Koska mulla on talviloma?
Kiitos jos joku vastaa...
Olen aloittanut 1/2008
Kommentit (3)
sinulla on tullut vuosi täyteen ennen 31.3.2009.
sen jälkeen ku on ollu ensimmäinen täysi kesäloma. (minä kuljetus- ja mies rakennusala)
eli jotenkin niin se meni, että kun loma-aika määräytyy 1.4.-30.3., ni ku oot ollu täyden loma-ajan määräytymisajan (todella kömpelösti selitetty) töissä, ni sen jälkeen sulle kuuluu kaikki täydet lomat..
"Työntekijällä on oikeus saada lomaa kaksi ja puoli arkipäivää kultakin täydeltä lomanmääräytymiskuukaudelta. Jos työsuhde on lomanmääräytymisvuoden loppuun mennessä jatkunut yhdenjaksoisesti alle vuoden, työntekijällä on kuitenkin oikeus saada lomaa kaksi arkipäivää kultakin täydeltä lomanmääräytymiskuukaudelta. Loman pituutta laskettaessa päivän osa pyöristetään täyteen lomapäivään.
Vuosiloma annetaan työntekijälle työnantajan määräämänä ajankohtana, jolleivät työnantaja ja työntekijä sovi loman pitämisestä 21 §:ssä tarkoitetulla tavalla.
Vuosilomasta 24 arkipäivää on sijoitettava lomakaudelle (kesäloma). Muu osa lomasta (talviloma) on annettava viimeistään seuraavan lomakauden alkuun mennessä. Kesäloma ja talviloma on annettava yhdenjaksoisena, jollei työn käynnissä pitämiseksi ole välttämätöntä jakaa sitä osaa kesälomasta, joka ylittää 12 arkipäivää, pidettäväksi yhdessä tai useammassa osassa.
Jos loman antaminen lomakaudella aiheuttaa kausiluonteisessa työssä olennaisia vaikeuksia työnantajan toiminnalle, kesäloma voidaan antaa lomakauden ulkopuolella saman kalenterivuoden aikana."
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2005/20050162
Sun loma on just sillon kun työnantajan kanssa sovit. Sulla on jo täydet lomat ehtinyt kertyä.