Minusta on hyvää vauhtia tulossa Panacod-riippuvainen :(
Mulle on määrätty kyseistä lääkettä tosi koviin kuukautiskipuihin. Olen alkanut hiljalleen käyttää sitä muuten vaan, vitutukseenkin. Tästä ei tule krapulaa, enkä menetä toimintakykyäni, mutta minun on helpompi selvitä päivistäni.
Auttakaa! Miten tässä näin kävi?
Kommentit (38)
Sain sitä viisaudenhammasleikkauksen jälkikipuihin. Käytin sitä lääkärin ohjeiden mukaan. Sitten jossain vaiheessa huomasin tämän huumaavan vaikutuksen ja todella ihmettelin miksi tällaista lääkettä määrätään ihmisille ilman varoittelua! Onnekseni sain siitä lääkkeestä myös rytmihäiriöitä ja outoa kipua vatsan / rinnan alueella. Käyttö loppui siihen. Olisin muuten varmaan saattanut joskus huvikseni ottaa pieneen kipuun.. en tiedä.
Mutta tosiaan ap, sulla ei ole MITÄÄN hävettävää! Mitäs lääkärit määräävät tuollaisia lääkkeitä noin suuria määriä! Nythän nimenomaan osoitat fiksuutesi sillä, että kerrot näin käyneen sille sairaanhoitajalle. Hän ohjaa ja auttaa sinut tämän jutun yli.
Tsemppiä! Ja älä nyt niitä lääkkeitä vessanpytystä vedä alas. Ne on ongelmajätettä..
Panacodissa on kodeiinia mikä on opiaatti, mikä muuttuu elimistössä morfiiniksi, mistä seuraa euforian tunnetta. Ei ilmeisesti kaikilla kylläkään. Mm. kodeiinipitoiset yskänlääkkeet on laitettu reseptille väärinkäytösten vuoksi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kodeiini
Mutta tosiaan ap, sulla ei ole MITÄÄN hävettävää! Mitäs lääkärit määräävät tuollaisia lääkkeitä noin suuria määriä! Nythän nimenomaan osoitat fiksuutesi sillä, että kerrot näin käyneen sille sairaanhoitajalle. Hän ohjaa ja auttaa sinut tämän jutun yli.
Tsemppiä! Ja älä nyt niitä lääkkeitä vessanpytystä vedä alas. Ne on ongelmajätettä..
Kiitos :) En vetänyt pytystä alas, annoin mun miehelle ne. Huh. Nyt loppui mun pelleily tablettien kanssa! Ennemmin vaikka lasillinen punkkua silloin tällöin, kuin jotain opiaattia!
ap
lääkkeet aiheuttaa joillekin jotain tuntemuksia ja toisille taas ei. Minä olen syönyt ardinexia, indalginia ja panacodia ilman, että ne vaikuttaisi mitenkään kipuun. Onkohan sitten jossain lääkäri käsittänyt väärin, että kipuni olisi ollut keskivaikeaa, vaikka olen sanonut, että kivut on olleet niin sietämättömiä, että olin tosissani harkinnut itseni tappamista, jotta kipu loppuisi. Kyseessä oli hammassärky joka johtui hampaan juurien ja pulpan mätänemisestä ja tilannetta jossa tulehdus oli jo levinnyt hampaan juurien yli luuhun asti. Mulla on nyt ollut kolme tälläista kertaa ja yhdelläkään kertaa en ole mitään apua saanut näistä lääkkeistä, en vaikka olen ottanut koko päivänkin annoksen kerralla.
ja seurauksena lapsi jolla ongelmia suulakihalkio ja muutakin häikkää.
mutta mulla oli pitkään ongelmallinen suhde uni- ja rauhoittaviin lääkkeisiin. Varsinkin tsolpideemista sain ihanan olon, jolla tosiaan kätkin masennukseni. Ihana olo ja hauska sekavuus koukuttivat, ja hain aina eri lääkäreiltä ko. lääkettä. Monta kertaa oli hilkulla ettei käynyt köpelösti. Otin joskus illan aikana 140 mg, vaikka suositus on vain 10 mg..
Todella kärsin tuosta ajasta ja näen painajaisia siitä mitä OLISI voinut tapahtua. Kerran olin jo ensiavussa. Mutta hetken huolettomasta ja hyvästä olosta olin valmis maksamaan riskin. Onneksi sain oikean masennuslääkkeen käyttöön (ei koukuttavan) ja pikkuhiljaa olon parantuessa en enää tuntenut halua ottaa huumaavia lääkkeitä. Nyt ei tulisi pieneen mieleenkään enää. Olisinpa vain tajunnut hakea oikeanlaista apua alusta lähtien.
Ap, hae masislääkitys. Uskoisin, että mielitekosi Panacodiin loppuu kun masisoireesi helpottavat.
lääkärille siitä mitä Panacod sulle tekee, jotta määräisi jotain muuta lääkettä.
Mä joudun koviin selkäkipuihin syömään Panacodia+Sirdaludia 10 pvän kuuriluontoisesti, ja inhoan sitä pöhnää. Mulle tulee siitä uninen olo, kunnes kroppa tottuu kuuriin.
raskausaikana panacodia? Onko tietoa, miten paljon söi?
Itse syön sitä migreeniin. On sanottu, että tilapäisesti saisi syödä, mikä sitten raja lienee.
ja olo oli kuin olisi pilvessä. Onneksi ne loppuivat. Ymmärrän, että tulen niistä riippuvaiseksi joten uutta reseptiä en hae. Tosin vanha resepti kulkee mukana aina lompsassa jospa joku joskus uusisi *unelmoi*
Mulla myös kivuliaat kuukkarit mutta lekuri määräsi jotain tosi "mietoja" särkylääkkeitä vaikka taisin vastaanotolla muutaman kyyneleenkin tirauttaa.
Lääkeriippuvaisuus on verrattavissa heroiinin riippuvuuteen, siitä ei helpolla pääse irti.
Lopeta nyt jos vielä voit! Voimia.
Mulla oli kerran panacodia hammassärkyyn ja oli todella ihanaa. ....
Lääkeriippuvaisuus on verrattavissa heroiinin riippuvuuteen, siitä ei helpolla pääse irti.
Lopeta nyt jos vielä voit! Voimia.
Kiitos tsempeistä! :)
Sepä se, kun näistä tulee niin ihana olo :( Toimintakyky säilyy, mutta murheet kaikkoaa hetkeksi, leijailen.
Mulla on ollut nämä käytössä vuosia koviin kuukautiskipuihin. Nyt vasta ekan kerran olen alkanut väärinkäyttää. :( Olen ollut aika alamaissa viimeisen kuukauden ajan, on tapahtunut kaikkea ikävää. Se on saanut mua hakemaan helpotusta purkista :(
ap
Mietin kanssa, että tulee ihana pöhnä. Onneksi mun lääkäri määrää niitä tosi vähän kerrallaan.
Sanoinkin miehelleni juuri ko. asiasta..
Nyt olet siinä tilanteessa, että on vain sun halusta kiinni mitä teet. Siis haluatko oikeasti koukkuun... Vielä pääset irti, mutta kohta on oikeasti myöhäistä ja elämäsi lähtee pahasti raiteiltaan..
Mulla oli niitä kanssa pariin otteeseen niskasärkyyn. Mietin kanssa, että tulee ihana pöhnä. Onneksi mun lääkäri määrää niitä tosi vähän kerrallaan.
Sanoinkin miehelleni juuri ko. asiasta..
Nyt olet siinä tilanteessa, että on vain sun halusta kiinni mitä teet. Siis haluatko oikeasti koukkuun... Vielä pääset irti, mutta kohta on oikeasti myöhäistä ja elämäsi lähtee pahasti raiteiltaan..
Oikeassa olet, että minusta se on kiinni ja nyt on kriittiset hetket. Nyt kun siis vielä tiedostan, että mopo on karkaamassa käsistä. :/ Olen vaan jotenkin vajonnut sellaiseen suohon, etten saa itseäni niskasta kiinni. Olen ollut sairaana pitkään ja kaikenlaista muutakin ikävää on tapahtunut. Tuntuu etten enää jaksa muuta kuin jumittaa koneella (ilman Panacodia) tai sitten ottaa Panacodia ja hetken olla onnellinen ja touhukas, kunnes vaikutus lakkaa. :( Ärsyttää, miten musta tällainen tuli?!?
ap
Kokemusta varsinaisesta lääkeriippuvuudesta ei ole (kai), mutta kerran olen käyttänyt pitkään lääkettä, joka voi aiheuttaa riippuvuutta. Silloin kun pääsin sen lääkkeen lopettamaan, niin tein itselleni täyden taulukon, että miten sen lopetan. Eli tyyliin 1 tabletti viikko, sitten puoli tablettia toinen viikko, sitten puoli tablettia joka toinen päivä viikko, sitten puoli tablettia joka kolmas päivä ja sitten jätinkin kokonaan pois. Oli sellainen lääke, joka vaikutti vielä paljon uniin, niin ajattelin, että menen ihan sekoksi, jos jätän kerralla pois enkä saa nukutuksi ja palaan heti sitten taas purkin ääreen. Mulla vieroitus onnistui ilman ainuttakaan takapakkia, muutama yö tuli huonosti nukuttua, mutta siitähän se väsymys sitten vaan lisääntyi kun vaan noudatti omatekemää ohjelmaa säännöllisesti.
Suosittelen, että teet jonkun vieroitusohjelman ja sitten vaikka teet niin, että Panacodit miehen taakse, joka katsoo että tarvitsetko niitä oikeasti. Saat sitten vaikka menkkojen ekana päivänä vaan.
Tai sitten otat yhteyttä johonkin jossa oikeasti osataan auttaa!
Tsempppiä.
on muistaakseni Kodeiinia joka on riippuvuutta aiheuttava. Tiedän monta jotka ovat tästä joutuneet väärinkäyttäjiksi.
Vositko vaihtaa johonkin muuhun? Itsellä on erittäin hyvät kokemukset Naprokseenista kuukautiskipulääkkeenä. Vaikuttaakin pitkään.
olen allerginen kyseiselle lääkkeelle, ei pääse syntymään mitään riippuvuuksia...
menkkakipuihin mulla
voltaren rapid oli ihan hyvä.....minusta PANACOD on paska lääke etovaolo tulee.....
Hankkiudu lääkäriin ja saat oikeat lääkkeet olet selvästi masentunut....
selkä- ja niskavaivaan aiheutti pahat vatsaoireet. En ole sen jälkeen käyttänyt enkä käyttäis. Hankkiudu tuosta lääkkeestä eroon!
kiinnostaisi tietää millaisita määristä olette riippuvuuden "onnistuneet" kehittämään? Kun jokunen vuosi sitten söin panacodeja kun kärsin välilevynpullistumasta eikä tullut edes mieleen ottaa niitä leikkauksen jälkeen! (Taisi mennä 2vuotta ennen kuin otin seuraavan kerran panacodin).Ja toisaan söin niitä 4 kuukautta 4-8 tablettia päivässä, yhteensä satoja tabletteja! Eli minulle ei ainakaan muodostunut siitä minkäänlaista riippuvuutta (en tarkoita siis etteikö jollekin muulle voisi tulla). Nykyisin käytän sitä satunnaisesti päänsärkyyn. Tunnen kun lääke alkaa vaikuttaa mutta ei se nyt niin autuaaksi tee että huvikseen tekisi mieli ottaa. Särkyyn kyllä tehoaa hyvin minulla.