoin. Mulla alkaa pahoinvointi aiemmin viikolla 6 ja on jatkunut n.21 viikolle saakka. Yöks.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi