Eilen puistossa oli yhdellä lapsella vielä toppapuku päällä.
Talvikengät jalassa, pipo päässä ja kaulaliina kaulalla :D Oli isin ja äidin kanssan puistossa. Helsingissä.
Kommentit (15)
Lapsella oli vielä topparukkaset kädessä. Kyllä mua oikeesti ihmetytti. Aurinko paistoi täydeltä taivaalta, ja omat lapseni olivat ilman takkia. Ei tuullut eikä maa ole ollut jäässä aikoihin.
Maa on todellakin vielä kylmä -kaivoinme kompostia auki ja törmäsimme vielä jäähän...eli kyllä maasta vielä kylmä hohkaa.
Lapsella oli vielä topparukkaset kädessä. Kyllä mua oikeesti ihmetytti.
Siis jos aamulla on vielä viileää, niin vk-haalarin alla on vielä yksi kerros ja lapsilla hankat käsissä. Iltapäiväksi ne olisi tarkoitus ottaa pois. Hän ei ilmeisesti ymmärrä mitä tarkoittaa kerrospukeutuminen, vaan laittaa ne samat kamppeet myös iltapäiväksi ja vielä ihmettelee ääneen että miksi vanhemmat tuo niin paljon vaatetta kun nuo lapsehan paistuu. Ihanko totta...
Vissiin myös jotkut vanhemmat ajattelevat yhtä pässillä tavalla.
30km etelärannikolta pohjoiseen asun eli täällä on yleensä lämpimämpää kuin rannikolla tähän aikaan vuodesta. Tumput suorana seisoessa oli todella tarpeen toppatakki.
Oltiin eilen Korkeasaaressa (juu, Helsingissä!) ja oli ihan sairaan kylmää ja tuulista. Olisin mielelläni pannut toppapuvun sekä itselleni että lapsilleni. Pipo varsinkin olisi ollut tarpeen.
Itse olin Katajanokalla kävelemässä ja kaipasin kovin talvitakkiani. Oli tosi raaka ilma, ja kirosin erttä olin vienyt pompan jo varastoon.
Tää kenestä nyt puhun, niin vanhemmat oli ihan "normaaleissa" vaatteissa säähän verrattuna. Siis EI KENELLÄKÄÄN ollut mitää pukua tai edes toppaa päällä siellä puistossa. Kaikilla oli jotenkuten keväiset vaatteet. ja sää oli aika lämmin, toki välilä tuuli, mut ei tosiaan ollut mikään toppapuku keli enää! ja talvikengät, apua! ap
jäi kävelylenkki tosi lyhyeen, joten en usko sään olleen kamalan paljon lämpöisempi Helsingissäkään ( asun 300 m päässä Helsingin rajasta)
Itse asun vantaan lähiössä, mutta kun käyn stadissa niin siellä kyllä on paljon kylmempi kuin täällä kauempana sitä merta. Ja tosiaan eilen oli aika viilee päivä ihan täällä vantaallakin. Jos oisin lasten kaa ollu pihalla niin varmaan oisin pukenut niille ohkaiset vaatteet ja talvihaalarin.
on ihan tarpeen vielä toukokuussa riippuen lapsesta.
Välillä voi olla todella kylmiä päiviä. Lämpiminä päivinä josku tosi viileää varjossa ja auringon mennessä pilveen.
Mulla nuorempi 1,5 v möyryää ja istuu hiekkalaatikolla ja maassa touhuten joten hänellä on toppapuku ja alla sisävaatteet tai sitten hiukan lämpimämmällä kelillä vk-haalarin alla villahaalari. Ja aina rukkaset, välikausimalliset. Puuvillakauluri ja korvaläpällinen puuvilla tai fleecepipo.
Esikoinen, 4 v , taas huristelee polkupyörällä ja juoksee, kiipeilee niin pärjää kevyemmällä varustuksella eli vk-haalari kevyen sisävaatetuksen päällä tai sitten fleecetakki ja farkut. Alla pitkät kalsarit....
Kevätsää on todella arvaamaton ja kuten sanottua, maa hohtaa kylmyyttä pitkään kun on vielä routaa kukkapenkissä pinnan alla.
Lapsella oli vielä topparukkaset kädessä. Kyllä mua oikeesti ihmetytti. Aurinko paistoi täydeltä taivaalta, ja omat lapseni olivat ilman takkia. Ei tuullut eikä maa ole ollut jäässä aikoihin.