Onko kenelläkään perheessä kissa-allergikkoa ja silti lemmikkinä kissaa?
Oletko, tai onko joku tuntemasi kissoille allerginen onnistunut tulemaan toimeen kissojen kanssa? Kenelläkään kokemusta siperiankissoista (joidenkin lähteiden mukaan sopivat JOILLEKIN allergikoille) tai sfinxeistä? Minkälaisia oireita tuntemasi allergikko saa (tai on ennen saanut) muista kissoista, onko muita allergioita?
Kuulisin mielelläni kaikenlaisia kokemuksia, niin hyviä kuin huonojakin.
Hirmuinen kissakuume vaivaa, mutta allergia estää oman kissan ottamisen - silti aina välillä elättelen toiveita, että joku ratkaisu löytyisi... :(
Kommentit (4)
kissa-allergia ja mulla oli kissa silloin.Muutin tosin pois jokatapauksessa silloin kotoa. Sen jälkeen en nähnytkään kissoja moneen vuoteen kunnes n. 3 vuotta sitten meille muutti kulkurikissa.Sain joitain iho-oireita, jos kisu kovasti oli iholla, ja pientä köhää.Nyt mulla on kaksi kissaa eikä mitään oireita, vaikka kisut ovat sisäkissoja.Eli kai jonkunlaista siedätyshoitoa..
Mieheni on allerginen kissoille(kin) ja varsinkin näin siitepölyaikana mies aivastelee ja kurkkua kutittaa. Meillä on kuitenkin kaksi kissaa, ihan tavallisia maatiaisia / kotikissoja. Lääkkeitä mies ei käytä kuin siitepölyaikana.
Kun aloimme seurustella, mulla oli yksi kissa. Toinen tuli, kun muutimme yhteen asumaan. Ratkaisuna on ollut siedätyshoito ja tavallista ahkerampi siivoaminen. Nykyään kissat nukkuvat jo sängyssämme.
Ehkä meilläkin olisi siis jotain toivoa, että joskus oma kissa saataisiin. Meilläkin allergia on miehellä, hänellä ei ole koskaan ollut mitään lemmikkiä, minulla taas lapsuudenkodissani oli lähes aina kissa, koira, jyrsijöitä jne. Jotenkin en vain osaa elää ilman mitään karvaista kaveria, ja kissa olisi kaikkein suurin haaveeni. Koirillekin mies on allerginen, mutta reagoi niihin hyvin vaihtelevasti; jotkut aiheuttavat niin pahoja oireita, että mies ei mielellään kyläile koiratalossa, joidenkin kanssa taas selviää oikein hyvin jopa useita päiviä samassa talossa.
Pitää yrittää alkaa altistaa miestä kissoille enemmän, nyt meillä on aika vähän kissanomistajia tuttavapiirissä, tai sitten vain vierailut ovat jääneet vähäisiksi tuon allergian takia. Jos vaikka siedätys auttaisi, tai sitten löytyisi joku yksilö, joka ei allergisoisi. Toivossa on hyvä elää... :)
ap
kissasta ei tule allergiaoireita niin serkkullani pitää olla oma kissa läpi elämänsä. Muutoin oireet tulevat, jos on kissaton kausi ja sen jälkeen ei enää auta kissan ottaminen.