Miksi jotkut käyttävät myöhästymisensä syynä
vauvaa? Mihinkään ei ehdi sovittuna ajankohtana kun on vauva. Minulla on kolme lasta ja silti olen aina ajoissa jos on sovittu tietty aika. Voihan lähtöön valmistautumisen aloittaa ajoissa ja varautua niihin kakanvaihtoihin ja pukluihin. Ymmärrän, että kerran pari voi näin käydä juuri lähtiessä ja myöhästyy sen vuoksi, mutta kun aina!
Kommentit (8)
Täällä AV:llä täytyy olla vain täydellinen ihminen ( eli inhimillisiä juttuja ei ymmärretä )
ja kaikkien täytyy kangistua näiden täydellisten äitien malliin!
mä kuulun samaan ryhmään sun kans, eli en juurikaan myöhästele ja olen onnistunut aika kivasti ennakoimaan kakkoja ja pukluja =)
minulla oli suuria vaikeuksia ehtiä mihinkään.
Toisen ollessa vauva olimme aina kolme varttia etuajassa, niin sitä oppii tehokaaksi äidiksi.
Koskaan ei oo meijän lapset (kolme) sontinut kun lähdetään jonnekin!
Kerran on paskantanu kyläpaikassa kahvipöydässä (siis vaippaikänen), joten vissiin vähän tarttis hioo omaa täydellisyyttään lisää?
VITSI.
Mutta oikeesti: ei olla myöhässä.
Mä inhoan myöhästelijöitä, useille se näyttää olevan tapa eikä poikkeus.
Itse olen 99,9% paikalla ajoissa.
4 lasta
mutta en koskaan laita vauvan piikkiin. olen vaan jotenkin niin huono ennakoimaan että paljon aikaa menee pukemisiin ja matkaan. nyt toisen lapsen jälkeen osaan jo hiukan paremmin ennakoida, silti huonosti. mutta ei tosiaan oo kakkavahingon takia kertaakaan myöhästytty.
Kaikki on valmista ja olet lähdössä rattaiden kanssa autolle siten että ajettuasi kaverille olet 15min etuajassa. Kaikki pakattu valmiiksi.
Vauva herää ja nälkä on kiljuva. Imetät vauvan, mutta vauva ei jatka uniaan vaan alkaa itkeä kun röyhtäys ei tule. Et löydä puklurättiä ajoissa ja saat vielä siistiä takkisi olkamusta ja rattaita, ja vaihtaa vauvalle kuivan paidan, nyt pitäisi jo olla matkalla.
Röyhtäys tulee vihdoin, mutta vauva ei rauhoitu - onkohan syynä märkä rintamus pulautuksen takia, vai kipristelevä maha, kakka tulossa, vai hermostuuko vauva aistiessaan kiireen? Vauva turvakaukalossa lähdet autolle ja vauva huutaa kuin syötävä kun laitat rattaat kasaan ja pakkaat hoitolaukun autoon ja solmit kaukalon kiinni.
Ajelet kaverille, ja saavut perille vartin myöhässä. Pahoittelet, ja kerrot rehellisesti miksi olet myöhässä. Kaverisi sanoo vain seli seli, ja valittaa muille selkäsi takana miten sinä olet surkea äiti kun et selviä samasta kuin hän itse kolmen lapsen kokemuksella, muistamatta mainita yhtään asiaa josta sinä selviät leikiten mutta joka hänelle itselleen tuottaa ongelmia.