Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Levottomat jalat vaivaavat öisin

09.05.2009 |

Onko kenelläkään muulla samaa vaivaa kuin minulla?

Eli nukkuminen jää vähiin, kun jalat ei anna nukkua...

Olen kokeillut kylmägeeliä, Hirudoid fortea, kylmiä jalkakylpyjä ja mies on hieronut, mutta mikään ei tunnu auttavan.

Soitin neuvolankin, suosittelivat magnesiumin syömistä. Sitä takana vasta pari päivää, ei ole ainakaan vielä auttanut.

Onko neuvoja?

Olisi ihan kiva saada nukuttua, haukotus...

Rv 23

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla levottomat jalat vaivanneet jo ennen raskautta ja nyt erityisesti raskaus aikan. kokeile kylmänsuihkun sijaan oikein kuumaa suihkua ja sen jälkeen kylmägeeliä ja villasukat jalkaan. Minulla nuo kikat joskus auttaa ja joskus ei. se on niin raivostuttava tunne!! ei sitä voi selitää toiselle jos ei toinen sitä ole kokenut. jos jalat oikein vaivaa ja pidemmän päälle et saa nukuttua niin lääkäri voi määrätä ihan lääkettä oireisiin!

Vierailija
2/4 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aina silloin tällöin ollut levottomat jalat tämän raskauden aikana. Lääkäri sanoi, että levottomat jalat- johtuu monesti raudan puutoksesta ja itsellä onkin ollut joka kerta hemoglobiini alhaalla (viimeksi 107) kun levottomat jalat on vaivannut. Nyt taas olen syönyt viikon rautakuurin ja ei vaivaa enää levottomat jalat. Todennäköisesti nyt on siis taas hemoglobiini noussut normaalitasolle tuon raudansyönnin ansiosta. Kannattaa kokeilla siis vielä rautatabletteja, syy ei välttämättä ole tuo magnesiumin puute, vaan raudan puute.

Fanny81 + salamatkustaja (rv 35+5)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja siskoni kärsittiin niistä yli 5v. sitten,ja vielä samaan aikaan.Villasukkien pitämisestä kuulin jostain,mutten muista auttoiko se.Nyt olen piinaillut(eilinen testi nega,vuoto ei vielä alkanut) ja kärsin kahtena yönä samasta vaivasta,vielä elättelen toiveita,siis raskaudesta.

Vierailija
4/4 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla samainen vaiva useita öitä viikossa. Uni ei yksinkertaisesti tule kun ei saa jaloilta rauhaa. Minulle neuvolassa sanottiin,että magnesiumia voi kokeilla,mutta epäili ettei näin raskausaikana auta. Rautaankaan en uso, sillä minulla hemoglobiini ei ole laskenut alle 137 raskauden aikana ja silti jalat eivät ole rauhassa. Olen myös kokeillut, kylmää, lämmintä, hieromista, venyttelyä, jalkojen pitämistä kohti kattoa...eikä mikään auta. Myös nuo villasukat olen koittanut, mutta olo ne jalassa ei ollut tippaakaan parempi, päin vastoin. Minulla kun levottomiin jalkoihin usein liittyy myös kuumottava tunne jalkapohjissa.

Minä myös olisin erittäin onnellinen, jos jalat antaisivat rauhan nukkua!

Rv 35