Miten ihmiset raaskivat ostaa nin paljon vaatteita? 25euroakin voi joku paita maksaa
siis kun vaatteita tarvitsee vielä niin paljon, miten raaskitte laittaa rahaa yhteen paitaan niin paljon? Mä ostan kaikki vaatteeni kirpparilta, joskus silloin tällöin (pari kertaa vuodessa) ostan jotain uutena. Mulla ei ikinä edes rahat riittäisi jos kaikki vaatteet ostaisin uutena
Kommentit (18)
Ei meilläkään mistään herrakaupoista osteta, kuin varmaan kerran 5 vuodessa. Kirppareilta tehdään löydöt ja loput uutena. Ulkopuvut kierrätetään lapsilla.
Mutta ei mun vaatteeni mielestäni kalliiksi tule. Käytän edelleen kymmenenkin vuotta vanhoja vaatteita jotka olen aikanaan uutena ostanut. Vaatteita on siis paljon enemmänkin siksi etten heitä vanhoja koko ajan pois, kuin siksi että ostaisin niitä koko ajan hirveitä määriä lisää.
ostan vaatteita harvoin, mutta silloin yritän ostaa hyvälaatuista. Mutta on joukossa kyllä H&M:kin. En vaan meinaa löytää koskaan mitään vaatteita omaan makuun, joko on muoti karmea tai värit ym. Mutta esimerkiksi merkkien perässä en juokse, en raskisi laittaa neulutekkiin 129€, merkki taisi olla Gant kun viimeksi kaupassa pyörin ja kivaa neuletakkiin törmäsin. Eli kultainen keskitie tässäkin...
Voi hyvää päivää. Mitkä ovat ap:n tulot? 1100 euroa kuussa?
Tuskin sen enempää. Olisit käynyt kouluja ja mennyt töihin, ei tarvitsisi sitten itkeä että joku paita maksaa "yli 25 euroa".
Tsiisus... En muista koska olisin ostanut alle 40 euron paidan, johan hyvät ja trendikkäät, muotoon leikatut t-paidatkin maksavat yli 30 euroa.
eli ei siksi mielestäni tule vaateostokseni kalliiksi. Lapsia on monta, joten voimme kierrättää hyvin niitäkin.
1/10
Jokainen tietää että alle 25€:lla on paita valikoima TODELLA kapea. Perus t-paidat ovat 40€ ylöspäin ja sit jos on vähän hihaa tai hupparia niin puhutaan jo 80€ ylöspäin
Tietysti esim. h&m:ltä saa jotain alle 25€, mutta se on sitten sitä hoo-et-ämmää
1/10
Jokainen tietää että alle 25€:lla on paita valikoima TODELLA kapea. Perus t-paidat ovat 40€ ylöspäin ja sit jos on vähän hihaa tai hupparia niin puhutaan jo 80€ ylöspäin
Tietysti esim. h&m:ltä saa jotain alle 25€, mutta se on sitten sitä hoo-et-ämmää
Minulla H&M -tyyliset halpavaatteet harvoin kestävät yli puoltsa vuotta siistinä. Ne vain menevät nyppyisiksi ja kulahtavat jatkuvassa käytössä ja pesussa. Mutta yleensä ne vaatteet, joissa hinta on sadasta eurosta ylöspäin myös kestävät hyvännäköisinä pidempään. Ehkä niitä myös hoitaa vähän varovaisemmin, mutta farkuissa, kengissä, päällystakeissa ja alusvaatteissa ainakin laadukas vaate maksaa itsensä takaisin pidemmällä käyttöiällä. Parhaat kengät ovat olleet yli kymmenen vuotta käytössä ja menisivät vieläkin lähes uusina!
Nyppisiä, kuluneita, virttyneitä vaatteita en viitsi pitää, kun ei ole pakko.
ja käytän sitä pidempään. Nyt on suht helppo ostella kun on töissä, toista se oli silloin kun olin hoitovapaalla.
vaate tulee. Esim. H&M paidat ovat minulla toimineet ihan hyvin, joten en raaski ostaa peruspaidoiksi mitään kovin kalliita. Sen sijaan takeissa ja kengissä vaan hintavammat ovat kestäneet hyvin, halvemmat (olivat ne sitten kaupasta tai kirpparilta) ovat poikkeuksetta hajonneet hyvin nopeasti. Joku takinnapin uudelleen ompelu ei sinänsä ole paha (ärsyttää tietysti kun joka ikinen nappi pitää ommella uudestaan), mutta kun kangas kulahtaa ihan kamalan näköiseksi vuodessa parissa niin enpä enää viitsi moisiin rahojani tuhlata. Kallein takkini on ollut nyt käytössä noin 12 vuotta ja on edelleen hyväkuntoinen ja hyvän näköinen (klassinen malli) joten loppujen lopuksi se on tullut halvemmaksi kuin ne halpistakit. Minä myös ostan vaatteita sillä silmällä että pidän ne loppuun asti, ja silloin kannattaa joidenkin kohdalla maksaa enemmän niin ei tarvitse koko ajan hankkia uusia vaatteita.
Kultaista keskitietä siis minäkin kuulutan, osta halvemmalla nopeasti kuluvat vaatteet, kallista silloin kun haluat vaatteen joka kestää hyvännäköisenä *pitkään*. Itse hyödynnän noiden kalliimpien ostelussa aleja, huutonetiä ja second hand-kauppoja.
siis kun vaatteita tarvitsee vielä niin paljon, miten raaskitte laittaa rahaa yhteen paitaan niin paljon? Mä ostan kaikki vaatteeni kirpparilta, joskus silloin tällöin (pari kertaa vuodessa) ostan jotain uutena. Mulla ei ikinä edes rahat riittäisi jos kaikki vaatteet ostaisin uutena
1/10
Jokainen tietää että merkkivaatteitakin saa halvalla kun osaa mennä oikeasta paikasta ostamaan ;)
Voi hyvää päivää. Mitkä ovat ap:n tulot? 1100 euroa kuussa?
Tuskin sen enempää. Olisit käynyt kouluja ja mennyt töihin, ei tarvitsisi sitten itkeä että joku paita maksaa "yli 25 euroa".
Tsiisus... En muista koska olisin ostanut alle 40 euron paidan, johan hyvät ja trendikkäät, muotoon leikatut t-paidatkin maksavat yli 30 euroa.
Hei morkkaaja, kaikki pienituloiset eivät ole ääliöitä. Mun tulot ovat tuon 1100 euroa kuussa, olen työssäkäyvä opiskelija. Ostan laadukkaita vaatteita, mutta harkitusti, usein alesta. jotain sesonkikamaa ostan halvalla H&M:ltä.
Ja olen siis ihan töissä ja hyvä palkka. Mutta periaatteessa en vaan suostu maksamaan mitään hirveitä summia vaatteista.
Ja syy on että minulla se että onko vaate sellaine jota käytän, se tulee esille vasta käytössä.
Enkä kyllä ala ostamaan jotain super kaliita ja laadukkaita vaatteita, en nimittäin halua kulkea samoissa vaatteissa seuraavat 10 vuotta. Oli sitten miten ajattomia leikkauksia jne.
Etenkin alushousuissa tykkään käyttää edullisempia, joita voi sitten muutaman vuoden päästä heittää ihan huoletta pois, koska ovat niin virttyneet ja etenkin niissä alkaa olla jotain kestotahraa joka ei lähde edes pesussa. Kalliimpia alushousuja en a) raaski sitten käyttää kestotahrojen pelossa, ja b) en raaski heittää niin helposti pois koska olivat niin kalliit (=epähygieenisiä)..
Ja H&M vaatteet kelpaavat minulle ihan ok, on välillä vaihtelua.
Eikä ne kalliitkaan välttämättä istu mitenkään hyvin.
Ainoastaan farkuista saatan maksaa sen 70e ehkä kerran vuodessa.
Itse ostan hennes-kappahal vaatetta sekä myös merkkivaatetta alesta.
Usein kyllästyn johonkin vaatteeseen ja saatan myydä kirpparilla eteenpäin.
Ihan sama ostanko kalliin paidan vai halvan, niin jonkin ajan kuluttua molempiin tulee keltaiset hikikohdat kainaloihin.
Siinä kohtaa heitän mielummin sen halvan H&M paidan pois kun kalliin paidan.
Kirpasee vähemmän.
Jos ap:llä ei ole paljonkaan rahaa käytettävissä, tottakai on silloin mietittävä, miten pienellä rahalla saa hankittua kaiken tarpeellisen. Öky-av-mammalla on asiat hieman toisin.
Minä taa solen melko lailla päinvastainen, kun ostan vaatteen, haluan että se *kestää*. Olen tosi tarkka siitä millaisia vaatteita haluan (sekä materiaalin että mallin puolesta), ja sitten kun löydän sopivan niin en todellakaan halua luopua siitä ennen kuin on pakko :) En osta vaatetta jos se ei ole täydellinen, parikymppisenä tuli ihan tarpeeksi ostettua "ihan kiva" vaatteita jotka sitten jäi käyttämättä. Vaihtelua varten hommaan sitten jotain halvempia juttuja just jostain h&m-linjalta, ehkä pari paitaa tai huivin ja sukkiksia.
Alushousuissa minäkin käytän usein halvempia, mutta ritaliiveissä en, koska tähän mennessä en ole löytänyt halpoja jotka kístuisivat yhtä hyvin ja kestäisivät hyvänä edes vuotta :P Onneksi on alennusmyynntejä... Käytän kyllä ihan yhtä paljon kalliita ja halpoja housuja, eikä vielä ole mitään kestotahroja tullut, tahranpoistoaineella on kaikki lähtenyt (ja menkkatahroja ei tule kuukupin ansiosta). Näissäkin kyllä huomaa eron, jotkut halvat (etenkin puuvilla-alkkarit) on saattaneet kulahtaa jo ekassa pesussa :(
Enkä kyllä ala ostamaan jotain super kaliita ja laadukkaita vaatteita, en nimittäin halua kulkea samoissa vaatteissa seuraavat 10 vuotta. Oli sitten miten ajattomia leikkauksia jne.
Etenkin alushousuissa tykkään käyttää edullisempia, joita voi sitten muutaman vuoden päästä heittää ihan huoletta pois, koska ovat niin virttyneet ja etenkin niissä alkaa olla jotain kestotahraa joka ei lähde edes pesussa. Kalliimpia alushousuja en a) raaski sitten käyttää kestotahrojen pelossa, ja b) en raaski heittää niin helposti pois koska olivat niin kalliit (=epähygieenisiä)..
Ja H&M vaatteet kelpaavat minulle ihan ok, on välillä vaihtelua.
Eikä ne kalliitkaan välttämättä istu mitenkään hyvin.
ennen ostelin kirpparilta, mut nykyään en pääse kirppareille kuin tosi harvoin..
ostan h&m netistä sieltä sale osiosta perheemme vaatteet, eikä kyllä maksa paljoo.