Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUOMIO HUOMIO!! Kaikki AV-mammat tällä tai ensivkolla verenluovutukseen!

Vierailija
16.12.2008 |

Kävin äsken tuossa ruokatunnilla luovuttamassa verta (jyväskylässä) ja kiittelivät kovasti ja sanoivat että voi kumpa saataisiin tällä ja erityisesti ensivkolla paljon luovuttajia. Nuo pyhät sotkevat pahasti aukioloaikoja ja tuoretta verta tarvitaan kuitenkin jatkuvasti (ja erityisesti sitä kuluu juuri joulun ja uudenvuoden aikana) Joten vetoan nyt teihin kaikkiin AV-mammoihin. Menkää luovuttamaan verta!

Ei haittaa vaikka olette kestoilijoita tai kertiksia, köyhiä tai rikkataita, kotiäitejä tai uraohjuksia. Kaikkien veri kelpaa. Myös sellainen veri joka herkästä kuohahtaa kun em. asioista aletaan provoilemaan ;)

AV-mamma JKL kiittää ja kumartaa :)

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä luovutan säännöllisesti ja kutsunkin jo sain, mutta olen piiiitkän yrityksen jälkeen raskaana! Kun saisi jotenkin suostuteltua miehen menemään puolestani.

Vierailija
2/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana, joten ei ole mahdollista minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta osittaisimetän yhä n.8kk ikäistä vauvaa ja tämä on lie este luovutukselle? Kaks kertaa oon aiemmin luovuttanu ja mies on niin hannari ettei mene vaikka monta kertaa oon patistanu. Kerran on intissä ollessa luovuttanu.

Vierailija
4/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kyllä luovuttaisin.

Kiitos niille, jotka ovat luovuttaneet,vuosi sitten tarvitsin lisäverta!

Vierailija
5/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minun verta enää huolita, koska minulla on vasta-aineita(c ja E) veressäni jotka estävät vereni käytön luovutuksessa

Vierailija
6/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luovutus paikka liian kaukana. Minulla ei ole nyt varaa eikä muutenkaan mahdollisuuksia ajaa 150 km että voisin luovuttaa. Lisäksi aukiolo ajat niin hankalat ettei työssä käyvällä mahdollista luovuttaa(aina illat ja viikonloput kiinni, aamuisinkin aukee vasta 10.00 tai 12.00 sulkeutuu 16.00 yhtenä iltana joskus, ei säännöllisesti,18.oo-ei ehdi kaukaa. veriautokaan ei kulje täällä ja asutaan sentäs länsisuomen läänissä ei missään lapissa missä matkat pitkiä

Vierailija
7/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, on paljon muitakin, jotka eivät voi, luulin olevani outo.. Kerran yritin mutta hemoglobiini oli alhainen ja hoitaja, joka sen mittasi, nauroi huvittuneena ja vinkkasi vielä toisellekin, että "on juonut varmaan vettä niin paljon että on alle rajan". En enää koskaan mene edes yrittämään, jos nyt ei ihan joku kansallinen katastrofi tule, hätätilanteessa voisin kokeilla. Mutta useimmillahan se onnistuu.

Vierailija
8/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla menen. Luovutan melko säännöllisesti verta, Hb on hyvä ja tiedän, miten kipeästi verta tarvitaan. Verenluovutus on asia, jolla köyhäkin voi antaa jotain arvokasta lähimmäisensä hyväksi.

Vierailija
9/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja melkein aina se on ollu kyynertaipeessa. höh t.70

Vierailija
10/70 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla hb on joku 142 ja ryhmä muistaakseni joku 0-

Vierailija
11/70 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä noin tärkeän asian pitäisi olla vapaaehtoisten niskoilla!

Vierailija
12/70 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeks hb oli just sen vaadittavat 125 ja mulla oli muutamia päiviä todella heikko olo luovutuksen jälkeen. Hain rautaa apteekista, jotta hb nousisi nopeammin.. luovuteksessahan se laskee n. 10 :llä eli oli n. 115, ei ihme että heikotti.

Menen, JOS saan ilmaiseksi rautaa jos hb on just rajalla voiko luovuttaa. Tietääkö kukaan saako vai ei??

En haluaisi itselleni jouluksi huonoa oloa, jos en saa rautaa edes siitä hyvästä. Syön kyllä terveellisesti ja muuten kelpaisin kaikin puolin. Kuukautiseni tuppaavat olemaan turhan runsaat, jonka vuoksi toi hb näköjään on välillä vähän heikompi.

Vierailija
13/70 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen, JOS saan ilmaiseksi rautaa jos hb on just rajalla voiko luovuttaa. Tietääkö kukaan saako vai ei??

Minulta ainakin ovat yleensä kysyneet "onko rautaa vielä jäljellä?" tai "otatko rautaa mukaan?"

Ja jos eivät osaa sitä tarjota niin pyydä. Antavat ainakin täällä meidän konttuurissa siinä hemopisteessä paketin mukaan. Itsellä on tapana yleensä luovutuksen jälkeen pari-kolme päivää ottaa tabletteja. Niitähän suositellaan 1tbl per päivä ja JOS on veri oikein alhaalla niin voi ottaa 2tbl per päivä. Ja niitähän ei tarvitse syödä mitenkään kuurinomaisesti, nappasee silloin kun muistaa. Ja rauta ei nosta Hb:ta yli sen sinun elimistösi "maksimiarvon" eli vaikka miehelläni on hirveän korkea Hb (170-190) niin hänellekkin suositellaan luovutuksen jälkeen parina päivänä ottamaan rautaa, koska vaikka hän söisi rautaa, ei se nouse tuosta hänen maksimiarvostaan enää ylöspäin

Vierailija
14/70 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettelin nettiä ympäri ja ämpäri ja en itse kyllä törmännyt yhteenkään uutiseen tai tilastoon tai _mihinkään_ faktatietoon siitä että suomessa olisi verensiirrossa saanut jotain tautia?

Noh, jos joku ei halua verta onnettomuudessa vastaan ottaa ja haluaa näin tehdä miehestään/vaimostaan lesken ja lapsistaan orvon niin olkoon niin. Eihän se minun asia ole. Toivottavasti itselle riittää verta jos sitä joskus tarvitsee.

Vierailija
15/70 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä noin tärkeän asian pitäisi olla vapaaehtoisten niskoilla!

Vierailija
16/70 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hb oli 137 ja kaikki meni hienosti. Oli ensimmäinen kerta. Hoitaja toi mehua lasillisen kun olin luovuttanut. Ei kyllä ollut yhtään heikko olo tai mitään, mutta sanoivat että ensiluovuttajan on hyvä vähän aikaa pötkötellä vaikkei tuntuisikaan heikolta

Vierailija
17/70 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei nyt sentään kaikki av-mammat ole paksuna tai sairasta HIV:ä :)

Ainakin moni on tätä lukenut ja toivottavasti edes joku olisi saanut tästä idean lähteä luovuttamaan tai saanut houkuteltua jonkun ystävän tai tuttavan luovuttamaan.. pidetään hommaa yllä!

Vierailija
18/70 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut tänä syksynä kokoea, että luovutettu veri on tosiaan elämän eliksiiri - pikkuveljeni sairastui leukemiaan ja on tarvinnut erilaisia verivalmisteita harva se päivä viimeisen parin kk:n ajan. Suuri kiitos siis kaikille jotka näkevä tuon vaivan ja auttavat arvokkaalla tavalla tuntemattomia lähimmäisiään!

Vierailija
19/70 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketju ylös, hihaylös, käsi alaviistoon ja luovuttamaan

Vierailija
20/70 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeks hb oli just sen vaadittavat 125 ja mulla oli muutamia päiviä todella heikko olo luovutuksen jälkeen. Hain rautaa apteekista, jotta hb nousisi nopeammin.. luovuteksessahan se laskee n. 10 :llä eli oli n. 115, ei ihme että heikotti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi