Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäiset merkit raskaudesta? ov

Vierailija
14.05.2009 |

Täällä oli joskus mielenkiintoinen ketju erilaisista koetuista raskauden ensimmäisistä oireista, jo ennen raskaustestin tekemistä. En valitettavasti osaa käyttää tuota haku-toimintoa, joten kysynpä uudestaan.

Millaisia oireita teille tuli raskauden alussa, ja missä vaiheessa? Arvasitko tai "tiesitkö" olevasi raskaana ennen testiä?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään tuntemuksia... Kerran aiemmin olen päässyt jännäämään, ja silloin olin tuntevinani vaikka mitä ;-) Nyt tuntuu vaan siltä, että en ole raskaana, en tiedä miksi. Menkkojeni pitäs tosiaan alkaa vasta ens viikon ke tai to, jos kiertoni on se 28-29pv, niinkun se yleensä on ollut. Ei ole kyllä säännöllinen kierto mulla, vaihtelee 26-32pv välillä.

t. ap

PS. Kiitos paljon näistä vastauksista kaikille, mielenkiintoista lukea!!

Vierailija
2/32 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä paljon ennen kuin keksin tehdä testin. Tupakka ei myöskään maistunut ja luulin, että mulla on oksennustauti. Outoa kyllä, oksennus tuli vain aamuisin... ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pahoinvointia, nyt 18+2. Ensimmäisen kanssa ei ollut mitään oireita.

Vierailija
4/32 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tiettävästi ollut vain kerran raskaana, esikoisemme sai alkunsa inssistä. Jo viikon päästä siitä alaselkäni meni todella kipeäksi ja väsytti kovasti. Jopa ennen noita oireita rinnat meni kipeäksi mutta toisaalta eräs lääke saattoi sen tehdä mitä söin siinä samalla.

Nyt jännään täällä, vajaa viikko olisi testin tekoon, väsyttää ja selkään koskee, saas nähdä mitä testi sanoo ;)

Pahoinvointi mulla tuli vasta rv 7 aikaan ja kesti vain muutaman viikon, noita alkuoireita luukunottamatta muuten täysin oireeton raskaus oli.

Vierailija
5/32 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointikin alkoi vasta pari viikkoa testin jälkeen. Sitä ennen ei ollut kertakaikkiaan mitään oireita, mistä olisi voinut arvata.

Vierailija
6/32 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vähän ku olis kipeä, flunssanen tms. mutta ei kuumetta tai kurkkukipua tai mitään sellasta. Samanlainen olo kuin menkkojen aikaan.

Viime kuussa yritettiin pari kertaa, osu ehkä väärään ajankohtaan kun ei tärpännyt.

t. 12

Mulla ei ole mitään tuntemuksia... Kerran aiemmin olen päässyt jännäämään, ja silloin olin tuntevinani vaikka mitä ;-) Nyt tuntuu vaan siltä, että en ole raskaana, en tiedä miksi. Menkkojeni pitäs tosiaan alkaa vasta ens viikon ke tai to, jos kiertoni on se 28-29pv, niinkun se yleensä on ollut. Ei ole kyllä säännöllinen kierto mulla, vaihtelee 26-32pv välillä.

t. ap

PS. Kiitos paljon näistä vastauksista kaikille, mielenkiintoista lukea!!

Vierailija
7/32 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä arvasin jo ennen testin tekemistä, plussa tuli.

Vierailija
8/32 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aamulla tuli ihme pikku ruskeaa tuhrua joka loppui siihen aamuun. Tein testin, johon tuli eka se tumma kontrolliviiva ja muu testi vaaleenpunaseksi. Ei siinä mitään näkynyt ensin. Mutta sitten kun se vaaleanpunainen häipyi ja tausta jäi valkoiseksi niin siihen jäi IHAN SELVÄ HAALEAN PUNAINEN VIIVA!!!! Ensin luulin että näen omiani, mutta kun se tausta muuttui kokonaan valkoiseksi niin ei siitä voinut erehtyä!!! Pieni pinkki haamu!!!! Jee! Jee! JEEEEE!

Aloin pillittämään. Tämä on vauva kuutonen, mutta ei tähän ikinä totu:D Se on aina yhtä uskomatonta ja ihmeellistä:DDD

Mitä sulle AP kuuluu?

t. 12

Vierailija
9/32 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt tätä ketjua nostamassa juuri että kuulisin, kuinka sun kävi! Mulla pitäs alkaa tänään tai huomenna. Tein hätäpäissäni testin eilen ja se oli mun mielestä selkeä nega. Vahvistus asiaan saataneen lähipäivinä. Joku sanoi, että ennen menkkojen alkupäivää tehty testi voi näyttää negaa vaikka oliskin raskaana.... Mutta kuten sanoin jo, mulla ei ole ollut missään vaiheessa mitään tuntemuksia, joten en ole yllättynyt jos negaksi jää. Vähän surullinen, mutten maani myynyt. Huomattavan yllättynyt, jos olen raskaana ja toki iloinen.

Oikein paljon onnea sulle odotukseen 12!:-)

yst. terv

Ap

Vierailija
10/32 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kuvottava olo alkoi ennen r-testin tekemistä. Tosin tein testin aika myöhään.

Vierailija
11/32 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENNEN kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Eli tosi varhaisessa vaiheessa, tiesin siis ennen testiä, että on tärpännyt.

Vierailija
12/32 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti ensimmäisenä sellainen olo kuin menkat alkaisivat, vain tavallista pahempina. Turvotti ja särki. Tämä siis ennen kuin ne olivat edes myöhässä. Sitten pari päivää sen jälkeen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa tulivat rinnat kipeiksi. Tein testin ja positiivinenhan se oli. :) Pahoinvointi ym. alkoi vasta myöhemmin. Kuitenkin lähes heti jouduin luopumaan joistain vaatteista, kun vatsanseutu turposi ja tissit paisuivat.

Vierailija
13/32 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavana päivänä plussa.. ja pahoinvointi loppui siihen päivään :)

Vierailija
14/32 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajut tuntuivat tosi voimakkaina ja väsy oli valtava. Nukahtelin luennoille, nukuin hurjia päiväunia ja yöunet maistuivat paremmin kuin koskaan aiemmin. Nämä siis jo ennen testin tekemistä.

Vierailija
15/32 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa raskaudessa oli pari tosi pahaa huimauskohtausta. aivan kuin olisi ottanut unilääkkeen ja jättänyt menemättä nukkumaan. menkat oli vasta pari kolme päivää myöhässä.

tokassa ja kolmannessa olen tiennyt jo viikon aiemmin kun menkat edes pitäisi alkaa. olen vaan tiennyt. tuli kyllä molemmilla kerroilla kaamea siivousvimma (vihaan siivousta) ja siivosin perusteellisemmin kuin muulloin. mahassa myöskin tuntui omituiselta, varsinkin kun esikoinen potkiskeli mahaa vaipanvaihdon yhteydessä. maitoa on myös alkanut tihkuamaan kahdessa jälkimmäisessä. kaikki nämä siis ennen testin tekoa ja testin olen tehnyt kahdella viime kerralla sinä päivänä kun menkkojen pitäisi alkaa.

Vierailija
16/32 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksensin estottomasti. Nämä oireet useita päiviä ennemmin kun menkkojen piti alkaa.

Vierailija
17/32 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli nännit tosi aroiksi..

Vierailija
18/32 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap joka, jännittää onko raskaana. Vielä ei ole kyllä mitään tuntemuksia, mutta eipä menkkojenkaan pitäs alkaakaan kuin vasta noin ens keskiviikkona tai torstaina. Kierto on yleensä 28-29 päivää, viimeiset menkat alkoi 22.4. ja seksiä harrastettiin 6.5.

Vierailija
19/32 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla melkein sama, menkat alkoi viimeksi 19.4. ja nyt pitäisi alkaa ens viikon pe eli 22. viimeistään. Ja seksiä on harrastettu melkein joka päivä:D

t. ap joka, jännittää onko raskaana. Vielä ei ole kyllä mitään tuntemuksia, mutta eipä menkkojenkaan pitäs alkaakaan kuin vasta noin ens keskiviikkona tai torstaina. Kierto on yleensä 28-29 päivää, viimeiset menkat alkoi 22.4. ja seksiä harrastettiin 6.5.

Vierailija
20/32 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Mulla melkein sama, menkat alkoi viimeksi 19.4. ja nyt pitäisi alkaa ens viikon pe eli 22. viimeistään. Ja seksiä on harrastettu melkein joka päivä:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän