Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Onko täällä työn ohella opiskelevia äitejä?
11.05.2009 |
Miten jaksatte? Itsellä opinnot alkaa syksyllä ja vähän pelottaa, miten aika riittää töihin, opiskeluun ja perheeseen. Olisi mukava kuulla muiden opiskelukokemuksista ja ajan riittämisestä.
Kommentit (2)
Itselläni koulu sijaitsee 300 km:n päässä kotoa, mikä vaikeuttaa elämää jonkin verran. Toisaalta vain keskimäärin kerran kuussa täytyy käydä koululla fyysisesti ja muuten kaiken pitäisi onnistua etänä. Teen myös täyttä työpäivää, koska mun työssä ei oo mahdollista lyhentää päivää tai muutenkaan vaikuttaa työaikoihin. Uskon silti, että onnistun nämä jatko-opinnot suorittamaan.
ap
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Aloitin viime syksynä aikuispuolella AMK:ssa saattaakseni loppuun joskus keskeytyneet amk-opintoni. Opintoja siis jäljellä 2v, eli tämän kuun jälkeen 1v.
Vaihdoin samalla työpaikkaa kokopäiväpaikasta toiseen firmaan jossa saan tehdä samaa hommaa osa-aikaisesti. Olen aamupäivät töissä, sen jälkeen haen lapset päiväkodista ja vietän heidän kanssaan lopun päivää ja illasta kun mies tulee kotiin lähden vielä luennoille.
Tämä sopii meille, ja osa-aikaiseksi halusin että ehtisin viettää lasten kanssa aikaa arkisinkin eikä vaan viikonloppuisin.
Toki sanottakoon että onhan noita tenttejä ja kaikkia raportteja ja ryhmätöitä. Ryhmä-/paritöissä vaan sovitellaan aikatauluja yhteen. Yleensä se on la-aamupäivä koulun kirjastossa kun sopii kaikille tai luentojen jälkeen illasta (kun koululla saa liikkua kulkuluvan kanssa). Tentteihin sitten tulee luettua aina vaan ilta- ja yöaikaan. En varmaan osaisi edes lukea päivällä vaikka mahdollisuus olisi.
Esimerkkipäivä:
7-12.00 Töissä (firmassa liukuva työaika, sinne pääsee aikaisintaan 7.00, ja jotta saan 5h täyteen meen jo seitsemäksi), jonka jälkeen haen lapset vierestä tarhasta, jonka jälkeen kotiin --> asutaan mun työpaikkaa ja lasten tarhaa lähellä joten kävellen hoituu kaikki, keskusta-asumisen hyviä puolia)
12.30---> yhdessä oloa, teen ruokaa, isompi lapsista auttaa, leikkivät ja minä kommentoin siinä sivussa
---> jossain välissä syödään välipalaa
16.00 Mies tulee töistä syödään ruokaa
17.00 Mun luennot alkaa
20.00 Mun koulu loppuu
---> Kotiin, iltapalaa ja koululäksyjä