Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muilla lapsia, joiden hiukset kasvaneet myöhään (miten myöhään)??

Vierailija
14.05.2009 |

No niin,

onko muilla lapsia, joiden hiukset on kasvanut verrattain myöhään?? Missä iässä on vihdoin ollut kunnon tukka päässä?

mulla on reilu 2,5-vuotias tytär, jolla tosiaan vielä ihan vauvahiukset. Yksivuotiskuvassa oli aika kalju, nyt hiukset ovat vähän kasvaneet, mutta todellakin monilla vauvoilla on jo samanlaiset. Tyttö tahtoisi jo kovasti käyttää ikätovereidensa tapaan pinnejä ja hiuslenksuja, mutta äiti saa vain vastata, että siihen menee vielä vähän aikaa. Kuinkahan kauan ;)??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut kaksi ovat niin pieniä, että vaikea vielä sanoa.

Itselläni on kuitenkin kasvanut hiukset perin myöhään, olin 2v kuvassa lähes kalju aikoinaan. Sitten kuitenkin kun tukka kasvoi, sitä tuli ja PALJON! Hiuksistani saa kaksi noin nyrkin paksuista lettiä. Toivon, että tämä on periytynyt lapsillekin...

Vierailija
2/12 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana hiuksia. Sitten talven aikana kasvoi ja paljon. Nyt on 7v ja luokkansa paksuimmat ja kauniit pitkät hiukset, joita siis on todella paljon:) Myös edestä on nyt kasvanut jo lähes tasoihin, vaikka siitä edelleen paksuuntuvat. Hitaasti hyvä tulee siis :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisimmät hiukset ovat ehkä n. 5-6 cm pituisia ja hiuksia ylipäänsä on tosi vähän. Minulla on ollut jo syntyessäni pitkät tummat hiukset ja miehelläkin on 1-vuotiskuvassaan pitkät vaaleat kiharat hiukset. Tuolle tytölle vain ei tunnu hiukset kasvavan. Hänkin kovasti pyytelee ponnaria päähän yms., mutta minkäs teet.

Vierailija
4/12 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 3,5-vuotias tytär, jolla päälaella todella vähän hiuksia. Takana kasvaa jonkinverran hiuksia. Tuntuu pahalta vastata tytölle, kun hän kovasti toivoo, että laitettaisiin nuttura, saparot tms. Pikku Myyn nutturaa toivoo itselleen... Välillä hän puhuu, että sitten kun hiukseni ovat kasvaneet laitetaan letit. En oikein itse jaksa enää uskoa siihen, että hiuksia olisi joskus niin paljon, että niistä nutturan tai letit saisi. Hiukset tai siis lyhyet haivenet alkavat ohimoiltakin niin yhäältä, että en oikein tiedä, miten siitä enää kunnon tukka voisi tulla. Toivotaan kuitenkin parasta! Tuntuu, että kukaan ei oikein tiedä lasten hiustenkasvusta mitään faktaa. Olen kysynyt asiasta kampaajilta, neuvolassa, lääkäreiltä...Kaikki vain toteavat, että hiustenkasvu on niin yksilöllistä, mutta eiköhän sieltä vielä kunnollinen tukka kasva. Mieheni siskolla on todella ohut tukka, joten en tiedä olisiko tämä sitten perinnöllistä. Tällä tädillä on kuitenkin ollut lapsena ainakin valokuvissa ihan normaalin näköinen tukka, jopa pitkät saparot.

Vierailija
5/12 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin oli kalju vauva ja nyt on todella paksut hiukset, mutta tosin tytöllä kasvaa hiukset vieläkin hitaammin kuin mulla aikoinaan. Ehkä tietää siis vahvoja hiuksia ;) . Pari vuotta saattanee siis vielä mennä. AP

Vierailija
6/12 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotiaana hiukset alkoivat hiljalleen kasvamaan. Hiukset edelleen todella ohuet, eikä pituutta ole kuin olkapäille saakka. Tyttö nyt 9v. Harmittaa, kun koulussa kiusataan harvasta tukasta:(

Vierailija
7/12 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse kalju kaksivuotiaaksi, eikä näillä haivenilla vieläkään voi kehuskella. Tyypillinen blondi lierutukka olen

Tyttäreni täyttää kesällä 3 ja hänen tukkansa on edelleen todella ohut. Enemmän sitä kyllä onneksi on kuin minulla samanikäisenä. Leikkasin tytön tukan lyhyeksi polkaksi joulukuussa ja nyt se näyttää jo paljon paksummalta. Päänahka kyllä edelleen paistaa päälaelta läpi.

Vierailija
8/12 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toka tytär oli kalju 2 vuotiaaksi asti. sen jälkeen alkoi hiukset pikku hiljaa kasvamaan. 4 vuotiaana jo pysytyi sanomaan, että sillä on tukka päässä :)

Nyt 5,5v ja pitkä ja ihan paksukin tukka. Ei mikään jättipaksu, mutta kuitenkin ihan ok.

Vierailija
9/12 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskin vain takatukka, edestä ei meinaa kasvaa millään! Otsatukkaa ei siis ole tarvinnut koskaan leikata... Takana hiuksia kuitenkin sen verran, että saa saparot/ponnarin. Kovasti meilläkin tyttö toivoo kampauksia, mutta eipä noihin ihmeitä saa. Sekä minulla että miehelläni on olut lapsesta lähtien paksut hiukset, en tiedä mistä moinen harvahiuksisuus johtuu. Toivottavasti kasvaa kouluikään mennessä...

Vierailija
10/12 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vauvahiukset, kuvaan ei saanut edes rusettia... käytännössä kalju.

Muttta sitten tukka kasvoi vähitellen...tukka oli jo 5-vuotiaana ihan normaali olkapäille ulottuva

Vierailija
11/12 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli vanhemmalla pojalla aika paljon karstaa päänahassa ja vähän tukkaa n. 3 vuotiaaksi asti. Kun saatiin karsta pois, ja pysymään poissa, öljyämällä ja rapsuttelemalla ahkerasti, niin lähti tukkakin kovaan kasvuun ja nyt sitä on 6 vuotiaana todella runsaasti. En tiedä vaikeuttiko karsta kasvua, vai auttoiko öljyäminen ihan oliiviöljyllä, mutta peräkkäin tapahtuivat nämä, karstan katoaminen ja hiusten kasvu. Ehkä sattumaa.

Etelänmaissa, ainakin Kreikassa, uskotaan, että lapsen ja vauvan tukkaa pitää leikata, että lähtee kasvamaan vahvempana, monelta alle vuoden vanhalta ajellaan vauvatukka kokonaan pois, niin tytöiltä kuin pojilta ja myöskin öljytään oliiviöljyllä päätä. ja sitten tulee paksua vahvaa tukkaa ja paljon. Uskokoon ken haluaa :)

Vierailija
12/12 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni hiuksia alkoi kunnolla kasvaa 2-vuotiaana, 3-vuotiaana oli lyhyitä hiuksia jo pään etuosassakin (aiemmin kasvoi vain takana). 4-vuotiaasta lähtien hiukset ovat olleet erittäin paksut ja kasvoivat nopeasti pitkiksi.

Pojalleni alkoi hiuksia oikeasti kasvaa vasta 3-vuotiaana, 2-vuotiaana hiukset olivat vasta ohutta ja lyhyttä nukkaa. Nyt 4-vuotiaana hiuksia saa olla koko ajan leikkaamassa ja ovat todella tuuheat.

Tytär on 1,5 v ja hiuksia vasta ihan takana. "Otsaa" riittää siis pään päälle asti. Uskon kuitenkin että muutaman vuoden sisään hänestäkin tulee tuuheatukkainen.

Meidän ja miehen suvussa on aivan järjestäen niin että jos hiukset ovat tulleet myöhään (n. 3-vuotiaana) ne ovat huomattavan paksut, jos aikaisin ne ovat paljon ohuemmat. En tiedä lähisuvusta yhtään poikkeusta tähän sääntöön. Valitettavasti miehillä joilla hiukset ovat tulleet myöhään ne ovat vastaavasti lähteneet aikaisin. Joillakin jo kolmekymppisinä. Naisilla ei ole hiustenlähtöongelmia ollut.