Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh-äidin äitienpäivä

Vierailija
09.05.2009 |

Lapset lähtivät johonkin kovalla tohilla isäni kanssa. Tulivat takaisin ulkovaraston kautta ja nyt varmistelevat, etten vain tänä iltana aio istuttaa terassille uusia kukkasia (istutustarvikkeet ulkovarastossa). Eli ilmeisesti salaisilla kukkaostoksilla on käyty isoisän kanssa :)

Aamulla luultavimmin herään siihen kun kuuluu kamalasti kuiskella ja kuulen ulko-oven käyvän, hetken päästä taas kuisketta ja paperin rapinaa - ja sitten laulu ja kukka kortteineen sänkyyn.

Olen varannut pojille oikein herkkuaamiaisen, sen jälkeen menemme yhdessä ulos, lounaaksi on myös normaalista poikkeavaa herkkuruokaa, teemme kakkupohjan ja vietämme aikaa yhdessä. Menemme yhdessä suvun (minun sukuni) kanssa syömään. Illalla teemme täytekakun ja iltapalaksi onkin sitten kaakaota ja täytekakkua - joten muuten syömme myös seuraavana aamuna aamupalan jälkeen ennen töihin, kouluun ja eskariin lähtöä.

Miten muilla yh-äideillä äitienpäivä, miten aiotte viettää sitä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIkein hyvää äitienpäivää kaikille yh-äideille. Nostan hattua, että pärjäätte!

Vierailija
2/14 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihana, kun muistatte, että se mies ei teistä äitiä tee, vaan ne lapset :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti huomiseen kuuluu myös poikien itsensä valmistama aamiainen sänkyyn tarjoiltuna - esikoinen (ekaluokkalainen) nimittäin kovin tiedusteli, missä tarjotin on :) Aiemmin kyseli, että onko sämpylä tomaatilla ja salaatilla hyvä minun mielestäni - en silloin tajunnut, mutta nyt tarjotinkyselyn aikana tajusin.

Toivottavasti tyytyvät tarjoilemaan sämpylän lisäksi mehua, esikoinen ei nimittäin oikein hallitse vielä vedenkeittimen käyttöä (ja tietää minun juovan aamuisin teetä). Teen perään ei kysellyt, mutta kumman tarkasti katsoi, mihin laitoin sitruspusertimen ja varmisti, että onhan meillä appelsiinejä kun hän niin tykkää niistä.

Tällä mammalla taitaa olla ruhtinaallinen aamu :)

Vierailija
4/14 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
5/14 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitienpäivänä... lapsi vielä pieni, tuskin tuo sänkyyn aamupalaa ja

aamulla on noustava seitsemältä ihan niin kuin jokaikinen aamu.

Koko viikon lehdet mainostaneet mitä hienompia lahjoja äidille,

mutta ei siis minulle!. Eli huomen ihan tavallinen päivä tulossa.

Onneksi se on sitten ohi taas vuodeksi!

Ap: sinulla ihana isä joka noin huolehtii sinusta äitienpäivänä

lastesi kanssa!!

Vierailija
6/14 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuplat ovat ekaluokkalaisia ja pari viimeisintä äitienpäivää ovat olleet jo ihan hauskoja tapahtumia :D. Ihanaa huomata, miten innoissaan lapset ovat, nytkin kertoivat, että lahja on piilotettu sängyn alle :).Tsemppiä meille kaikille arkea yksin pyörittäville!!

Vierailija
7/14 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi on jo koulussa (poika) ja on jo pari viimeistä vuotta laittanut aamupalan minulle. Äsken meni nukkumaan ja sanoi huolehtivan aamupalan. Ihanaa, en jaksa odottaa! Sitten on lapsen harrastuksessa käyttämistä ja tämän jälkeen olen varannut pöydän lempiravintolastani. Onnea muillekin äideille!

Vierailija
8/14 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljävuotias on ollut jo pari päivää aivan tohkeissaan päiväkodista tuomistaan ä-päiväjutuista, jotka piilotti omaan laatikkoonsa. Ei kuitenkaan pystynyt enää pidättelemään vaan paljasti kortin jo tänä iltana. Katseltiin sitä yhdessä ja kerroin, että tykkään siitä tosi paljon. Lapsi halusi monta kertaa palata aiheeseen ja keskustella kortista, niin mielissään oli... Lahja on saanut odottaa huomiseen ja se on mullekin yllätys. Ostettiin myös hyviä aamupalatarvikkeita ja sovittiin, että laitan ne esille työpöydälle ja hän voi tehdä mulle niistä leivän itse valmiiksi. Valkovuokkometsässä käytiin poimimassa eilen, hän poimi minulle kimpun.

Eli ihana äitienpäivä tiedossa! Kun lapsi oli pienempi, oli vähän ankeampaa kun hän ei oma-aloitteisesti tietenkään juhlinut millään tavoin. Mutta nyt paranee.

Onnea kaikille äideille!!!

Vierailija
9/14 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on ihania lapsia, olkaa ylpeitä heistä!

oikein hyvää äitienpäivää kaikille äideille!

Vierailija
10/14 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmestaan olemme eläneet jo kolme vuotta.

Äitienpäiväkortit ja -lahjat he ovat tehneet päiväkodissa; kumpikin on pitänyt salaisuuden, haleja olen saanut joka päivä innosta kihiseviltä lapsilta. Huomenna en kuulemma saa nousta; tuovat minulle aamupalan tarjottimella vuoteeseen. Sopivat ennen nukahtamista keskenään, kuinka herättävät sitten toisensa, kuuntelin suunnitelmia hymyillen. Autan vähän, ja laitan astioita aamuksi heidän ulottuvilleen.

Arki on joskus rankkaa, mutta ei niin rankkaa kuin riidat heidän välinpitämättömän isänsä kanssa aikanaan. Lapseni ovat oppineet pitämään toisista huolta (lapsen tavalla) ja ilahduttamaan muita; ajattelemaan toisiakin. Siitä olen onnellinen. Meidän elämästämme ei puutu rakkautta eikä mitään muutakaan tärkeää. On hyvä olla.

Hyvää äitienpäivää kaikille äideille.

Vierailija
11/14 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun luen koskettavia tarinoitanne.

Voi naiset kuulkaa. Kyllä meillä on asiat hyvin noiden lastemme kanssa. Ja näyttäähän se siltä, että heillekin ä-päivä on tärkeä päivä. Olemme ruusumme ja korttimme ansainneet. Ihan kaikki.

Oikein hyvää äitienpäivää meille kaikille!

Vierailija
12/14 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on ihanaa lukea muidenkin kokemuksia.

Aloituksesta unohdin esikoisen lausahduksen kun illalla viimeiseksi kiipesi syliini: "äiti, olen niin onnellinen että kohta ihan räjähdän" Onnellinen siis siksi kun odottaaa huomista äitienpäivää ja kaikkea mitä saa ihan itse tehdä pikkuveljen kanssa yllätykseksi äidille.

Ja kuten joku jo aiemmin kommentoi: oma isäni on todellakin ihana - on jo vuosia vienyt lapset kukkaostoksille ja vielä niin, etten ole asiaa edes tajunnut (on muka vienyt lapset ihan jonnekin muualle). Ja sitten piilottavat kukan ulkovarastoon, josta lapset sen aamulla hakevat ennen kuin herättävät minut.

Äitini kertoi (oli tänään mukana kukkaostoksilla) että kukan valinta oli ollut todella tarkkaa: veljeksillä oli tarkka visio siitä, mitä haluavat äidille ostaa ja mikään myyjän tai vanhempieni ehdotus ei ollut mennyt läpi. Varsinkin esikoinen on todella tarkka näistä - viime syntymäpäiväni aattona oli soittanut vanhemmilleni ja sanonut, että tarvitsee pikkuveljen kanssa kyydin kukkakauppaan. Kukkakaupassa oli ilmoittanut myyjälle, että haluaa kaupan kauneimman orkidean - ja oli sen myös saanut :) Tietää, että rakastan orkideoja..

ap

Vierailija
13/14 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin olen joka vuosi tehnyt...

9. vuosi...

ONNEA AP sinulle ja kohtalotovereillesi!!!!

Vierailija
14/14 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on vasta 1-vuotias, joten mitään erityistä ei ole suunnitteilla. Omat vanhempanikin asuvat 350 km päässä, joten sinnekään ei olla menossa.

Kakun aion leipoa ja ruusun hain jo kaupasta. Uskoisin, että lapsen isä tuo kukkia tullessaan. Olen hieman pettynyt, jos ei tuo...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi