Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsetyydytys on syntiä (ov)

Vierailija
13.05.2009 |

Mutta jostain syystä sitä ei pidetä sellaisena kuitenkaan. Toisin kuin vaikkapa homoutta. Esiaviolliset suhteet ovat syntiä, mutta kukapa niistä paasaa? Raamatusta on kätevä valikoida asioita, joita itse haluaa synniksi julistaa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kor. 7:

"1 Otan nyt puheeksi asian, josta kirjoititte. Miehen on kyllä hyvä olla koskematta naiseen,

2 mutta haureuden välttämiseksi tulee kunkin miehen elää oman vaimonsa ja kunkin naisen oman miehensä kanssa.

3 Mies täyttäköön aviovelvollisuutensa vaimoaan kohtaan, samoin vaimo miestään kohtaan.

4 *Vaimon ruumis ei ole hänen omassa vallassaan vaan miehen, samoin ei miehen ruumis ole hänen omassa vallassaan vaan vaimon.*

5 Älkää keskeyttäkö yhdyselämäänne, paitsi ehkä yhteisestä sopimuksesta joksikin aikaa, jotta voitte keskittyä rukoukseen; palatkaa sitten taas yhteen. Muutenhan Saatana pääsee kiusaamaan teitä, kun ette kuitenkaan pysty hillitsemään itseänne.

6 Sanon tämän myönnytyksenä enkä käskynä."

Vierailija
22/23 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo että ruumis ei ole omassa vallassa... katso asiayhteyttä. Tarkoittaa sitä että puolison tarpeet täytyy tyydyttää. Itse asiassa se kieltää pihtaamisen. Ja nimen omaan siksi että puolison ei "tarvitsisi" lähteä vieraisiin. Itsetyydytyksellä ei ole tämän kanssa tekemistä, ellei se sitten korvaa seksiä puolison kanssa. Meillä ainakin se on ainoa keino minkä avulla pystyn harjoittamaan seksiä mieheni kanssa, miehestä kun ei ole minkäänlaiseksi tyydyttäjäksi.

Ja "hekumoitsija"... mistä päättelet että se on itsetyydyttäjä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hhmmm.. tarkennas nyt ateistille.

Sinusta huokuu se että olet harras ja tietoinen omasta uskostasi.

tää nyt ei varsinaisesti ole ketju tämän asian selvittämiseen, mutta...

Usko perustuu armoon.. -siis olen ymmärtänyt että tosiuskovaisille armo tulee vaan noudattamalla pilkun tarkasti sääntöjä.

Seksuaalinen puhtaus on mahdotonta.. -Tosiuskovaiset sanoo ev lut kirkkoa porttokirkoksi sen ymmärtävän suhtautumisen takia esim homoja kohtaan.

Ajatuksiini ja tunteisiini en voi vaikuttaa..-Jos on uskovainen, silloin kai niihin pitäs pystyy vaikuttamaan??

Uskomatonta, mutta totta

Onanointi-sana tulee tosin sieltä, mutta ko. tapauksessa ei ollut kyse itsetyydytyksestä, vaan siitä että mies halusi kyllä panna naista, mutta ei saattaa häntä raskaaksi (hänen piti saattaa veljensä leski raskaaksi että veljen suku ei sammuisi ja että leskellä olisi elättäjä vanhoina päivinään).

Ymmärrän kyllä alkuperäisen kirjoittajan pointin, mutta täysi seksuaalinen puhtaus on minusta monelle mahdotonta. Itse ainakin myönnän himoitsevani useinkin muita miehiä. Sille en voi mitään, mutta rajan voin vetää siihen etten toteuta himojani häytännössä. Harrastan myös itsetyydytystä. No, ehkä en tarvitsisi kumpaakaan jos mieheni tyydyttäisi minut sängyssä, mutta sitä hän ei tee. Vaikka varmasti tiedän että hän ei itsetyydytä.

Onneksi usko perustuu armoon. Minun ei tarvikaan ansaita pelastusta olemalla sisältä täysin puhdas. Jeesus on maksanut hinnan minun vioistani. Voin maksaa takaisin yrittämällä elää niin kuin tiedän Herrani toivovan, mutta sisimpääni, ajatuksiini ja tunteisiini en voi vaikuttaa.

t. uskovainen teologi, fundamentalisti vieläpä ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän