Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiys- ja vanhempainpäiväraha. Pliis vastatkaa joku mulle.. =)

Vierailija
06.05.2009 |

Eli siis.. Haen äitiys- ja vanhempainpäivärahaa viim. 6kk palkkatulojen perusteella. Äitiysloma alkaa heinäkuun puolivälissä ja tulot pitäisi ilmoittaa ajalta tammi-heinäkuu.. Ongelma on se että paperit pitäisi olla kelassa viim. kesäkuun puolivälissä, miten saan heinäkuun tulot silloin jo ilmoitettua kun en niitä vielä tiedä?

Kiitos jos joku jaksaa vastailla hölmölle :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli toimitat myöhemmin. Mulla ainakin tuossa tilanteessa päätös tuli välittömästi palkkatodistuksen toimittamisen jälkeen. Ja tosiaan, vaativat ajalta 6 kk VÄLITTÖMÄSTI ennen ä-vapaan alkua.

Vierailija
2/12 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lähetät palkkatodistuksen myöhemmin liitteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun pitäis kyllä kysyä kelalta tuo asia. saisit paremmin kyllä vastauksen sieltä.

Osaavat kyllä asiantuntevasti neuvoa ja varmemmat vastaukset saat sieltä kuin täältä netistä.

Vierailija
4/12 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkottaa välittömästi ennen ä-loman alkua? Kun meillä palkanmaksupäivä on 10pvä..

ap

Vierailija
5/12 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sillä se hoituu

Vierailija
6/12 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaahan voi hakea puoli vuotta takautuvastikin.

Vierailija
7/12 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk välittömästi ennen äp-loman alkua. Eli esim mun äippäloma alkoi 27.6, niin se 6kk ei voinut olla joulu-toukokuu, eikä tammi-kesäkuu, vaan 26.12 - 26.6. Näin tehden tuli ainakin hyväksytty päätös.

Joo ja ei siinä sen kummempaa kun toimitat ne palkkatodistukset myöhemmin.

Vierailija
8/12 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen oli se viimeisen puolen vuoden perusteella siitä kun sen hakemuksen laittoi

Itse olen kanssa jäämässä äitiyslomalle heinäkuun lopussa ja haen viimeisen puolen vuoden työtulojen perusteella....

Vierailija
9/12 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntevia neuvoja Kelasta?

Vierailija
10/12 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla äitiysloma alkaa 29.6. ja palkkatodistus pitää olla ajalta 28.12.2008 - 27.6.2009.

Paperit olen jo lähettänyt KELAan ja hakemuksen 3.sivulle tosiaan laittanut ruksin, että palkkatodistus toimitetaan myöhemmin.

Eihän sillä mikään kiire ole, kun minulla ainakin työnantaja maksaa täyden palkan ensimmäiseltä 3 kuukaudelta ja vasta sen jälkeen maksu siirtyy Kelalle.

Vierailija
11/12 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ei työnantaja maksa sitä 3kk palkkaa kun irtisanoudun (no joo saan kyllä siitä 13 kk palkan elokuussa) eli saas nähdä kauanko tossa sitten menee ennenkuin päätös ja eka korvaus tulee

11

Vierailija
12/12 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin jo tuolla kaksplussallakin kun jostain syystä en päässy tänne vauvasivuille enää takaisin äsken..

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi