Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUOMIO HUOMIO!! Kaikki AV-mammat tällä tai ensivkolla verenluovutukseen!

Vierailija
16.12.2008 |

Kävin äsken tuossa ruokatunnilla luovuttamassa verta (jyväskylässä) ja kiittelivät kovasti ja sanoivat että voi kumpa saataisiin tällä ja erityisesti ensivkolla paljon luovuttajia. Nuo pyhät sotkevat pahasti aukioloaikoja ja tuoretta verta tarvitaan kuitenkin jatkuvasti (ja erityisesti sitä kuluu juuri joulun ja uudenvuoden aikana) Joten vetoan nyt teihin kaikkiin AV-mammoihin. Menkää luovuttamaan verta!

Ei haittaa vaikka olette kestoilijoita tai kertiksia, köyhiä tai rikkataita, kotiäitejä tai uraohjuksia. Kaikkien veri kelpaa. Myös sellainen veri joka herkästä kuohahtaa kun em. asioista aletaan provoilemaan ;)

AV-mamma JKL kiittää ja kumartaa :)

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en varmaan koskaan voi.

Olen niin pienikokoinen, että en koskaan paina vaadittavaa 50 kg, paitsi jos olen raskaana ( kuten nyt olen, mutta painan silti vasta n. 42 kg ), mutta raskaana käsittääkseni saa luovuttaa verta.

Vierailija
42/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta te kaikki muut, käsi ojossa luovuttamaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää vähän ja toivottavasti hemoglobiini on tarpeeksi korkea. :)

Vierailija
44/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex-syöpäsairas, nyk. selviytyjä

Vierailija
45/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole painanut 50kg (tai enempää) kuin raskausaikana. Normaalipainoni on siinä 43-47kg hujakoilla. Tärkeämpää on sopusuhtaisuus ja hyvä veri (korkea Hb). Eivät ole koskaan edes kysyneet mitään painostani, ja kysymyksissähän ei sitä painoa edes ole..

Vierailija
46/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulta kysyttiin, painan n.54kg ja heti ensimmäisenä ennen kuin käytiin lomake läpi hoitaja kysyi painoa. Alle 50-kiloiselle voi tehdä tuo verenluovutus heikkoa, kun ei pienessä ihmisessä tietenkään voi olla yhtä paljon verta kuin 100-kiloisessa.

Vierailija
47/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi mulla on alhainen hemoglobiini.

Ja mitenhän ne huumeet muuten vaikuttaa? Suonensisäiset ymmärrän mutta entäs muut?

Vierailija
48/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

veren määrä on elimistössä likimain vakio. Miehillä vähän enemmän kuin naisilla.

Vierailija
49/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvä varata jos olet ensikertalainen. Nopeastikin voi selvitä jos ei käy yhtään heikottamaan. Itse otin aika varovaisesti ekalla kerralla, ja istuskelin kaikessa rauhassa ennen kuin lähdin kävelemään kotiin vaikkei juurikaan heikottanut tms.

Vierailija
50/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauanko siinä menee?

Josta itse luovutus n.10min

elikkäs, eka täytät lomakkeen (muutama minuutti), sitten otetaan Hb (muutama minuutti) sitten luovutus (10min) ja lopuksi kahvit ja pullat..

Tietysti jos on ruuhkaa niin menee pisempään (tavallaan toivoisin että olisi ruuhkaa..) :)

Vierailija
51/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen luovutus kestää alle 10 minuuttia, mutta alussa täytellään papereita ym. ja lopussa joudut hetken odottelemaan kun varmistavat ettet ole pyörtyilevää sorttia :)

Vierailija
52/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN LUOVUTA SIELUANI MUILLE!!!!

Vierailija
53/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN LUOVUTA SIELUANI MUILLE!!!!

Toivottavasti joudut onnettomuuteen tai sairastut leukemiaan..

Vierailija
54/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitat 50kg/170cm

synnytyksestä alle 12 kk

imetän

Lisäksi noita luovutuspaikkoja ei kauheasti ole...

Vierailija
55/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en varmaan koskaan voi.

Olen niin pienikokoinen, että en koskaan paina vaadittavaa 50 kg, paitsi jos olen raskaana ( kuten nyt olen, mutta painan silti vasta n. 42 kg ), mutta raskaana käsittääkseni saa luovuttaa verta.

Vierailija
56/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti sinä joudut onnettomuuteen eikä kukaan pysähdy auttamaan. Ja toivottavasti sulle ei koskaan löydy sopivaa luuytimenluovuttajaa.

Ei ole synti olla luovuttamatta verta, mutta luovutuksella itsensä jalustalle nostaminen on

Vierailija
57/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun syön purkista hormoonit mitä mun elimistö ei osaa itse tuottaa. Muuten ehkä kävisin (en ole koskaan vakavasti miettinyt koska en ole koskaan ollu verenluovutuskelpoinen).

Vierailija
58/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

krooninen sairaus estää. Valitettavasti, mielelläni luovuttaisin. Muita kuitenkin kannustaisin, aikaisemmin luovutin säännöllisesti. Se taitaa olla tervellistäkin.

Vierailija
59/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuolee kyllä ilman verta tai veren kanssa jos on päivät luetut.. nähty on!!!

Vierailija
60/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaus, raskaus ja imetys, paino, lääkitys ja hemppakriteereissä kolahtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi