Paikkaako hammaslääkäri hampaita jos on raskaana?
Raskaus ei ole sairaus, silloin saa tehdä töitä.
Kommentit (11)
Jos mene raskaana hammaslääkäriin niin hammaslääkäri repii hampaasi ilman puudutusta irti. Siis kaikki hampaat! Päivittäin saa lukea lehdistä hampaattomista äideistä synnärillä!
ja raskaana ollessa hampaat saattavat reikiintyä helpommin, joten suositellaan, että hammaslääkärissä käydään. Mutta loppuvaiheessa se on hankalaa...itse en ainakaan pysty olemaan lähes tuntia selällään.
4. RASKAUS JA HAMMASINFEKTIOT
Hampaiden ja suun kunto on hyvä tarkistaa, kun huomaa olevansa raskaana. Huonossa kunnossa olevan suun kautta infektioilla on suora reitti verenkiertoon. Kaikki infektiot vaikuttavat odottavan äidin yleiskuntoon, ja siksi suun infektioihin on aina syytä suhtautua vakavasti.
ei vahingoita vauvaa...mutta sano, että olet raskaana...jos vaikka tarvis kuvia ottaa, sillä röntgenkuvia ei vissiin raskaana ollessa oteta.
se ei leviä laajemmalle. Raskauden aikana voi paikata ja tehdä muita hoitoja ihan normaalisti. Röntgenkuvia ei oteta, jos ei ole ihan pakko.
Minä olen hoidattanut hampaani juuri raskausaikoina, koska se on lähes ainoa tapa päästä julkiselle hoitoon täälläpäin.
Minä jouduin siirtämään aikaa, kunnes lapsi on syntynyt...olisin pyörtynyt siihen...ei tuu mittään! Ollaan nyt sitten reikä hampaassa :(
koska olisin tarvinnut puudutuksen. Lääkäri sanoi, ettei laita puudutusta kuin pakon edessä raskaana olevalle. Kärsin kovasta pelosta, joten siitä syystä en ilman puudutusta voinut paikattavaksi mennä. Uusi aika varattiin synnytyksen jälkeen.
mutta se makuuasento ei ole ihan välttämätön. Tuolin voi jättää vähän pystympäänkin. lääkärille ja hoitajalle se tietysti on hankalampi asento.
ja puudutuksen saa. Lääkäri voi välillä nostaa sen tuolin ylös, multa ainakin kysyi että tartteeko välillä päästä istumaan ja automaattisesti nosti tuolin ylös kun odotti puudutuksen vaikuttavan.
Ehdottomasti kannattaa hampaat hoidattaa ennen synnytystä, sillä infektioriski on tosiaan suurempi, joten synnytyksessä voi tulla jotain komplikaatioita. Varsinkin, jos tehdään sektio.
ja olen puudutuksenkin saanut. Kysyin vielä puudutusaineen nimenkin ja tutustuin siihen. Näin sain varmuuden aineen turvallisuudesta raskausaikana. Ja ennen paikkausta mainitsin raskaudesta, että osasivat ottaa mahdolliset riskitekijät huomioon, esim. hammaskuvaus.
Minä annan ennemmin reikien olla paikkaamatta jos raskaana ollessa ei saa ottaa puudutuksia.