Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi hemmetti, mikä ajoitus!!

Vierailija
08.05.2009 |

Kertokaa nyt hyvät ihmiset, mitä mun pitää tehdä..

Hain erästä työpaikkaa tietämättäni, että olin juuri silloin tullut raskaaksi (pillerit petti)

Pääsin haastatteluun, silloin rv 8. en kertonut raskaudestani.

Nyt rv 10 kutsuttiin toiseen haastatteluun, jonka jälkeen valitsevat työntekijän Haastattelu ens viikolla jolloin rv 11+.

Kyseessä vakituinen paikka.

Työt alkaisivat rv 15 (jolloin jo varmasti näkyy 5. raskaus)

koeaika ilmeisesti 4kk, jolloin jo alkaisi äitiysloma.. :S

Voi hitto että olen ajoituksen mestari!

Aborttia en todellakaan tee siksi, että EHKÄ saisin unelmieni työpaikan kaikkien näiden kotona vietettyjen vuosien jälkeen.

Kyseessä on ykstyinen työnantaja, suht pieni paikka. Tiedän että repivät pelihousunsakin, jos joutuvat äitiyslomaa maksamaan.

Ja toisaalta.. en haluaisi ottaa työtä vastaan jos tiedän joutuvani koeajan jälkeen ulos "muista syistä".

Työpaikan haluan, unelmatyö.. ja kotihoidontukeni vaihdan kiljuen palkkaan..

HELP!!!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tästä syystä en palkkaa lisääntymisikäisiä naisia! En koskaan. Olisi hakija sitten millainen helmi tahansa, niin tällaisesta tempusta saattaisi firmani olla todellisissa vaikeuksissa.

Vierailija
22/35 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ylpeästi sovinisti.. voi voi.. onko sinulla tyttäriä. kuinka opetat heidät arvostamaan naiseuttasi jos itsekin suosit miehiä ja alennat naiset

Juuri tästä syystä en palkkaa lisääntymisikäisiä naisia! En koskaan. Olisi hakija sitten millainen helmi tahansa, niin tällaisesta tempusta saattaisi firmani olla todellisissa vaikeuksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdankohan enää muistaa kaikkea, mitä kysyttiin..

Niin, lasta en suunnitellut.

Pillerit todellakin PETTI.

Olen ottanut jokaisen pillerin ajallaan, joka aamu klo 7-9 aikaan. Taukoviikko tasan 7 vrk.

Enkä ole aikonut lopettaa seksin harrastamista, vaikka lapsiluku on (olisi ollut) täynnä. Enkä aio lopettaa tämän viidennenkään jälkeen. Seksiä tulen harrastamaan lopun ikäni, niin kauan kuin suinkin kykenen.

Ja ei, en aio olla kotona ilman rahaa koko hedelmällisen ikäni, se ei varmaan kelpaisi työkkäriinkään syyksi lusmuiluun: "en voi hakea töitä, koska saattaa olla että ensi viikolla ei alakaan kuukautiseni"

Kyse olikin lähinnä siitä, että pitääkö minun kertoa se haastattelijalle vai ei?

Ei olla kerrottu sukulaisillekaan.. ja vielähän voi olla mahdollista, että tuleekin keskenmeno. Sitten ei ole työtä, koska keskeytynyt raskaus esti sen saannin.

Ei työtä, ei enää raskautta.

Entä jos lapsivesitestit kertovat jonkun olevan vialla ja raskauden joutuukin keskeyttämään? Sitten vasta potuttaakin jos on raskaudesta kertonut.

Vaan entäpä jos kerron?

En saa työtä. Ei valita minua, vaan joku toinen. En saa töitä edes hetkeksi.

Tai minut otetaan ja pistetään pihalle koeajan jälkeen (joka epätodennäköistä, koska tietäisivät että joutuvat taas perehdyttämään uuden heti minun jälkeeni)

Jos en kerro, saanko kovat haukut (vaikka vain selän takana) kun raskaus tulee ajanmittaan ilmi?

Kyllä tää naisen elämä on välillä vaikeeta..

Ja sinulle joka kysyit jatkokierroksesta.

Meitä pyydettiin sinne viisi. Tiedän olevani vahvoilla, koska työ on sellaista jota olen aikaisemminkin tehnyt ja osaan hommat. Pientä päivitystä vain kaipaisin.

Ja olen varmaan vahvoilla juuri siksikin, että tuskin olettavat minun lisääntyvän enää, olenhan jo neljä lasta saanut ja ollut piiiiiiitkään kotona. olettavat siis, että lapsiluku on täys eikä ole vaaraa äitiyslomista.

(tai näin voisin olettaa tuon yhden yrittäjän sanojen jälkeen).

AP

Vierailija
24/35 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen vielä, että jos ap ei ota tuota paikkaa vastaan, saattaa olla että siihen valitaan nainen, joka laittautuu raskaaksi heti koeajan jälkeen. Miltä ap:stä sitten mahtaisi tuntua...

Ymmärrän kyllä työnantajaakin. Tämä on tosi hankala asia, johon ei ole minkäänlaista ratkaisua. Olen itse naisvaltaisella alalla ja meillä hedelmällisyysikäiset naiset tulevat raskaaksi - jäävät äitiyslomalle - hoitovapaalle kolmeksi vuodeksi - palaavat vuodeksi töihin - tulevat jälleen raskaaksi - jäävät äitiyslomalle - hoitovapaalle - lyhennetylle työviikolle ekaluokkalaisten takia, kotiin sairaiden lasten kanssa jne. Saattaa mennä 10 vuotta, jona aikana naiset käyvät vain vähän aikaa kääntymässä töissä. Sitten kun lapset ovat kasvaneet, saatetaan olla muutama vuosi töissä päivittämässä ammattitaito ajan tasalle ja sitten vaihdetaan työpaikkaa tai ammattia eli lähdetään taas opiskelemaan.

Vierailija
25/35 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leimaudutko raskaudesta hörähtäneeksi mammaraiseksi, joka ei oikeasti edes halua töitä?

Vierailija
26/35 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihan samanlainen juttu. Laitoin hakemuksen virkaan elokuussa, elokuussa myös vikat menkat. Marraskuussa pyydettiin haastatteluun, menin empien. Minut valittiin virkaan ja jäin äitiyslomalle koeajalla(puoli vuotta). Vauva syntyy pian ja mulla on virka mihin sitten palata:)

Vierailija
27/35 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et palkkaa ikinä yhtään naista, ellei hänellä ole todistusta siitä, että menkat ovat varmasti loppuneet tai kohtu on poistettu tai steriloitu. Ja yleensä sen ikäistä naista ei kannata enää palkata, koska sitten joutuu maksamaan eläkkeen. Eli et palkaa naisia ollenkaan olisi villi veikkaus.

Joku siellä rajasi lisääntymisiässä olevat naiset 20-40 vuotiaiksi, mutta eihän se niin ole. Monet pystyy luomuna tekeen lapsia 5-kymppiseksi asti ja monta vuotta ennen kun on 20.

Vierailija
28/35 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en kertoisi. Ottaisin riskin, että koeajalla tulee kenkää ja ei sun koskaan tarvi töitä hakiessa kertoa kyseisestä työpaikasta.

Sanot vain, että olet senkin ajan ollut kotona.

Itse delekoin erään 4kk työpaikan kokonaan elämästäni, kun sain kenkää koeajalla. Sitä työpaikkaa ei ole koskaan ollutkaan.

Saat kuitenkin vähän enemmän äitiyspäivärahaa, kun menet töihin ja suihtaudut työhösi, niin että saatat paikan menettää. Hyvällä tsäkällä saat pitää paikan.

Vierailija
29/35 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kuitenkni loppujen lopuksi ovat aika yleisiä.

Siinä sitten menettäis sekä vauvan että työpaikan.

Erottakoot sitten koeajalla, jos siltä tuntuu.

Vierailija
30/35 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika jännä sattuma.

Vierailija
31/35 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantajalle kuin LAIN MUKAAN kaksi kuukautta ennen ä-loman alkua. Sinuna en kertoisi raskaudesta juri siksi, että jos kerrot -> sinua ei valita. Kerro raskaudesta vasta kun olet aloittanut työt. Harva työantaja uskalta irtisanoa raskaana olevaa naista edes koeajalla. Mun työnantaja (yksi Suomen suurimmista) ei uskaltanut irtisanoa naista, joka vähän aikaa sitten kertoi raskaudesta koeajalla. Nyt henkilö on äippälomalla ja saa palata normaalisti vakkarityöhön ä-loman jälkeen.

Työnantajan on äärimmäisen vaikeaa osoittaa, että raskaana olevan työsuhteen päättäminen koeajalla ei olisi raskaudesta johtuvaa vaan sen katsotaan ensisijaisesti johtuvan raskaudesta. Jos joutuisit siihen tilanteeseen, veisit luonnollisesti asian liiton kautta oikeuteen. Ja liity heti liittoon, jos et sellaiseen kuulu.

Vierailija
32/35 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin ohjeiden mukaan käyttävistä tulee vuosittain raskaaksi 0,3 %, ei 3 %. Tuntuu, että he kaikki kirjoittelevat tälle palstalle. :) Mutta toki ap voi oikeastikin kuulua tähän kolmeen promilleen, ei pidä suoralta kädeltä toisin tuomita.

ovat 97% varmat eli kolme kertaa sadast pettää vaikka ottaisi kuinka oikein.

Vierailija
33/35 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

epävarmoja, jos kolme prosenttia pettää vuoden aikana.

Vierailija
34/35 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nuoria naisia ei pitäisi koskaan palkata töihin. Itse olen tullut taloon ennen häntä, joten voin vaan näyttää kieltä ja sanoa että ähäskutti, etpäs voi mitään jos lisäännyn :)

Hän on niiiiin kyllästynyt äitiyslomiin ja sijaisten etsimiseen että oikeasti on alkanut noudattaa tuota linjaa rektytoinnissa. Parin vuoden aikana taloon ei ole tullut ainuttakaan "lapsentekoiässä" olevaa naista. Nuoria miehiä kylläkin ja viimeksi kuuden lapsen äiti, mutta ei enää parisuhteessa olevia lapsettomia. Joku sinkkunainen on tainnut saada määräaikaisen työn eikä ole sen aikana lisääntynyt.

Vierailija
35/35 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväni valittiin virkaan vatsa pystyssä, samoista hakijoista haettiin myös äitiysloman sijainen. Työnantaja valitsi parhaan ja helppo oli valita myös sijainen heti miten.

Meillä oli yritetty lasta 2 vuotta enne valmistumista, ei tärpännyt. VAlmistuin ja hain töitä, sain työn ja tulin raskaaksi (samana päivänä ilmeisesti). Kakkoseksi jäänyttä pyydettiin sijaisekseni. Ja hyvin meni. Nykyisin olemme molemmat töissä.

Hain myös kakkosen aikana erästä työtä. Ei valittu, kun oli niin pienet lapset.. Sijalleni valittu tuli raskaaksi ja joutuivat etsimään uuden. Olin itse saanut myös uutta työtä, joten en ollut käytettävissä.

Eli siis. Kaikkea voi sattua ja tapahtua eikä onneksi kaikki ole suunniteltavissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi