Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on selkeesti poskiontelontulehdus enkä saa tk-aikaa kuin vasta pe.

Vierailija
13.05.2009 |

Mitä voisin siihen asti koettaa tuohon tukkoiseen sieraimeen ja tykyttävään poskipäähäni ja korvaani? Tulehdus kovuliaana kasvojen vasemmalla puolella.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa apteekista alle 10€:lla. Sillä yksi kannu per sierain ainakin 4 kertaa päivässä. Huuhteluun et tarvitse muuta kun sen kannun, vettä ja merisuolaa. Olen sillä itse saanut sitkeän poskiontelon tulehduksen pois. Ei auta toki hetkessä mutta huomenna jo parempi. Minulla auttaa myös suihkulla lämpimän veden valuminen poskionteloiden päälle. Kipulääkkeeksi Buranaa jos vaan voit syödä.

Vierailija
2/30 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä ollut puoli vuotta kestävä tulehdus, joka ei mennyt pois erinäisillä lääkkeillä(mm.allergialääkkeillä, reseptillä saatavilla nenäsumutteilla yms.), antibioottikuureilla, monta kertaa päivässä itse tekemälläni huuhtelulla, höyryhengityksellä, lääkärin punktioneulalla tekemällä huuhtelulla x9, jne jne.

Meni vasta leikkauksella ohi. joten ehkä on parempi käydä siellä lääkärissä että saa varman tiedon kuinka paha tulehdus on kyseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko värin kokeilla tautiin luonnonm ukaista keinoa jos semmoinen on olemassa VAIN siksi, että lääkkeiden kanssa pääsee helpommalla????

Idioottimasita minusta olal tarttumatta tautiin kotikonstein heti kun tauti ilmenee.... Näin tauti ei edes pääse niin pahaksi,e ttä mitään lääkäriä tarvitaisiin....

Vierailija
4/30 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja USEASTI vuorokaudessa.. Herää yölläkin höyryhengittämään

Ei tuohon tautiin oikeasti mitään lääkettä tarvita vaan omaa sitkeyttä hoitaa asia!!

Vierailija
5/30 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä on bakteeritulehdus, niin kyllä siihen lääkkeet tarvitaan. Harvemmin se itsestään paranee. Tulehdus voi levitä otsaonteloihin ja se onkin jo vaarallinen juttu.

Vierailija
6/30 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä maksaisin edes terveyskeskusmaksun (16€) ja lääkkeet...

Vierailija
7/30 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei taida meidänkään tk:sta ihan ekaksi lääkäriaikaa antaa. Eikö muka ollu päivystykseen tilaa? Miten ne antoi perjantaiksi ajan?

Vierailija
8/30 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekseen ilman antibioottia.

Harvemmin se itsestään paranee. Tulehdus voi levitä otsaonteloihin ja se onkin jo vaarallinen juttu.

Vierailija
9/30 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö vaan edelleen sinulle. Poskiontelotulehduksista tulee helposti pitkäaikainen riesa. Tarvitaan monta lääkekuuria ja punkteerauksia ja joskus leikkaus. Parempi mennä ajoissa hakemaan se lääkekuuri, koska se kumminkin tarvitaan. Ei ole mitään syytä pitkittää sairautta.

Vierailija
10/30 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paranevat usein itsestään, mutta bakteerin aiheuttama tulehdus ei parane.

Vierailija
11/30 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vaikka allergiaa tai tavallista flunssaa, sitä kun on tähän aikaan liikkeellä, sanottiin.

Vierailija
12/30 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä lähti tulehdus joka muhinut 6kk ja siihen lukuisat ab-kuurit. Menin lopulta erikoislääkärille joka suositteli kannua. Kaikki olin kokeillut ja miksi en vielä sitä. Mielummin käytän kannua enkä rasita ja tuhoa koko suoliston bakteerikantaa lääkekuureilla.

Vierailija
13/30 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa poskionteloidentulehduksista paranee ilman antibioottia ja osa ilmeisesti niin, että potilas ei tiedä edes sairastaneensa! Myös punktioilla niitä voidaan parantaa ilman, että kuuria tarvitsisi! Mutta otan kyllä itsekin mieluiten sen kuurin tai ainakin mieluummin kuin mitään huuhteluita. Mut nyt voit hoita oloasi kipulääkkeellä - ota vain riittävä annos - ja lisäksi antihistamiinilla (esim. Histec, Duact ym.), joka vähentää limakalvoturvotusta ja auttaa näin paineesta johtuvaan kipuun! Jos vielä lisäksi olis neneäsumutetta, joka paikallisesti auttas. Käytän itse aina flunssan yhteydessä antihistamiineja ja olen säästynyt monelta kuurilta - niitä tarvitsin useita ennen antihistamiinin käyttöä.

Vierailija
14/30 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ontelot avoimina ja itse olen saanut sillä usein alkavan poskiontelontulehduksen loppumaan. Ja jos sulla on allergialääkettä kuten DUACT niin ota sitä!

Vierailija
15/30 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mammat sekoittavat kaksi asiaa. Bakteeritulehdus harvemmin paranee itsestään. Sarvikuonokannulla ei tosiaan poskionteloihin asti pääse, mutta auttaahan se tukkoisuuteen.

Vierailija
16/30 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toi sarvikuonokannu on hyvä. Lisäksi voit kokeilla Flixonasea :) Mulla helpottaa. Meillä voi päästä poskiontelovaivoinensa hoitajan vastaanotolle. Mites teillä?

Vierailija
17/30 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18/30 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miettiä, niin huomaa varmaan, ettei hänen tautinsa nyt ihan sitä perinteisintä luokkaa ole ollut.

Ja koska lääkäriin ei kerran ap:n tapauksessa pääse, niin kyseeseen tulevat vain ns. omahoitokeinot. Eli höyryä ja sarvikuonoa ehdotan minäkin. Ja jos jostain/joltain saisit vaikka allergialääkettä, niin se saattaisi laskea limakalvoturvotusta ja auttaa tulehdukseen.

Vierailija
19/30 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskionteloihin ei pääse neste nenäonteloista, jollei sinne tehdä reikää keinotekoisesti (punktio). Tukkoisuuteen huuhtelu kyllä auttaa, mutta tulehdusta se ei paranna. Siihen tarvitaan antibiootit.

Vierailija
20/30 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutoinkin kun punktoimalla, niin miksi sinne ei pääse sitten neste?