Lue keskustelun säännöt.
Naprokseeni ei laske kuumetta lainkaan!?
07.05.2009 |
ja sitä annetaan yleensä flunssassa koska sitä päänsärkyä ja lihassärkyä saattaa olla. panadol taas on kuumetta alentava lääke.
Kommentit (4)
että meilläkään ei panadol parina kertana auttanut ollenkaan, mutta sairaalassa laittoivat sen kanssa jotain muuta ja sitten saatiin kuume laskemaan.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
..ei saa käsittääkseni käyttää ibuprofeiinia rinnakkain vaan nimenomaan parasetamolia. Ja ainakin pronaxen on yleensä tehokas kuumeen alentaja.
Aika huonosti tuntuu laskevan kyllä. Kiva tietää, että toi on normaalia ettei lääke laske kuumetta, olen vähän ihmetellyt.
Ihmettelen suuresti, nestemäinen naprokseeni ei laske 2,5-vuotiaan kuumetta ollenkaan. On vain noussut, vaikka annoin oikean annoksen lääkettä jo 1,5 h sitten.
Tiedän, että kun kuume on kova (nyt jo yli 39), tarvitaan usein kahta eri lääkettä, jotta varmasti tehoaa, mutta luulisi, että naprokseeni edes estäisi kuumeen nousemisen, Olin luullut, että se on aika tujua tavaraa...
Annoin nyt sitten päälle parasetamolia.
Miksei muuten ibuprofeenia ole nestemäisenä?? Sen kun on todettu olevan paras kuumelääke lapsille ja olen myös ymmärätänyt, että se on lempein tulehduskipulääke, jos nyt sellainen voi lempeä olla. Supoista kuulemma jää osa lääkeaineesta imeytymättä, kertoi minulle edes lääkäriopiskelija. Tiedä sitten?
Vai kuinka pienille lapsille olette antaneet tablettimuotoisena kuumelääkettä? Burana 200:sta kun voisi antaa yuon ikäiselle puolikkaan, mutta mietin, miten sen saisi varmasti perille asti...
Kiitos vastauksista.