Työnhaku asiaa... onko yli 40v. jo liian vanha
Kommentit (5)
Riippuu alasta, minne haluaa. Josillain aloilla elänänkokemuksesta on vain hyötyä.
Esimerkkinä ystäväni, joka valmistui luokanopettajaksi 44- vuotiaana oltuaan sitä ennen kotiäitinä lähes koko aikuiselämänsä. Niinp vaan heti sai vuodeksi töitä. Samaan aikaan valmistunut 25 vuotias ope tekee vain lyhyitä sijaisuuksia ja on kaupan kassalla aina väliajat.
Sosiaaliala on toinen, jossa varmasti löytyy töitä.
Ei toivoton tilanne ollenkaan! Suuret ikäluokatkin jäävätä tässä pikkuhiljaa työelämästä pois ja heidänkin tilalle tarvitaan ihmisiä.
ja odottaa kun lama hellittää. Varsinkin jos olet lähempänä 50v. niin
voit reilusti unohtaa työpaikat, ne menee nuoremmille. Äitini on ollut työtön jo 3 vuotta, ikää on 51v.
itse olen jäämässä äitiyslomalle ja ikää nyt 37. Työmarkkinoilla olen taas parin vuoden päästä, ja toivon todellakin ettei 40 v ole liian vanha, en ihan ajatellut jäädä kattoon syljeksimään loppuiäkseni. Onneksi on työkokemusta takana rutkasti, ja koulutustakin jonkin verran.
työpaikkani 40v jälkeen. Ollaan kovaa valuuttaa työmarkkinoilla - vastuuntuntoisia, lapset pois jaloista (no joo, viimeinen aloittaa koulun) ja kokeneita.
Ei ole enää kovin haluttu henkilö työmarkkinoilla.