Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä herättää mies siihen etten ole sen henkilökohtainen palvelija? Ja kotimme ei ole täysihoitola?

Vierailija
16.12.2008 |

Tilanne siis tämä. Molemmat mieheni kanssa käymme kokopäivätöissä ja meillä kaksi päiväkoti-ikäistä lasta. Kuitenkin työpäivän jälkeen kodinhoitaminen kokonaisuudessaan on minun vastuullani, miehen lähinnä viettäen aikansa illalla tietokoneen ääressä. Eli kun tullaan koko perhe töistä rättiväsyneinä kotiin, minä alan tekemään ruuan, pesemään pyykkiä, siivoamaan kotia. Illalla minä pesen lapset ja pistän ne nukkumaan. Tilanne ei aina ole ollut näin paha ja nyt yksinkertaisesti en meinaa enää jaksaa yhtään. Oisko esim. oikein että tästä edespäin pesisin vain omani ja lasteni pyykit ja katsoisin kauanko menee kun mies alkaa ihmettelemään asiaa vai millä helvetillä saan häntä herätettyä??!

En kuitenkaan halua mitään hirveetä draamaa ja tappelua aikaiseksi, mutta kun nätisti pyytäminenkään ei auta.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pistä mies kylvettämään lapset iltaisin. Helpottaa taakkaasi.

ja pyytänyt sekä kauniisti että joinakin iltoina vähemmän kauniisti. Sanonut vaikka tyyliin että "nyt onkin sun vuoro pestä lapset ja laittaa ne nukkumaan" sanoo siihen esim. "joo joo kohta" ja sitä kohtaa ei oo tapahtunut vaikka oisin oottanut maailman tappiin asti. tai sitten ilmoittaa vaan tylysti että "emmä jaksa" ja jatkaa koneella täpittämistä. Eilen illallaki juuri näin. Olin niin väsynyt illalla etten jaksanut muuta kuin mennä alakertaan sohvalle nukkumaan jottei mies huomaisi kuinka itkeä vollotin silmäni päästä.

-ap

Vierailija
22/49 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet opettanut ukon huonoille tavoille. Katso peiliin.

olet ylitsekäveltävvä nössykkä. Itkeä pillitätkin piilossa. Olisit mennyt siihen viereen pakumaan.

Hyvä nainen ota itseäsi niskasta kiinni ja vähän kunnioitusta.

Mä voin tulla teille viikoksi niin johan on jannu ruodussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet opettanut ukon huonoille tavoille. Katso peiliin.

olet ylitsekäveltävvä nössykkä. Itkeä pillitätkin piilossa. Olisit mennyt siihen viereen pakumaan.

Hyvä nainen ota itseäsi niskasta kiinni ja vähän kunnioitusta.

Mä voin tulla teille viikoksi niin johan on jannu ruodussa.

Älä itke piilossa, itke silmät päästäsi niin että koko maailma näkee! Sulla on oikeus olla väsynyt, katkera ja vihainen!

Vierailija
24/49 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaan tilanne niin että minä olen kotiäiti ja mies töissä.

Tarkoittaa että minä hoidan kaiken kotona.

Ja jos vähänkään tulee riitaa niin saan kuulla kuinka hän tienaa ja minä tuhlaan.

Joo töihin pitää mennä kun nuorimmainen on yksi :( Olen yrittänyt venyttää.

Mutta olen satavarma että meillä on sittenkin sama tilanne kuin ap:llä. Olen nimittäin kerran ollut töissä ja en kauaa jaksanut muiden hommien ja pienten lasten hoidon ohella.

Vierailija
25/49 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaverit alkaa karttaa meidän seuraa kun ei jaksa kuunnella.

T.23

Vierailija
26/49 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä itke piilossa, itke silmät päästäsi niin että koko maailma näkee! Sulla on oikeus olla väsynyt, katkera ja vihainen!

Kerran oon sen tehnyt väsyksissäni ja hän vain totesi että "sulla taitaa olla päässä vikaa" joten mielummin yritän näyttää vahvalta.

-ap

Vierailija
27/49 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä jokin tietsikkariippuvuus vai mitä ihmettä? Parempi olisikin laittaa stoppi tuollaiselle koneen edessä istumiselle, ei tee hyvää edes sille miehelle!

Vierailija
28/49 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole aivan patalaiska mies, mutta kerron kuitenkin, mitä minä teen.

Ensinnäkin ruokin vain lapset. En laita miehelle (enkä itselle, mutta mies kaipaa enemmän) ruokaa. Sanon, että en jaksa tehdä ruokaa, koska minun pitää tehdä sitä ja tätä. Sanon, että jos haluat ruokaa, niin tee sinä ne, niin minä teen sillä välin ruokaa.

Tehoaa aina.

Sitten en tee niitä kotitöitä, joiden tekemättömyys häiritsee miestä. Häntä ei häiritse villakoirat, joten imuroiminen on minun vastuulla. Mutta häntä häiritsee sekainen keittiö. Siksi en pakkaa koskaa astianpesukonetta, koska tiedän, että hänen oma sietokykynsä tulee siinä vastaan.

Eli siksi neuvonkin selvittämään, mikä on miehellä se siisteyskohta, jonka hän hoitaa pyytämättäkin. Toivottavasti jollain on jokin.

Vierailija
29/49 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt puhua, komentaa, pyytää, huutaa, saarnata, suostutella. Mikään ei auta.

Nyt sitten meni minulta hermot. En ole koko viikkoon tiskannus astioita. Puhtaa on koneessa ja molemmat tiskialtaat on niin täynnä, että vettä on jo vaikea lasteka hanasta. Tiskikone on alkanut tyhjentyä, kun kaapeista alkaa astiat loppua. Mihen likaiset vaatteet ovat lattialla. Keittiön pöytää ne ole pyyhkinyt viikonlopun jälkeen. Eilen tein ruokaa vain just sen verran, että riitti minulle ja lapsille. Kun mies tuli "päiväunilta", niin ruokaa ei ollut enää.

Mutta ei näytä auttavan. Sanoin että vietän joulua meidän makuuhuoneessa tai hotellissa. Muita huoneita en siivoa, enkä jouluruokaa laita. Tänä vuonna on miehen vuoro. Lapsia tietysti käy sääliksi, mutta lahjat heille olen hommannut. Katsotaan sitten aattona mihin suunnistetaan.

Miestä sekasotku ei tunnu kiusaavaan. haukkuu minua ihan normaalisti aina ja kaikesta.

Vierailija
30/49 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sama juttu. kaikkea on kokeiltu,keskustelua,yhteisen siivouspäivän sopimista,huutoa,kiltisti pyytämistä. Alan aina viikon alussa muistuttelemaan että tällä viikolla on sitten sinun imurointi vuorosi,mies sanoo juu juu ja sitä sitten toistelen silloin tällöin,noh helposti vierähtää viikko ohitse,päätän odottaa vielä toisenkin viikon,juu ei mitään tapahdu vaikka kuinka muistuttelen,lopulta räjähdän ja mies vain raivoaa takaisin.imroin lopulta itse. mies selitää tämän imuroimattomuuden sillä että hänen mielestään ei tarvitse imuroida niin usein,hän imuroi silloin kun asunto hänen mielestään kaipaa siivousta..eli hänen mukaan kahden kk välein varmastikkin. ja mikään tuollainen että vedän tietokoneen johdot seinästä ei auta koska mies vain hermostuu ja alkaa raivota hulluna ja haukkua ja sotkee enemmän kaatamalla esim.pyykinkuivaus telineen maahan joka on täynnä pyykkiä...jes jes

Vierailija
31/49 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittamatta yhtään hanttiin???

Voisi ehkä kuitenkin olla parempi että tappelette tämän asian, ainakin parempi kuin että väsytät itsesi puolikuoliaaksi ja annat toisen vielä haukkua sinua.

RYHDISTÄYDY.

Kerran oon sen tehnyt väsyksissäni ja hän vain totesi että "sulla taitaa olla päässä vikaa" joten mielummin yritän näyttää vahvalta.

-ap

Vierailija
32/49 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei vain yksinkertaisesti tehnyt mitään. Yhden lapsen kanssa se meni, mutta sitten kun tuli toinen, en enää jaksanut.

Mies ei suostunut ymmärtämään asiaa, joten erohan siitä sitten tuli. Elämäni ei eron jälkeen muuttunut yhtään rankemmaksi, päinvastoin helpommaksi, kun ei enää tarvinut katsella sohvalla lojuvaa vätystä ja siten v***tus poistui kokonaan.

Eron jälkeen sain jopa vapaita viikonloppuja silloin tällöin, kun mieheni vanhemmat (ihania ihmisiä, joille jostain syystä syntynyt "vajaa" poika :-)), pyysivät lapsia viikonlopuksi hoitoon. Se oli kyllä mahtavaa...urheilin ja bailasin.

Nyt olen uudessa parisuhteessa ja yksi kesäloma piti tämänkin miehen kanssa riidellä oikein kunnolla, että saatiin vastuukysymykset selvitettyä, mutta nyt menee hyvin ja mies osallistuu. Saan jopa omaa aikaa :-)

Vierailija
33/49 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävän kuuloinen tilanne teillä, ap! Ja oli muitakin, joilla on rankkaa näisden kotihommien kanssa -tsempit teille!!!

On se vaan IHME ja KUMMA miten näistä perusrutiineista saadaan aikaan riitoja, kärhämää, pahaa mieltä ja katkeruutta. Aivan kuin miehet eläis jollain toisella planeetalla tai ainakin ihan toisessa ulottuvuudessa!

Mun mies ei ole tuollainen, joten en osaa samaistua tilanteeseen. Mutta itseni tuntien pystyn kyllä helposti sanomaan, että EI VETELISI MEILLÄ! Ensinkään en koskaan voisi joutua kyseiseen tilanteeseen, että mies ei tee mitään, koska mun luonteella kukaan ei kyllä pyyhkisi jalkojaan minuun mennen tullen. Toisekseen mulla on onneksi mies, joka kokee ihan etuoikeudeksi tehdä kotitöitä, jotta saa nähdä mut iloisena ja perheen toimivana (näin on itse sanonut).

Siispä pistää miettimään mistä näitä passuuttajia sikiää? Onko se naisen vika? Että siis nainenko passaa miehen pilalle ja mies tottuu olemaan kuin täysihoitolassa? Vai onko se jo synnyinkodin peruja, ädin passauksesta lähtenyttä?

Vaikea sanoa, mutta KOVASTI on ihmeellinen asia. Pahoittelut, että olette saaneet kumppaneiksenne tuollaiset miehet ja annatte niiden kävellä ylitsenne. Moni mies ei varmaan tajua koko asiaa -ei siis pahuuttaan ole tekemättä. Mutta jos asiasta on useaan kertaan puhuttu niin pitää olla miehellä tyhjää korvien välissä jos ei ala asiat luonnistua!

Meillä miehen ainoa heikkous on siisteyspuoli, jättää siis tavaroita lojumaan. Vaatteita myös. Aikanaan tein niin,e ttä varoitin monta kertaa, että jos vaatteet lojuu pitkin lattioita, vien ne roskikseen. No, kerran sitten aamusta siivosin lattiat puhtaaksi vaatteista ja kuskasin jätesäkissä roskiin kaikki. Mies kyseli vasta vajaata viikkoa myöhemmin vaatteitaan ja minä sanoin, että vein roskiin kuten uhkasin. Vilkkaasti mies liikahti ne sieltä hakemaan (onneksi ei ollut tyhjkennystä ollut!) ja sen jälkeen ovat vaatteetlöytäneet paikoilleen melko hyvin :o)

Tsemppiä naiset miestenne kanssa!

Vierailija
34/49 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäret pannaan jo alusta asti hommiin, mutta poikia ei. Noin yleensä ottaen äidin ei kannata olla liian hyvä hommassaan. Pahimmilla vätyksillä jotka tunnen, on ihana, _kaikkensa antava_, pullantuoksuinen äiti...

Vierailija
35/49 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuin meidän perheen elämästä. Tosin jos sen noin miehelle ilmaisen, nin kaiken kieltää ja sanoo perään, että et sinäkään niin hyvä äiti ola ja ei täällä nyt niin siistiä ole jne. Siis kehtaa vielä pääle arvostella, kun en ehdi kaikkea tehdä.

Minä kun pääsen pois töistä, niin menen toiseen työpaikkaani; kotiin.

Vierailija
36/49 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi järkätä itsellesi jotain oikein pitkää työmatkaa? Ilmoitat miehelle, että menet viikoksi työreissuun etkä järkkää lapsille mitään varahoitojärjestelyjä, vaan jätät heidät miehesi hoiviin, onhan mies heidän huoltajansa.

Kun mies joutuu pakostakin suoriutumaan kotihommista ihan yksin, niin se on hyvä oppimiskokemus. Tajuaa siis, että kotityöt+lastenhoito vievät aikaa ja ovat raskaitakin työpäivän jälkeen.

Vierailija
37/49 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jaksanut "marmattaa". Lopuksi teimme listan, jotka ovat miehen vastuulla ja vuoroilloin laitetan lapset nukkumaan. Nyttekin minunlla on paljon enemmän töitä, mutta silti ei niin paljon ota päähän toisen velttoilu.

meillä siis vuoroilloin lasten (3kpl) nukkumaan laittaminen. Eli annetaan iltapala ja käydään vessassa pesulla tai ainakin pidetään silmällä asiaa. Sitten kun kaikki on valmista, niin yhtäaikaa käydään sanomassa hyvät yöt.

Lisäksi mies hoitaa astioiden laittamisen koneeseen ja sieltä pois. Keittön muu siisteys ei itsestään hoidu, joten minä sitten laitan muuten paikat kuntoon. Nin ja lisäksi mies vie roskat ja bioskan ulos. Monesti hommat tekemättä, mutta niitä en tee, ellei nyt ihan katastrofi ole päällä tai mies esim. töiden vuoksi estynyt. Ja yleensä mies tekee ruoan lapsille, ellen ole sitä edellisenä iltana tehnyt. Minä siis olen hankkinut kaikki tarvikkeet valmiiksi ja mies tekee ruoan, joka yleensä hyvin helppo ja nopea toimitus.

Minä taas teen seuraavaa:

- käyn kaupassa

- teen viiikkosiivouksen(imurointi, lattioidenpesu, matot ulos (joka 2.viikko), petivaatteiden vaihto (joka 2.viikko). pintojen pyyhkiminen joka viikko (ovat, kahvat)

- vessojen pesu

- pyykin pesu (n. 6 koneellista viikossa), pyykit kuivumaan ja sitten jokaisen kaappiin viikattuna. Etenkin miehen kaapin joudun viikkaamaan joka viikko, koska ei voi sitä pitää järjestyksessä vaan ottaa alimman paidan ja loput työnnetän takaisin..

- mietin lasten päälle pistettävät vaatteet

- siistin joka ilta paikat lähes kuntoon.

- teen useimmiten ruoan. Jos en ole tehnyt, niin mies tekee (n.2 krt viikko)

- useimmiten lumityöt, koska mies ei niitä millään tee tai hänen mielestä siellä mahtuu ihan hyvin menemään. Mies kuitenkin tulee aikaisemmin kotiin kuin minä.

Monesti kun kuulee valitusta, että hänellä on niin paljon tekemistä ja hän ei saa tarpeeksi levätä, nin olen kyllä ehdottanut, että kirjoitetan ylös kaikki tehtävät ja sitten jaetaan ne puoliksi, jos se vaikka tilannetta tasoittaisi... =). Ei ole vielä suostunut.

Vierailija
38/49 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika pariterapiaan. Kerro miehelle, että teillä on vakava ongelma ja sinä et enää jaksa. Siksi teidän on pakko mennä terapiaan. Muuten luhistut.

Miten miehesi reagoisi? Heräisikö?

Vierailija
39/49 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin tuollaisesta miehestä. Ongelma on siinä että mies pitää kiinni saavutetuista eduistaan sitten eronkin uhalla. Miehen mielestä nainen on se joka on väärässä ja nalkutta tyhjästä.

Ap:n tekstistä huomaa kuinka mies halveksii eikä kunnioita pätkääkään.

Mäkin suosittelen hakemaan ammattiapua. Käy ap ensin yksin pariterapiassa ja yritä sitten saada mies mukaan.

Vierailija
40/49 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiltti mies ei kelpaa. Renttua vain ei voi muuttaa, vaikka se oliskin muuten ihku.

Onneksi valitsin sen kiltin miehen ja elämä on helppoa.