Mulla on selkeesti poskiontelontulehdus enkä saa tk-aikaa kuin vasta pe.
Mitä voisin siihen asti koettaa tuohon tukkoiseen sieraimeen ja tykyttävään poskipäähäni ja korvaani? Tulehdus kovuliaana kasvojen vasemmalla puolella.
Kommentit (30)
helpottaakin itsekseen, mutta bakteeriperäisen erottaa ihan selvästi. Siihen päänsärkyyn ei auta mitkään särkylääkkeet, lämpöä pitelee 37-37,5, viluttaa ja väsyttää.
kokemusta on vuosien takaa, ja juu jos vain paineen tunne ja lievä päänsärky, johon auttaa hyvin esim 600 mg burana niin menee itelleen ohi, mutta kun lyö kunnon jysärin niin poskipäähän kuin pääkuontaloonkin, syytä marssia lääkärin puheille.
muutoinkin kun punktoimalla, niin miksi sinne ei pääse sitten neste?
Poskinontelon limakalvot tulehtuu= poskiontelotulehdus. Joskus kyseessä on vain limakalvoturvotus jonka oireet ovat samantyyppiset kuin tulehduksessa mutta lievemmät ja menee itselleen ohi.
sehän voi olla ihan mikä tahansa allergia tai flunssa sanottiin. Lääkäri tekee kuulemma diagnoosin, ei potilas itse. Eipä ole eka kerta, kun poskiontelon tulehdus mulla on. Mulla on vielä korkea kipukynnys ja nyt sattuu niin juukelisti!
sehän voi olla ihan mikä tahansa allergia tai flunssa sanottiin. Lääkäri tekee kuulemma diagnoosin, ei potilas itse. Eipä ole eka kerta, kun poskiontelon tulehdus mulla on. Mulla on vielä korkea kipukynnys ja nyt sattuu niin juukelisti!
esim 2 burana 400 mg. Sen jälkeen joka neljäs tunti särkylääke. Itse saan parhaimman tuloksen kun otan buranaa ja paratabsia vuorotellen, eli joka neljäs tunti jompaa kumpaa (siis vuorotellen)
ole asiallinen mutta jämpti. sano että kipu voimistunut.
Se paranee usein itsestään. Mutta, jos tulehdus muuttuu bakteeriperäiseksi tai on sitä alunperinkin, se ei niin helposti itsestään parane. Siellä poskionteloissa on nestettä, märkää, eli vanhan kansan kielellä mätää, silloin kun siellä on bakteeritulehdus. Mitään tavallista räkää siellä ei ole. Millään sarvikuonohuuhteluilla ei poskionteloihin asti pääse. Mutta on siitä huuhtelusta apua, kun nenä pysyy auki ja siten helpottaa oloa. Tulehdusta sivuonteloissa se ei tosin paranna. Ennen muinoin paljon useammin tehtiin punkteeraus, joka helpottaa heti oloa. Nykyisin sitä ei kovin usein tehdä ja sen tekemisen taitokin saattaa nuorilta lääkäreiltä olla hukassa.
Luulin, että päivystys on nimenomaan sitä varten, että sinne mennään ilman ajanvarausta ja aina pääsee jonotuksen jälkeen lääkärille. Omalla kohdallani ainakin on aina mennyt näin.
Eli sinuna menisin terveyskeskukseen, kertoisin tilanteen, odottaisin ehkä jopa tunteja, mutta saisin kuitenkin saman päivän aikana lääkkeet. Parempi kuitenkin kuin odottaa päiviä.
että ois rahaa välttämättömiin terveydenhuollon menoihin?
Luulin, että päivystys on nimenomaan sitä varten, että sinne mennään ilman ajanvarausta ja aina pääsee jonotuksen jälkeen lääkärille. Omalla kohdallani ainakin on aina mennyt näin.
Eli sinuna menisin terveyskeskukseen, kertoisin tilanteen, odottaisin ehkä jopa tunteja, mutta saisin kuitenkin saman päivän aikana lääkkeet. Parempi kuitenkin kuin odottaa päiviä.
Mutta miten voi olla ettei ole päivystystä ollenkaan.
Ja jollekulle vouhkaajaalle: viruksen aiheuttamiin poskiontelontulehduksiin ei antibiooti auta, jos särkylääkkeellä selviää niin parempi niin.