jos olet pyytänyt isompia 5- ja7-v. lapsia..
keräämään omat lehtensä ja tavaransa pois vauvan ulottuvilta ja silti ne on keräämättä.. Annatko vauvan "lukea" lehtiä vai keräätkö itse pois?
Kommentit (4)
eli meillä myös lapset 5v ja 7v sekä 1v "vauva" joka repii isompien kirjat ja lehdet jos ne jätetään heidän ulottuvilleen. Jos kyseessä on kirjaston kirjat, muuten arvokkaat kirjat tms niin kerään ne itse ja pidän isoille lapsille puhuttelun. Jos kyseessä on vaikka akuankka tms lehti, joka on lapsille tärkeä mutta mielestäni sopii hyvin "opetukseen" niin annan vauvan repiä ja lpset oppivat sitten karvaamman kautta.
Mutta meillä ei ole montaa kertaa tarvinnut opettaa (tai vauvan antaa repiä) että isommat on tajunneet, että ihan oikeasti ne kirjat on pidettävä poissa pienen ulottuvilta...
Olen itse antanut koiramme järsiä lasten leluja, jos eivät kerää niitä, vaikka pyydän.
Tosin eivät nuo ole siitä oppineet mitään. Itkevät vaan lelujensa perään, eivätkä silti kerää seuraavalla kerrallakaan.
Nimenomaan olkkarissa lojuvista tavaroista on kyse..
Mut jos oon pyytänyt olkkarin lattialta keräämään, niin antaa vauvan sitten repiä ne :)