Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen vuosaari on asuinpaikkana? Minkälaiset kulkuyhteydet keskustaan?

Vierailija
10.05.2009 |

.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama tyytyväinen kaveri asuu siellä. Kauniita rantoja, puistoja ja metsiä. Täällä palstalla Vuosaarta tosin aina mollataan.

Vierailija
2/32 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki peruspalvelut kauppakeskuksesta, uimahallista,kirjastosta yms. alkaen löytyy. Metrolla suhahdat keskustaan todella nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli etu, keski vai takavuokki. Kulkuyhteydet ovat hyvät eli metro kulkee hyvin, mutta kestäähän se... Monikulttuurisuutta on luvassa joten jos se arveluttaa niin ei kannata.

Vierailija
4/32 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytyväisinä vuokralaisina kaupungin asunnoissa parissa osoitteessa vuosien aikana. Ikkunoista katsellaan merimaisemaa, kotiovelta hilpaistaan läheiseen leikkipuistoon, koulut, harrastukset, työ ja kaupat lähellä. Ei voi moittia.

Kaikkien vuosien jälkeen jätämme vuokra-asumisen toistaiseksi, olemme ostaneet oman asunnon - Vuosaaresta tietenkin.

Vierailija
5/32 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaaresta Rautatieasemalle 19 min, ei mielestäni paha aika ja aina on metro ajallaan, ei myöhästele. Yöbussit kulkevat myös monta kertaa tunnissa, jos niitä sattuu tarvitsemaan.

Luonto on todella ihana ja ilmanlaatu todella hyvä, muutama vuosi sitten oli vissiin verrattu Vuosaaren ilmanlaatua Nuuksion ilmanlaatuun (ei tietenkään päde, jos asuu Vuotien varressa...).

Me olemme viihtyneet hyvin omistusasunnossa jo kohta kymmenen vuotta täällä Vuosaaressa. Mielestäni järjestyshaittoja ja lieveilmiöitä liioitellaan, kyllä täällä asuu enimmäkseen aika tavallista väkeä kumminkin...

Vierailija
6/32 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Vierailija
7/32 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat asua somalien ja paskasakin keskellä niin Vuosaari on teille oikea paikka. Voi YÖK kuinka ennen niin hieno luonnonalue on pilattu asuttamalla sinne maahanmuuttajia.

Vierailija
8/32 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä kaukana!

Vierailija
9/32 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallahti ja Meri-Rastila levottomampia ja vuokra-asuntopainotteisia.

Vierailija
10/32 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä seutua, varsinkin siinä metroaseman lähettyvillä on rauhatonta. Ei siellä viihdy kuin sellaset jotka on itsekin luusereita tai köyhiä joiden on vaan pakko asua siellä. Luonto ei paljon auta kun ympärillä pyörii narkkia ja kusipää teinejä pahat mielessä.

Vierailija
11/32 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin Eirassa? Jotenkin tekstistä paistaa läpi armoton sivistymättömyys ja suvaitsemattomuus...

Vierailija
12/32 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai voi olla pidempikin matka. Bussilla pääsee kätevästi metro asemalle. Täällä ei kyllä ole näkynyt kuin suomalaisia. Itse arvostan tuota luontoa. Meri näköalaa ei ole, mutta ihana metsä tuossa vieressä.

Vierailija
13/32 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Vierailija
14/32 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kehua. Alussa vaikutti ihan hyvältä mutta totuus oli toista. Oli kaupungin vuokra-asunto. Kun olin vuoden asunut siinä hain vaihtoa. Toisen vuoden jälkeenkään en ollut uutta asuntoa saanut joten ainoa vaihtoehto päästä sieltä pois oli oman asunnon osto.

Vierailija
15/32 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaaren luuseri haukku mua sivistymättömäksi :D

Vierailija
16/32 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun itse vanhalla puolella ja suht tyytyväinen olen ja voin suositella muillekin. Kesällä ihanaa kun ei tarvi stadiin asti matkustaa että pääsee rannalle täällä se on valmiina tollanen kunnon biitsi :) sittari lähellä ja vaatekaupat ja jos sinne keskustaan haluaa niin ei oo kauan sinnekään matkaa.

Vierailija
17/32 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinhuoltaja enkä ole työelämässä. Haluan edullisen mutta lapselleni luonnonläheisen ja ystävällisen ympäristön.

-ap

Vierailija
18/32 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun luin tätä ketjua. Tuntemukset samat kuin tällä vastaajalla:

[Jotenkin tekstistä paistaa läpi armoton sivistymättömyys ja suvaitsemattomuus]

En asu itse Vuosaaressa, mutta ystäviä asuu siellä eri puolilla ja erilaisissa asumismuodoissa ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Se nyt vain on niin, että kaupungissa ei voi asua omakotitalossa järven rannalla hyvien yhteyksien ja palvelujen lähellä, kaukana muista ihmisistä. Tiiviiseen kaupunkiasumiseen kuuluu yhteiskunnan koko kirjo ja sehän se juuri on se rikkaus.

Mitäköhän tapahtuisi jos 12 ja hänen kaltaisensa joutuisvat asumaan esim. Los Angelesissa, New Yorkissa, Pariisissa, Lontoossa tai edes Kööpenhaminassa! :D

Vierailija
19/32 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttiin paremmalla puolella rastilaa(Retkeilijänkatu). Sitten jouduttiin muuttaa "rikkaitten" seudulle, harmittaa ihan hirveesti. Vaihtaisin milloin tahansa takaisin. Siellä ihmiset oli palon maanläheisimpiä ja toistensa hyviä ystäviä. Kaikki tunsi naapurinsa. Täällä kaikki on toisin. Täällä kaikki on täydellisiä kotivaimoja ja ongelmista ei saa puhua ääneen. Teeskennellään ja hymyillään.

Vierailija
20/32 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen sijaan en ole mitenkään valmis ostamaan asuntoa alueelta jossa on narkkareita, jotain ihmeen jengisotia (en tiedä onko tämä ollenkaan realistinen pelko, ehkei) tai muuten levotonta, tai jossa lähin julkisen liikenteen yhteys ja ruokakauppa osuu sellaiseen paikkaan jossa näitä ongelmia on. Ei siis riittäisi että oma talo ja lähitiet olisivat kivoja, jos heti nurkan takana olisi sellaista seutua jonne ei esim. viitsisi pieniä lapsia viedä.

Onko siis sellaisia Vuosaaren osia joissa tällaisia ongelmia ei lainkaan ole?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi