Onko täällä tähän aikaan enään ketään muita kuin minä?
Kommentit (29)
Mulle on tullut Suomi-nostalgia ihan oudosta asiasta, jota en koskaan olisi uskonut kaipaavani: alkukevään maisemasta. Siis siitä karusta, paljaasta, harmaanruskeasta, jota valaisee kylmä aurinko. Suomessa asuessani inhosin sitä aikaa, mutta nyt olen katsellut blogeista ja muualta kuvia Suomesta ja ne on niin kauniita! Muistan miten ihanaa oli talven jälkeen kävellä asvaltilla, jossa vielä oli hiekanmuruja hiekotuksen jäljiltä. Muistan miten mahtavaa oli, kun löysi ensimmäiset leskenlehdet.
Toi on vielä sellanen juttu, ettei sitä koe samalla tavalle, ellei asu koko pitkää talvea Suomessa. Se on ulkomaalaiselle tai ulkosuomalaiselle saavuttamaton onni.
T. Vauvan äiti
Kesä tekee tuloaan vaikka nyt tuntuukin vähän kylmältä.
Jep mäkin kömmin tästä ukon ja lapsen (joka nukkuu kuitenkin meidän sängyssä :)) Viereen. Luen vähäsen kirjaa ja sitten kait nukahdan itsekin. Terveisiä keskieurooppaan!
Meillä kanssa huomenna vapaapäivä. Olen joskus pelannut miehen kanssa, mutta se pelaa liian hyvin ja mä olen niin huono häiväjä, ettei se kannata. Enkä mä oo vieläkään malttanut mennä nukkumaan...
T. Se vauvatyyppi
Hassua kun nykyisin jos katson internetin kautta jotain suomalaisia televio ohjelmia niin ajattelen aina kaikista ihmisistä, että jaa tuokin on varmaan käynyt vasta saunassa :
Ikävä saunaan :( ja järvi -uinnille :(
Meillä oli alkuun tietokoneelta printattu paremmuusjärjestys korteilla, mikä on paras, sitä edellinen, entäs jos hänellä onkin tuo ja minulla vatsa nämä kortit...
Sääntöjä saa otettua pöydälle, josta muutaman kerran jälkeen muistaa ja toinen voi kertoa .
paljon, että opin pärjäämään. Yritän olla menemättä kaikilla korteilla mukaan peliin, täytyy osata heittää kortteja pois. Nykyisin pelaamme seitsemällä kortilla, en pidä texas holdemista, omaha on myös kiva.
Kun alkuun pelasimme ilman panosta, laitoin lekkeriksi kun olin häviämässä, jotta aloittaisimme uuden pelin ja voisin sitten onnistua paremmin. Muta mieheni huomasi ettei siinä ole mitään järkeä, että hän pelaa tosissaan ja minä vain jos menee hyvin, joten otamme taskun pohjalle jääneitä kolikoita, niin enpä haluakaan hävitä. Mies osti itselleen söäästöpossun, josa lukeee "ryöstösaalis"
Mutta voiko olla mahdollista, että kulttuurishokki iskee vasta viiden vuoden jälkeen? Mä olen viime aikoina käynyt miettimään, että mitä hittoa mä täällä teen? Ja, että mun pitäisi asua suomessa :D!!!
Minusta vaan on tuntunut joskus vaikealta oppia niitä kaikkia miljoonia sääntöjä.
T. Se jolle kultturishokki iski vasta 5v. jälkeen
ja vuvallesi. Oletko pelanut miehesi kanssa? Siinä vauva voi vähän katkaista peliä, mutta peliähän voi jatkaa syötön jälkeen. Minä olen pelanut mieheni kanssa täällä kotona muutaman vuoden ja hauskaa on. Perjantaista maanantaihin on vapaata, joten pelaamme taas. On ainakin yhteistä harrastusta. Mutta hyvät yöt...