*** Elokuiset leijonanpennut ja viikko 20 ***
Huomenta, uutta pinoa pystyyn turinoille. Tässä viikko 19:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (21)
Moi.
Kiitos tsempityksestä kaverit. Perjantain selvisi, että meidän vauvalla on tosiaan kampurajalka. Minulle ei kuitenkaan ehdotettu edes lapsivesitutkimusta, koska muita kromosomi- tai muihin poikkeavuuksiin viittaavaa ei löydetty. Tämä oli minulle suuri helpotus, koska olisin pelännyt keskenmenoa jos minua lapsivesitutkimukseen olisi painostettu. Koskapa molemmille lapsillemme on sellaiset tehty syntymäänsä edeltävänä päivänä, tiedän että minulle toimenpide ainakin aiheuttaa runsaasti kivuliaita supistuksia
Saadaan jossain vaiheessa raskautta aika lastenklinikan lääkärin juttusille, joka sitten kertoo meille lisää kampurajalasta ja sen hoitokeinoista.
Kaiken kaikkiaan on siis oikein hyvä ja helpottunut olo.
Ai niin ja sukupuolikin selvisi ja saatiin kertoa isoäideille, ettei heidän toivomaa tyttöä lapsenlapseksi tule, eli kolmas poika meille on tulossa! On niin ihania nuo meidän edelliset pojat, että sekin oli mukava uutinen meille itsellemme.
Penne: Täältä löytyy tukea lakkoiluun :)
Hyvää viikon alkua kaikille!
T: Emem rv: 23+0
Mä voisin yrittää kans sellaista karkkilakkoa.................................................................
Vaikka tämän aamun olenkin aloittanut salmiakilla (siis ihan vaan tyhjentääkseni sen viimeisen pussin, sitten en aio ostaa enää..seli seli). Se on ollut vaikein himotus koko raskauden aikana. Nyt jo vähän parempi mutta alkuraskaudesta olisin syönyt jokapäivä kunnon kassillisen. Itseäni kehuakseni voin silti sanoa että aika hyvin olen pysynyt kuosissa vaikka tiukkaa on tehnytkin.
Kävin juuri vähän uimassa ja poreissa. Siellä poreissa istuessani tuli tietysti mieleen että ei kai tämä vatsan hytkyttäminen vaan mitenkään voi käynnistää sitä synnytystä...?? Järki sanoo että ei kai nyt sentään mutta mutta. Onko kukaan keskustellut asiasta esim lääkärin tms kanssa? Vauva ainakin reagoi uuteen tilanteeseen potkimalla, toivottavasti tykkäsi, eikös sitä sanota että se mikä tekee hyvää äidille tekee hyvää vauvalle. No, rajansa tietysti kaikella.
Hunajamanteli ja Nasu
Hienoa lukea kuinka rohkeasti otat vastaan pienokaisen pienen vamman. Onneksi ei milläänlailla henkeä uhkaava!
Hunajamanteli
Ememille rohkeutta kohdata tulevan vauvan jalkavamma! Hienosti ainakin tunnut asiaan suhtautuvan.
Joku, nyt jo unohdin kuka, oli käynyt uimassa ja porealtaassa. Meillä neuvolantäti sanoi porealtaista, ettei niissä olisi hyvä käydä ja uimahallissa uimistakin suositteli ihan oman tuntemuksen mukaan. Jossain oppaissa kun ei kehoteta uimaan altaassa enää viimeisellä kolmanneksella. Olisko noissa porealtaissa sitten suurempi bakteerikanta vai mistä moinen kielto johtuu, en tiedä, tietääkö joku?
Äitiyspakkaus oli eilen tullut postiin!!! Tänään haetaan. Nyt jännittää, että saanko uuden pakkauksen vai vanhan. Toivoisin niin sitä uutta...
Viime yönä, oikeastaan varhain aamulla, vauva potki tosi kipeästi tonne alavatsaan kyljen puolelle. Heräsin siihen monta kertaa ja jouduin vaihtelemaan asentoa. Eka kerta kun potkut oikein kunnolla sattui. Taitaa olla vahvajalkainen kaveri. ;-)
Ritu rv28+2
Emem, kiva kuulla ettei mitään suurempiin poikkeavuuksiin viittaavaa löytynyt. Jalkavamma on ymmärtääkseni kuitenkin ainakin osittain hoidettavissa, joten tuskin siitä hirveästi haittaa on pienen elämässä :) Ja asiaan suhtautuminen sulla tosiaan kohdallaan, tsemppiä vielä kuitenkin tulevaan!
Meillä on taas ollut mahassa rauhallisempi päivä eilen ja tuntuu jatkuvan tänäänkin. Viime viikolla oli sama juttu, alkuviikko oli rauhallinen, keskiviikkona aloin jo hieman iltapäivästä huolestumaan, mutta sitten illalla olikin taas kunnon jamit pystyssä ja meno ja meininki jatkui loppuviikon. Viikonloppuisin mulla riittää niin paljon puuhaa kotona remontin ja muiden juttujen kanssa, etten sillä tavalla ehdi edes kuulostella pienen touhuja, mutta tässä töissä koneen ääressä istuessa aikaa on miettiä asiaa.
Karkki- ja herkkulakkoa tai -rajoitusta voisin minäkin harkita. Eilen tosiaan syötiin vielä viikonlopun jäljiltä ollut pieni pussi pois, mutta nyt voisi sinnitellä seuraavaan viikonloppuun asti ilman makeita herkkuja. Vaikken painonnousun takia asiaa varsinaisesti joudukaan miettimään, niin ei se sokerin naamaan mättääminen kuitenkaan hyväksi ole kenellekään. Sen huomasi taas sunnuntaina, kun kolmen äitienpäiväkakun ja muiden herkkujen jälkeen palasimme kotiin. Kyllä oli veto poissa ja kiukutti, väsytti ja päätä särki.
Voi kun saisikin jo äitiyspakkauksen! Mulla on laput vielä kotona, kun tarvitsen lapun jossa arvio tämän vuoden tilatuloista mun osuudelta, ja sen pitäisi saapua tänään. Jos sitten huomenna kiikuttaisi laput kelaan. Toivottavasti menisi kerralla oikein, mutta hiukan epäilyttää juurikin noiden maataloustulojen takia, että joudun tekemään korjauksia tai lisäselvityksiä.
No, nyt tuli kiireellinen työjuttu, pitää lopetella höpöttely :)
Terkuin
Auringonkukka, rv 26 tasan :)
Emem: Tsemppiä teille tulevaan ja onneksi ei ollut mitään tuon vakavampaa havaittavissa :) Urhealta kuulostat, ihana kun suhtaudut noin avoimin mielin :)
Minäkin täällä tuskailen kelan kanssa, mutta edelleen tappelen saikkurahoista... Äitiyspäivärahahakemuskesta ei ole mitään kuulunu vaikka on jo ajat sitten viety, eikä sitä äitiysavustustakaan ole tilille tupsahtanut. Kaipa sitten joskus. Mulla on juu edelleen joulukuulta asti saikkurahat saamatta kelasta. Ensin tuli virheellinen päätös, ja sen korjaamisen kanssa onkin sitten saanut säätää ja kunnolla. Viimeksi kun vein pyydettyjä lisäselvityksiä, menin sinne toimistoon enkä laittanut vaan postiin, ja pyysin että se täti siinä luukulla vois katsoa et kaikki on nyt niinku pitääkin, mutta se vaan vilkas ja sano et ihan hyvä näin. Joo, kyl vissiin oli kun nyt tuli taas postia ja lisäselvityspyyntö. Siis aaaarghhh! Mulle on joo vaikee laskea noita tuloja kun mulla on vaihtunu työpaikka viimeisen puolen vuoden aikana ja sitten ehdin jo saikku ykkösen ja kakkosen välissä taas kuukaudeks töihin.... Ja mun äippärahojakin olen sitten hakemassa viimeisen 6kk:n työtulojen mukaan, että saa nähdä kauan siinäkin menee. Sama laskutoimitus niiden pitää siihenkin saada tehtyä. Anyway, pointti oli siinä että mä olen nyt ollut jo puoli vuotta ilman tuloja! Ja se jokseenkin vaikuttaa, ja paljon, meidän talouteen. Meillä kun on menot laskettu sen mukaan että molemmilla on edes jonkinlaiset tulot...
Mites teillä muilla karkkipäiväilijöillä on mennyt? Mulla on pitäny tosi hyvin :) Lauantaina söin karkkia, mutta muina päivinä olen pitäny pääni. Jopa äitienpäivä meni ilman herkkuja kun ei kukaan sellaisia hommannut :) Eilen illalla oli tosi tiukkaa kyllä, hirveesti teki mieli pandan valkoista suklaata, mutta pidin pääni kylmänä ja hain vaan viinirypäleitä kaupasta :) Huomenna on sit eka viikko takana, kyl se siitä :D
Rituko sano et vauva potkii välillä niin et sattuu? Täällä kans. Oikeesti mua suorastaan ärsyttää öisin kun vauva herää aina kun käyn vessassa (siellä saa kyl juosta) ja on tosi vaikee nukahtaa takas ku vauva monottaa kylkiin niin et todella tuntuu. Kiva tietysti että liikkuu, tietää et kaikki on kunnossa, mut kyl se silti ärsyttää välillä ;P
Voihan vitsi, mä just oivalsin et mun olis jo pitäny varata kolmas neuvolakäynti! Sen pitäis olla vasta joskus viikolla 30-32, mut pitää olla ajoissa liikkeellä että saa ajan suunnilleen oikeille viikoille. no, täytyy huomenna soitella ja varailla.
Nyt mä lähden kelaan kiikuttaman papereita. (Pomo oli epähuomiossa laittanu palkkatiedot alkaen viikkoa ennen kuin aloitin siellä jolloin olin vielä edellisessä duunissa, ja nyt pitää mennä näyttämään työsopimusta jotta ne uskoo ettei mulla ollut kahta duunia päällekkäin).
-Nala ja peetuli rv 27+6 -
Ja tsempitystä Enemille vauvan kampurajalasta.Nykypäivänä semmoset saadaan ihan hienosti hoidettua,kuulemma.Mun äidillä oli syntyessään,mutta hänen mukaansa ne tänä päivänä hoituvat hieman toisin kuin 60 v. sitten.
olin eilen TYKS:n ä-polilla kontrollissa siitä viikon takaisesta sairaalareissusta.No kaikki oli nyt hyvin ja vauvan paino-arvioksi saatiin 950 g!Huikeata!Hyvin siellä liikuskeli ja sydän löi enkä ihan vieläkään tunne sitten kaikkia liikkeitä, koska ultran aikana vaihteli asentoaan yhtä mittaa.Olin hermostunut tossa viikonlopun aikoina kun vauvalla oli "hiljaisempi" päivä enkä tuntenut paljonkaan liikkeitä.Nukkumaan mennessä tuntui sit kyllä ja silloin kun töytäisin mahasta.Rauhallisemmat päivät kuulemma ovat normaaleja.
Tänä aamuna olin sokerirasituskokeessa ja nyt kyllä potuttaa oikein kunnolla.neuvolantäti soitti äsken ja kertoi että kaksi arvoista oli koholla, joten taas uudestaan ä-polille ja todennäköisesti ruokavaliolle.Eli nyt sitten pitkäksi aikaa hyvästit rakastamalleni jäätelölle,pullille ja karkeille (erit.salmiakki ja laku).Mitä mä nyt sit päiväkahvin kans otan?No pääasia on tietty et vauvalla ois kaikki hyvin.Mä vaan ihmettelen et miks mulla,ku mulla ei ole koskaan ollut sokereissa mitään.Kaipa se johtuu siitä mun painonnoususta tähän saakka (jo 10 kg!).Ennen raskautta mun BMI oli 23.Mä en kyl oo tähän saakka yhtään kattonu mitä suuhun laitan,nyt se sit kostautuu.No tää teksti meni taas ihan valitteluksi.Jollain toisella voi olla paljon isompia murheita kuin tää mun kohonnut sokeriarvo.Onneksi mä sentään olen aina harrastanut paljon liikuntaa, joten siinä suhteessa ei mikään varmaan muutu tästä eteenpäin.
Muutto meillä meni hyvin viime viikolla ja nyt ois kauhea hinku saada kaikkea uutta tänne uuteen kotiin.Mutta raha ei meillä kasva puussa,joten pikku hiljaa niitä hankintoja sitten tehdään.Ja seuraava isompi ostos on vauvan yhdistelmät.Pinnasänky tuli tänne viime viikolla.Nyt oon jo tottunu siihen tossa mun vieressä.Kolme kuukautta vielä, ni sit siellä nukkuu jo joku!
Nyt tarttis kohta syödä päivällistä ja sit vielä ulos lenkille.Täällä paistaa ihanasti aurinko!
Hyviä vointeja kaikille!
T:Maria ja vesseli 26+4
Tsemppiä karkkilakkoon Penne ja muillekkin himojen hillintää :)
Ite olen syöny melkosen vähän mitään herkkuja koko raskausaikana, pastilleja toisinaan tulee maiskuteltua.
Kiva kuulla Emmemiltä ettei mitään vakavampaa löytynyt ja tosiaan mahtava asenne. Onnelista odotuksen jatkoa vielä. Itseä välillä kans vähän pelottaa miten pikkuinen masussa voi, kun konkreettista kuvaa ei ole kuin alkuraskaudelta.
Maria-s. Itse olen kans paljon miettiny noita sokerirasitusjuttuja kun viime neuvola käynnillä terkka niistä mainitsi. Mulla painoa tullu ihan hirmusesti noin 12kg ja ylä käyrillä mennää sf-mitoissa. Vähän jänskättää perjantain seuraava käynti! Olen kans muutto puuhia viimeistellyt. Vauvan vehkeet on isällä varastossa valmiina, et saa kämpän ensin johonkin malliin. Oon ostellu uusia verhoja ja muita tekstiilejä, saa mukavasti muuteltua kesä ilmettä kotiin.
Parisuhde edelleen ihan retuperällä. Taisi olla joillain muillakin tämänpuolen ongelmia, lohtua antaa ettei ole ainoa hormoniensa vallassa ja mies "ulkoruokinnassa" :D
Masussa voidaan hyvin. Kerroin aikaisemmin etten kertonut uudessa työssä pomolle mtn raskaudesta. Nyt ollut siellä siis viikon ja kaikki työkaverit jo tietää. Uskoin pomonkin huomanneen ja kahvipöytäkeskustelut ovat hänelle kyllä vinkkiä antaneet. Noh tänään palaverissa pomo halusi minun hieman esittelevän enemmän kaikille itseäni ja kerroin mistä tulen, mitä olen aikaisemmin tehnyt ja mitä nyt tykännyt töissä olla. Pomo sitten jatkoi yleisesti, että olen töissä heillä kesäkuuhun asti ja sitten pidän lomaa ja jatkan elokuussa!!! Mistä lie semmoista päähänsä saanut kun en ole jatkoista hänelle mitään sopinut. Menin tuosta sitten niin lukkooon, että jatkoin vaan että niin alivuokralainen tulee sitten maailmaan, että katsotaan asiaa sitten myöhemmin. Todella kiusallinen tilanne molemmille. Siitä ei sitten sen enempää keskusteltu. Livahdin kokouksen jälkeen kotiin kun työaika oli loppunu. Voi minua! Mitenkähän saisin asian jotenkin fiksusti hoidettua! Toisaalta minusta työnantajalle ei asia sen enempää kuuluu, jos sen halusin omana asianani pitää. Työni kun teen kuintekin ahkerasti ja tunnollisesti.
Toisaalta tunnen itseni entistä typerämmäksi, miksi en kertonut asiasta jo heti haastattelussa. Mitä olette miltä? Vinkkejä kaivataan.
Olisin vielä kysynyt että miten ne äippärahat lasketaan, minkä vuoden tuloista?
2007 vai 2008? ihan sekaisin.
Mag-gie 24+2
liian nopeesti täällä painelen enteriä ja viestit lähtee...
Maggie kyseli minkä vuoden tuloista lasketaan äitiyspäiväraha. Vuoden 2007 tuloista. Siihen tulee joku kerroin, millä korotetaan tuloja eli ei se ole yks yhteen se vuoden verotettava tulo vaan jotain hiukan enemmän.
Eilen haettiin äitiyspakkaus ja sain vuoden 2009 pakkauksen. :-) Sitä mä toivoinkin ja ihana se kyllä oli. Ei vaan meinaa löytyä hyvää paikkaa säilytykseen. Vielä tulee kesällä kova homma raivata tilaa lastenvaatteille ja tavaroille. Pitänee heittää jotain omaa pois alta.
Ritu rv 28+3
Karkkilakkoa takana jo huimat kaksi päivää. Maanantaina söin viimeiset pois ettei vaan himot iske niihin. Päätin, että pe tai la on herkuttelupv. Tällä viikolla se on jo pe - on grillausilta ja ystävä tulee kylään :D.
Emem03: Onneksi nyt ei selvinnyt sen vakavempaa ja hienosti olet ottanut tuonkin tiedon vastaan :)! Onneksi hoitokeinot on nykyään hyvät.
Hunajamanteli mietit uimista ja poreita. Poreista en tiedä, mutta itse olen kyllä käynyt uimassa tai oikeastaan vesijuoksemassa enkä usko, että haittaa on ollut. Neuvolassakin asiasta tietävät eikä ole tullut sanomista.
Minulla on nyt sairaslomaa tämän kuun loppuun. Sitten alkaakin jo kesäloma ja siitä mammaloma. Jalka ei ota parantuakseen ja diagnoosia ei tahdo löytyä. Epäilen, että könkkään elokuuhun saakka, koska painoa tulee jalkojen päälle vain lisää. Mietityttää vain miten pärjään lomareissuilla, kun pitäisi kärsiä kävelemään.
Mukavaa keskiviikkoa mammat :)
Paala+pikkunen 27+0
Isot tsempit kaikille karkki-/herkkulakkolaisilel! Mulla kosahti heti ekana päivänä, eli eilen ;) menin töitten jälkeen kaupassa käymään ja tarttui sitten uutuusjätski mukaan. Classicin pienempi puikko sentään, chilisuklaa. Oli kyllä hyvää, mutta en nyt tiedä oliko ihan kuitenkaan kaiken sen sokerin ja kaloreiden arvoista.
Jos nyt tsemppais kunnolla ainkain perjantaihin asti, huimat 2 päivää. Eihän elovenan välipalakeksiä lasketa, kaurapuolukkaa mutustan parhaillaan...
Ei taida musta olla lakkoilijaksi :)
T: Auringonkukka rv 26+1
Heippa vaan!
Kiva kuulla, että muillakin tekee tiukkaa karkki/herkkulakon kanssa :) Mulla nyt kolmas päivä menossa, ja maanantai meni ihan ok iltaan asti, eilen alkoi iltapäivästä kamala makeanhimo ja nyt se on ollut päällä jo aamusta saakka.. Tosiaan ne jäätelöt ja suklaapatukat pyörii villinä verkkokalvoilla :)
Nyt vaan aion pysyä tiukkana! Tähän asti olen repsahtanut joka viikko, ja kun kerran repsahdan, niin sitten en saa taas itseäni niskasta kiinni vaan herkuttelen joka päivä. Eli nyt tiukka sääntö, että vain la-su saa jotain makeaakin syödä. Mulla kanssa tekee ongelmaa toi kahvinjuonti, kun en oikein osaisi ilman pullaa tai jotain makeaa kahvia juoda. Ja kahvia on pakko saada, tai iskee hirveä päänsärky. Yritän vedellä maitokahvia nyt. Ja syödä vaikka mieluummin leipää kahvin kanssa. Auringonkukalle extratsempit, nyt vaan uudestaan lakko päälle ja jos himo iskee, niin syö vaikka sitruunaa :D
Emem oli saanut poikalupauksen :D Onnea täältäkin kolmannelle vesselille oikein urakalla. Ja varmasti jalka saadaan hyvin kuntoon nykymenetelmillä, ihanaa, että mitään kehityshäiriöitä ei epäillä ja ei tartte siihen punktioon mennä!
Hunajamanteli pohti uimista ja poreilua. Kyllähän uimahallissa voi oman kunnon ja jaksamisen mukaan käydä pitkällekin raskautta, se taitaa olla pääasia, että paikat ovat tuolla alakerrassa kiinni, jotta pöpöjä ei pääse kulkeutumaan. Poreammeesta en osaa sanoa, ainakin ennen vanhaan ne oli kauheita pöpöpesäkkeitä, mutta kaipa nykyään on paremmat puhdistusmenetelmät niissäkin.
Avovesissä uimista olen itsekin pohtinut kesällä. Tuskin muuten mitään, mutta tuleeko rintatulehdus helposti jo ennen synnytystäkin? Harvoin nuo sisävedetkään mitään linnunmaitoa ovat, aika viileinä pysyy ainakin meidän mökillä.
Vaunujen katsominen on aloitettu täälläkin. Ihastuin Emmaljungan Twin Ceroxiin, nyt olisi viime vuoden malleja halvennuksessa. Täysin uusia en aio ostaa, se on aika varma juttu. Kyseessä siis tuplavaunujen hankinta. Kaveripiirissä on myös tuplavaunullisia, ja pitää heidän kanssaan ensin keskustella, että onko vielä pitkään tarvetta ja haluaisivatko luopua omistaan. Kyllä tuo koeajelu liikkeessä on ihan ehdoton juttu, saa kunnon näppituntuman miltä vaunut tuntuu ja miten ne kasataan yms. Katsotaan mihin päädytään ja mitä saadaan. Kiirettä ei vielä ole, sillä ei ole kunnolla säilytystilaakaan.
Masussa kaikki varmaan ok. Kuun lopulla vasta seuraava käynti neuvolassa sekä vielä istukan paikan tsekkauksessa. Jollain muulla oli täällä sama homma edessä? Maha hytkyy tasaisesti, varsinkin iltaisin.
Voikaa hyvin!
Penne ja pieni 25+6
Mag-gie: oletko ihan vakkarisopimuksella siellä uudessa työpaikassa?onhan tuo aika inhottava tilanne molemmille osapuolille, siis varsinkin jos työsoppari on pidemmäksi aikaa ja olet vasta aloittanut. Mut siitä en kyllä tiedä mitä laki sanoo,että täytyykö raskaudesta kertoa haastattelitilanteessa...ehkä joku viisaampi osaa auttaa :)
Täällä mennään masussa tasasen rauhalliseen tahtiin, suonenveto erityisesti toisessa jalassa iltaisin on uusi raskausoire,tosi innolla odotan mitä tässä loppuajasta vielä ilmaantuu =/ kesästä tulee varmasti tuskainen, oon jo nyt kypsähtänyt tähän pallomahaan =D
Mies on edelleenkin mun mielestä ihan asshole, en oo puhunu sille oikeestaan mitään sunnuntain jälkeen (sanoi äitienpäivänä vähän turhan rumasti...) enkä aio sanookaan ennen ku ite alkaa ottaan läheisyyttä...yleensä meillä halaillaan ja pussaillaan paljon mut nyt ei oo moneen päivään mitään.oon sitä mieltä että kyllä se on tällä hetkellä minä jonka pitäis saada kaikki ymmärrys ja tuki ja se vois omat kiukuttelunsa jättää vähemmälle.
Täällä oli toinenkin jolla istukkan paikkaa vielä täytyy käydä ultrassa tsekkaamassa? neuvolantäti (jonka kanssa ei kyl ihan kemiat oo kohdannu) pelotteli sektiolla jos ei oo noussu, mut sehän on aika yleistä ettei ole vielä 20 viikolla noussutkaan että olis voinu pitää palopuheensa sit jos/kun on aihetta.
Taas näyttää olevan aurinkoinen päivä ,ihanaa =) joskohan sitä pian uskaltais kukkien taimet pistää penkkiin....
Iitu 24+4
Tänään oli siis neuvola jossa täti osasi sanoa siitä uimisesta ja poreista että niin kauan kun tuntuu hyvältä eikä tule kivuliaita supistuksia niin ui ja poreile rauhassa. Selvä sitten! :) Kunhan saan tämän pyllyalueenpukamasysteemin :( :( :( :( rauhoittumaan niin menen taas. Onko muilla vastaavaa? Otan osaa jo valmiiksi. Tämä oire ei ole kivaa. Ollenkaan.
Karkkilakko kyllä häämöttää mielessä mutta en voi sanoa sen varsinaisesti alkaneen. Toissapäivänä saatiin naapurilta uutta raparperia niin pitihän niistä sitten leipoa muffinsseja... Ja jäätelökin taisi mennä eilen :/ Mutta mielessä se on, siis karkkiLAKKO. Varsinkin kun painoa oli tullut viimeisen kahden viikon aikana 900 gm. Tuntuu hurjalta vaikkei tuota painoa olekaan tullut yhteensä kuin n 5 kg. Mut ettei tulis yhtään ylimääräistä, se olis kyllä tärkeää. Kun jo siis entuudestaan on. Mutta nyt on siis muffinssit syöty ja voi taas palata hedelmä/marja linjoille. Yritämme :)
Hunajamanteli ja Nasu 28+0 joka osaa jo potkia aika lujaa :)
Iitu26 : Mulla on vaan määräaikainen sopimus kesäkuun loppuun asti vaan, tein selväksi että sen jälkeen pidän lomaa.
Neuvolasta sai Kelan paperit täyteltäväksi.. olikos niissä joku aika mihin mennessä pitää olla palautetut?
Hemoglobiini oli vaan parantunut, verenpaineet kohtalaiset, pissa puhdas ja mitat yläkäyrillä edelleen, painoa oli tullu hieman vähemmän (onneksi) kuin aikaisemmin - mutta paljon se vaaka näyttikin. Kovasti vauva jumppaili kun sydänääniä metsästettiin.
Nyt päiväunille Mag-gie 24+4
kävin tänään tosiaan neuvolassa, kaikki oli muuten hyvin mut niin kun tiesin jo että se hb on matalalla, eihän se muu auta kun jatkaa raudan syömistä. Vähän oli tullut painoa likkaa n.800g viikossa, mut sano se täti ettei tarvi olla huolissaan kun loppujen lopuksi ei ole vielä tullut paljoa painoa kun alku raskauden aikana paino putosi melkein 5kiloa. Vähä jos kuulemma katson mitä syön ja miten ni ei ihan kamalasti tule liika kiloja. Viimeksi lääkäri oli sf-mitan mitannut ihan päin pyllyä ja siitä kysyinkin terveydenhoitajalta ni se otti ja mittas ja se oli oikein hyvä keskikäyrillä meni. Olipas vaikeasti selitetty. Oli se taas niin ihana kuulla sydänäänet :)
Vauva kovasti päivittäin pitää jumppataukoja. Isäkin innoissaan joka ilta kokeilee miten se pieni siellä temmeltää, jotenkin tuntuu että koko raskaus on jotenkin lähentänyt meitä ihan joka tavalla. Ihan kun olisi rakastunut uudelleen.
harmi kun toiset on kirjoitelleet että parisuhde on kovilla :/ mutta eikös jokaisella joskus ole vaikeaa, toivottavasti saatte parisuhteet kuntoon.
Miehen lapset tuli tänään meille, niin pitänee lähteä vähän iltapalaa antamaan ja jos kohta nukkumaan vesselit laittaisi.
Jospa viikonloppuna olisi nätti ilma ni voisi poikien kanssa touhuilla kaikkea ulkoa. hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti :)
Nostellaas pinoa.
Päätin että lähden reissuun 300km päähän omaa äitiäni moikkaamaan. Hän ei olekkaan minun massua vielä nähnyt. Pitkä työputki takana ja edessä ruhtinaaliset kolme vapaapäivää :) Pitää toivoa lämmintä viikonloppua.
Viikonloppuja kaikille, nauttikaa olostanne <3
Mag-gie 24+5
Pinoa olen kyllä päivittäin käynyt lukemassa, mutta kun tuntuu ettei mitään tähdellistä ole kerrottavana niin ei sit ole tullu kirjoiteltua.
Mulla on enään ens viikolla ma, ti ja ke töitä ja sit alkaa kesäloma jota jatkaa heinäkuun alussa mukavasti ä-loma.
Sokerirasitukseen menen viikon päästä ja sit toukokuun vimpalla viikolla on taas neuvola. Ikea:n olen kans suuntaamassa lipasto ostoksille. Johonki tarttis ne vauvan vaatteet saada mahtumaan.
Vaunuja olen käytettynä katsellut. Yksistä Emmaljungan cross yhdistelmistä olen kauppoja hieronut. Alkuviikosta selviää saanko ne ostettua.
MULLA ON YHÄ MYYNNISSÄ -05 MALLISET EMMALJUNGAN TWIN CEROX tuplat kantokassilla ja jalkapeitteellä. Ja ovat hyvässä kunnossa! Hinta on neuvottelu kysymys!
Oma vointi on ollut ihan hyvä. Masukki on aika eloisa tapaus varsinkin illalla, mut yöunia ei ole häirinnyt. Välillä pakkaa häpyluu tulemaan kipeäksi, mut ei juuri muita vaivoja ole.
Tuolla palstalla joku oli aloittanut keskustelua 3lasta ja auto..Niin meillä kans tuottaa päänvaivaa kaukalon sijoittaminen kahden istuimen lisäksi takapenkille.
Autoa ei rahtilanteen vuoksi haluaisi vaihtaa...Mut täytyy katsoa. Meillä BMW 500 sarjalainen farmari, jossa on sportti sisusta. Penkit on istuinten kannalta huonon malliset ja turhaa tilaa vievät muotoilun vuoksi...
Mutta eipä tässä mitään ihmeellistä.
Rv 28+1
Kerrankin aurinko paistaa, vaikkei kovin lämmin olekkaan. Viikonlopuksi luvattu hyvät ilmat. Vointi ollut hyvä ja masu senkun kasvaa. Maha vaan heiluu ku neiti tuolla myllertää. Hauskan näköistä, ei tähän näköjään totu, vaikka neljäs raskaus onkin :) Aina yhtä ihanaa noita liikkeitä tunnustella.
Nikkuliina kyseli autosta, johon passaisi kolme istuinta. Meillä oli sellainen (ennenkuin pikkunelonen ilmoitti tulostaan) johon mahtui kaikki kolme isuinta. Kaksi isompaa ja yksi kaukalo. Opel omega farmari oli tämä tilava auto :) Ei mitään uusinta uutta, mutta todella tilava ja leveydeltään sopiva. Nyt sitten dodge grand caravan, eikä muuten sekään mikään iso kolmenkaan lapsen kanssa. Tämä lienee aika samaa mallia kun chryslerin grand voyager. Edullinen oli kun ei mikään tuliterä. Bensasyöppö vain on :)
Mulla olisi kans tuo sokerirasitus siinä 28 viikolla. Lääkäri teki jo valmiiksi lähetteen, pitää vissiin soittaa labraan ja kysellä koska vois tulla. Maanantaina on seuraava neuvolakin. Tuntuu, että painoa olisi tullut liiankin paljon, mutta se selviää sitten. Yhteensä nyt sellainen vajaa 4kg.
Nyt sohvalle kun ruo ruokakin meni jäseniin. Isot lapset ulkona ja nuorin leikkii tuossa tyytyväisenä. Täytyy ottaa tilanteesta kaikki hyöty irti. Sit jos lähtis ulos tuonne pihaa siistimään. Ihan vaan jotain pientä hommaa, ettei rasitu liikaa ja ala supistaa.
Katsoiko kukaan eilen kätilöt ohjelmaa (olisko kakkoselta)? Kyllä oli kerrassaan sulosia nuo pienenpienet kolmoset jonka se nainen sai. Tippa heti silmässä :)
Noniin, nyt soffa kutsuu....
amaria 25+5 oliskos
Tänään alkoi karkkilakko, tai siis viikonloppuna saa vähän herkutellakin, mutta näin arkena pysyy suklaat kaapissa ja muutenkin vähän rotia elämään. Katsotaan miten pärjään, vertaistukea tarvitaan :)
Pieni masukki on ollut taas kovin aktiivinen, en meinannut unta saada illalla, kun kaveri liikkui niin kovasti ja pitkään. Sama juttu heti aamusta. Ihanaa, että siellä heilutaan :)
Myöhemmin lisää, nyt pitää mennä.
Penne ja pieni 25+4