HUOMIO HUOMIO!! Kaikki AV-mammat tällä tai ensivkolla verenluovutukseen!
Kävin äsken tuossa ruokatunnilla luovuttamassa verta (jyväskylässä) ja kiittelivät kovasti ja sanoivat että voi kumpa saataisiin tällä ja erityisesti ensivkolla paljon luovuttajia. Nuo pyhät sotkevat pahasti aukioloaikoja ja tuoretta verta tarvitaan kuitenkin jatkuvasti (ja erityisesti sitä kuluu juuri joulun ja uudenvuoden aikana) Joten vetoan nyt teihin kaikkiin AV-mammoihin. Menkää luovuttamaan verta!
Ei haittaa vaikka olette kestoilijoita tai kertiksia, köyhiä tai rikkataita, kotiäitejä tai uraohjuksia. Kaikkien veri kelpaa. Myös sellainen veri joka herkästä kuohahtaa kun em. asioista aletaan provoilemaan ;)
AV-mamma JKL kiittää ja kumartaa :)
Kommentit (70)
nousemaan, en mene. 6 kertaa olen aiempina vuosina kyllä luovuttanut. Hyvällä asialla olet, ap :)
kävin vasta reilu kuukausi sitten, mutta menkää muut ihmeessä. Eipä tunnu paljon missään tuo luovutus ja sitten on hyvä syy ottaa loppupäivä rennosti ja vain nautiskella sohvannurkasta suklaasta/kirjasta/elokuvasta tms. :)
Muuten kävisin. Olen terve, hb 146 ja haluaisin auttaa, mutku mulla on varmaan se hullun lehmän tauti...
Muuten kävisin. Olen terve, hb 146 ja haluaisin auttaa, mutku mulla on varmaan se hullun lehmän tauti...
Kaikilla meillä av-mammoilla on vähintään kerta kuukaudessa se hullunlehmäntauti ;)
Houkutelkaa miehenne, veljenne, lapsenne (+18v) sukulaisenne ja työkaverinne luovuttamaan!
Esimerkiksi miehenne voitte lahjoa luovuttamaan verta esimerkiksi.. _sillä_ ;)
Houkutelkaa miehenne, veljenne, lapsenne (+18v) sukulaisenne ja työkaverinne luovuttamaan!
Esimerkiksi miehenne voitte lahjoa luovuttamaan verta esimerkiksi.. _sillä_ ;)
Kai nyt mies itse tajuaa mennä luovuttamaan jos haluaa. En muutenkaan miestäni lahjo että saan jonkun asian läpi. Joudutko sinä sitten lahjomaan ukkoasi että hän tekee jotain ?
ja mun miehellä on todettu c-hepatiitti piikkihuumeisen nuoruuden jälkeen. Nykyään ollaan molemmat uskossa ja ollaan saatu meidän biolapset 3kpl takaisin kotiin
mutta joudun itse käydä tankkaamassa luovutettua verta säänöölisesti joten en voi:( Kiitos kuitenkin luovuttajille, heodän ansiosta minäkin saan verta:)
mutta jos ymmärsin oikein minua ei huolita luovuttajaksi koska olen joskus käyttänyt (lyhyen aikaa, ehkä 7 krt) suonensisäisiä huumeita. Veriryhmänikin olisi se haluttu O-.
Mutta enää en voi lääkityksen vuoksi. Valitettavasti mieskään ei voi, koska asui yli 6 kk Englannissa 90-luvulla (-> hullunlehmäntaudin riski).
Kun tekee sellaisen yhteenvedon:
Suurinosa tienaa yli 10k€/kk
Suurinosa on tohtoreita/proffia
Suurimmalla osalla on jokin lääkitys
Osalla on HIV/AIDS
Osa on käyttänyt suonensisäisiä..
Uskomatonta. Varsin kun ajattelee että nämä samat ihmiset ovat johtavassa asemassa ja tienaavat tolkuttomasti rahaa. Nämä tiedot eivät kyllä käy oikeastaan _yhtään_ oman (melko laajan) kaveripiirini kanssa yksiin. Vaurautta kyllä on kaveripiirissä, mutta tuosta listasta se onkin ainut mitä löytyy..
mielestä se hullun lehmän tauti. Ja kerrankin olen diagnoosista samaa mieltä.
Hän luovutti eka kerran viime keväänä armeijassa ollessaan. Eilen otin puheeksi, että verivarastot on vähissä, että eiköhän olisi taas aika.
testiä läpäise. Jos on harrastanut seksiä edellisen 6kk aikana ihmisen kanssa, joka ei löydy suojelupoliisin rekisteristä niin veripalvelu sanoo ei kiitos.
mutta synnytyksestä on vasta 5kk, imetän ja painan alle 50kg. Eli liikaa esteitä :(
En minäkään kaikille sairauksiani huutele. Särkylääkkeenkin pitkäaikainen käyttö estää verenluovutuksen.
Kun tekee sellaisen yhteenvedon:
Suurinosa tienaa yli 10k€/kk
Suurinosa on tohtoreita/proffia
Suurimmalla osalla on jokin lääkitys
Osalla on HIV/AIDS
Osa on käyttänyt suonensisäisiä..Uskomatonta. Varsin kun ajattelee että nämä samat ihmiset ovat johtavassa asemassa ja tienaavat tolkuttomasti rahaa. Nämä tiedot eivät kyllä käy oikeastaan _yhtään_ oman (melko laajan) kaveripiirini kanssa yksiin. Vaurautta kyllä on kaveripiirissä, mutta tuosta listasta se onkin ainut mitä löytyy..
Veripalvelusta tuli kutsu tulla uudestaan luovuttamaan.
Ajattelin nyt käydä kun aloitan ehkä lääkityksen jonka aikana ei saa luovuttaa ja sitten jos raskaudun jne. Jossain vaiheessa luovutusta tuli vähän heikohko kummallinen olo, mutta meni ohi ennen kuin luovutus edes loppui. Luovutuksen jälkeen ei mitään ongelmia.