Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö lasten nimien sopia yhteen?

Vierailija
13.05.2009 |

Ja mitä mieltä nimestä Julius Emil Kristian? Onko liian tavallisen kuuloinen? Esikoisella harvinainen etunimi (alle 100 kantajaa), mutta en tahtoisi väkisin alkaa tälle toisellekin jotain erikoisempaa keksimään kun tuo tuntuu hyvältä. Ei kyllä sovi ollenkaan yhteen esikoisen nimen kanssa...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on kiva, että nimet sopivat jollain tavalla yhteen. Meillä lasten nimet ovat samalta aikakaudelta (suosittuja nimiä n. 1920-luvulta tyyliin Helmi, Onni, Oiva, Aino, Iida). Hurjaa on mielestäni jos nimet ovat ihan eri maailmasta keskenään kuten vaikka Alexandra ja Erkki tai vaikka Aino ja Jannica. Hassulta kuulostaa myös jos kaikkien lasten nimet ovat luonnottomia väännöksiä vaikka isän nimestä. Esim. jos isä on Jani, niin lapset ovat Janica, Jannica, Jadeline, Jessica ja Jami.

Vierailija
22/31 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisesti olen kiitollinen vanhemmilleni että he eivät antaneet mulle ja kaksoissiskolleni mitenkään yhteenrimmaavia/samantapaisia nimiä. Jotenkin sai edes vähän paremmin olla yksilö kun sentään nimi oli ihan eri tyyppinen.

Ja hyvin on sisaruksina pärjätty nimien kanssa.

Joten ei liene yhteensopivuus tarpeen muillekaan sisaruksille, vähän naurettavaa oikeastaan sen perusteella valita lapselle nimeä.

Meidän pojalla on kans vähän harvinaisempi nimi, olen jo valmiiksi yrittäyt miettiä mikä olisi sitten mahdollisesta seuraavan nimi. En tiedä vielä, mutta siihen tulokseen tulin, että se nimi päätetään ihan yksilöllisesti, ei veljen nimen mukaan. Vaikka sitten joku ihan yleinen nimi, jos se sille lapselle sopivalta tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat ovat nimen joka on miellyttänyt ja jättäneet ns. sovinnaisuussäännöt omaan arvoonsa.Nuo ovat kuitenkin ihan järkeviä nimiä, ei mitään outoja.

Vierailija
24/31 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lasten nimet valitaan lapsen mukaan. Toisaalta olemme mieltyneet näihin vanhahtaviin nimiin, joten sisarusten nimet kuitenkin ovat samaa teemaa. Muttei mitenkään tarkoituksella. :)

Julius on hieno nimi.

Vierailija
25/31 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lasten nimet on laitettu rimmaamaan yhteen. Mutta ehkä vielä juntimpaa on antaa näitä nimi väännelmiä kuten Eemiel. Tosiaankin kuulostaa kirjoitusvirheeltä jota pitää aina olla selittämässä.

Toisia nimiä tarvitaan elämässä niin hravoin että ei kai niilläkään ole niin kauheasti väliä rimmaako. Ja jos tällainen "kirjoitusvirhe nimi" olisi toisena nimenä, niin ei tarvitsisi sitä kovin usein selitellä. Helpommalla poika pääsisi.

Vierailija
26/31 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tuossa alkuperäisessä nimessä, eikä lähdetä mitään kikkailemaan :) Eli Julius Emil Kristian tulee meidän poitsusta, olkoonkin sitten vaikka satatuhatta kaimaa ;D

-ap-

Vierailija
27/31 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sari, Jari, Kari ja BIRGITTA. Ja ovat siis täyssisaruksia.

Vierailija
28/31 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taas on makuasia, mika kenenkin mielesta on "yhteensointuva".

Julius Emil Kristian kuulostaa hyvalta!

Vierailija
29/31 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama sopiiko lasten nimet yksiin vai ei. Julius on mun mielestä semmoinen nimi jonka kanssa sopii melkein mikä tahansa. Esim. Julius ja Kalle on mun mielestä hyvä nimipari sisaruksilla. Samoin vaikka Julius ja Eetu.

En oikein heti keksi mikä ei millään sopisi Juliuksen kanssa, mutta esim. Luka ja Jorma voisi olla mielenkiintoinen veljeskaksikko nimiltään... ei sillä että kamala. Ihan kiva jos on yksilöllisyyttä :)

Vierailija
30/31 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
31/31 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kolme ekaa rimmaa ja neljäs on ihan erityyppinen nimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän