Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään syntynyt ensimmäinen lapsi sektiolla ja toinen alateitse?

Vierailija
09.05.2009 |

Ensimmäinen lapseni syntyi kiireellisellä sektiolla, perusteina synnytyksen edistymättömyys, äidin kohtutulehdus ja epäily lapsen ja äidin epäsuhdasta. Lantioni oli röntgattu aikaisemmin ja laskettu, että lapsi mahtuisi, mutta tämä tulikin avotarjonnassa eikä kuulemma olisi mahtunut.

Onko toivoa vielä onnistuneesta alatiesynnytyksestä? Kokemuksia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka syntyi kiireellisellä sektiolla. Juurikin tuon avotarjonnan takia. Seuraavat kaksi syntyikin ihan normaalisti alateitse, ja viimesin oli suht isokin vielä. Eli kyllä sulla toivoa on. ;)

Vierailija
2/10 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys pysähtyi. Tulehdusarvot nousi jne. Parin vrk urakka päätyi sektioon.

Seuraavat kaksi lasta olen synnyttänyt alakautta. Molemmissa on loppuraskaudessa tehty synnytystapa-arvio äitiyspolilla.

Koska mitään syytä ei synnytyksen pysähtymiseen ensimmäisellä kerralla löytynut, niin ilman muuta lääkärin kanta oli, että yrittämään vaan alakautta.

Toinen synnytys alkoi samalla tavalla, kuin eka, eli lapsiveden menolla ja olin ihan varma, että huonosti käy tässäkin. Sovittiin kätilön kanssa, että mulle annetaan heti tilanteen huonolta näyttäessä kunnolla oksitoonitippoja. Ja lapsi syntyikin virallisesti supistusten alettua n. 8 h:ssa.

Kolmas synnytys alkoi sitten supistuksilla ja oli nopea ja helpoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä synnytys edistynyt, lapsi ei suostunut yrityksistä huolimatta kääntämään vartaloaan sopivaan asentoon.

Toinen syntyi alateitse (vauva oli 3,8kg) ja repesin joka suuntaan tosi pahasti. Alhaalla on koholla olevat arvet, enkä tunne mitään eli sen takia en halua seksiäkään koskaan. Tämä on repinyt suhdetta jo 15 vuotta.

Synnytä toinenkin sektiolla, jos voit!

Vierailija
4/10 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi sektiolla syystä, että synnytys ei edennyt. Normaalille synnytykselle ei ollut minullakaan mitään estettä. Kuopukselle ei katsottu olevan mitään estettä syntyä normaalisti alateitse ja näin hän sitten tekikin ja synnytys olikin melko nopea. Minusta on hienoa, että olen saanut kokea nämä molemmat synnytykset, vaikkei syntymätavalla merkitystä muuten olekaan.

Vierailija
5/10 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki on siis mahdollista :) täytyy sanoa, että kolmas oli kyllä ehdottamasti helpoin.

Vierailija
6/10 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ensimmäinen synnytys myös sektio, pysähtynyt synnytys syynä.

Tyttö oli aika isokin ensisynnyttäjälle eli 4110 g ja 51,5 cm. 9 cm aukes paikat ja siihen loppu : ( Ei sitten edennyt millään siitä vaikka tippa meni jne ja kaikkea yritettiin mutta leikkauspöydälle päädyin. Niin ja tämä oli käynnistetty synnytys raskausmyrkytyksen takia.

Toinen synnytys alkoi itsekseen supistuksilla ja poika syntyi alakautta. Himppasen pienempi oli kuin tyttö, eli 3880 g ja 53 cm. Hyvin meni synnytys :)

Vierailija
7/10 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta viimeaikoina olen kovasti miettinyt josko voisin synnyttää joskus alakautta, ja surrut sitä etten ehkä voi..

Lapsi syntyi siis suunnitellulla sektiolla perätilan takia, lantioni siis kuvattiin ja todettiin että mulla on normaalia ahtaampi lantio, vaikea olisi edes normaalissa asennossa olevaa (varsinkaan isompaa lasta - tämäkin arvioitiin vain 3,5kg, eli liian isoksi) synnyttää. Tarkemmin en silloin asiasta kysellyt, koska...no ei silloin miettinyt kuin juuri sitä lasta, jonka kohdalla sektio nyt oli ainut turvallinen vaihtoehto.

Nyt alkaa olla haaveissa toinen, mulla olisi todella suuri halu kokea alatiesynnytys. Mutta en sitten tiedä oliko nuo lantionkuvaukset tulkittavissa niin, että turha edes haaveilla..? Vai onkohan, en tosiaan muista mitä ne tarkalleen sanoi siitä lantion kuvasta, tai en edes tiedä ymmärsinkö..

Vierailija
8/10 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulla sektio johtui vauvan sairaudesta, ei yritettykään synnyttää alakautta.

Vierailija
9/10 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toinen alateitse, molemmat synnytykset meni hyvin. Tosin alateitsesynnytyksestä toivuin käytännössä heti, mutta eipä mulla ollu sektiostakaan suuria murheita.

Vierailija
10/10 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loput 5 on tullut alakautta ilman mitään vaikeuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi