Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tyhmää järjestää sukulaisten kesken esikoiselle juhlat, kun menee syksyllä ekaluokalle?

Vierailija
05.05.2009 |

nykyään aivan liian vähän yhdessäoloa muutenkin.

Ihana ajatus.

Juhlia vain enemmän, pienemmistäkin asioista ;)

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niinkään sukulaisille. Tuohan on se vaihe ihmisen elämässä, jolloin nimenomaan astuu sinne kaverimaailmaan.

Vierailija
22/42 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain kultturissa kuulemma järjestetään juhlat, kun tytöllä alkaa kuukautiset :) Kyllä minä mieluummin koulunaloitusjuhliin menisin :)

Voithan ensin kysellä muutamilta sukulaisilta, kiinnostaisiko heitä tuollaiset juhlat. Uskon, että lapsi tuntisi itsensä ainakin tärkeäksi. Mukava ajatus, todella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä sivussa juhlittaisiin koulun aloitusta.

Vierailija
24/42 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin iso suku, pelkästään sisaruksia lapsineen jo paljon, joten kutsut kaikenmaailman kissanristiäisiin tuntuvat ikäviltä velvotteilta. Pelkästään sukulaislasten synttäreillä käydään jo vähintään kerran kuussa (huhtikuussa sukulaislasten synttäreitä oli kolmet). Eri asia on jos asutaan samalla paikkakunnalla, mutta meidän tapauksessa matkustetaan 70-250 km. kun on kutsut niihin varataan koko viikonloppu eli jäädään yleensä yökylään.

Toinen asia on, että meillä on tapana viedä tuliaisia aina kyläpaikkaan enkä ikinä kehtaisi mennä kutsuille ilman lahjaa. Rahaa meillä meneekin todella paljon erilaisiin lahjuksiin ja tällä hetkellä kotihoidontuella ollessa saa jo pitkään pähkäillä mistä repii rahat lahjoihin.Eli rehellisesti sanoen ärsyyntyisin ja kohteliaasti kieltäytyisin kutsusta.

Vierailija
25/42 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä idea, pistä pirskeet pystyyn vaan.

Meilläkin on järkätty kotitontulle (en siis tarkoita miestäni) ristiäiset kun todettiin, että jostain se taikoi toisinaan lapsille karkit, niin täytyyhän niin tärkeän tontun nimikin saada:)

P.S. Kerranhan täällä vaan eletään!

Vierailija
26/42 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin itse samanlaiset juhlat kun esikoinen meni ekalle pari vuotta sitten.

Mukana oli ukit ja mummit ja kummi, syötiin kakkua ja juotiin kahvia ja lapsi keksi meille erilaisia leikkejä. Meille on ollut aina tärkeää yhdessä oleminen. Juhlat on jäänyt hyvin lapsen muistiin, sillä ne olivat viimeiset juhlat mummin kanssa (äitini), joka kuoli myöhemmin syksyllä.

Vierailija
27/42 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä sukulaiset pitäneet hieman outoina, jos olisivat sellaisen kutsun saaneet. Ja ihmettelisin kyllä minäkin, jos sellaisen kutsun saisin. Tekee asiasta jotenkin suuremman kuin se on, vaikka kouluunmeno tärkeää onkin.

Vierailija
28/42 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä sehän vasta tyhmää onkin. Ainakin mieheni suvun mielestä, Meidän suvussa niitä on aina juhlittu. Joten kukin tyylillään. Miksi miettiä muita, että kehtaako, kai kutsutut osaavat kieltäytyä.

Ollaan itse mm. pidetty kahdet eri hääjuhlat, vihkimisen yhteydessä sukulaisille ja pulkkamäki, sauna ja bändibileet kavereille. Nyt pojan täyttäessä 6kk kutsutaan kummit lapsineen ja isovanhemmat leikkipuistoon pullalle ja mehulle.

Turun suunnalla ei kuulemma voi mennä kylään, jos ei ole käsketty...

Vierailija
29/42 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varmaan toisin jonkun kouluun sopivan lahjankin, vaatetta tai koulutarvikkeita.

Jos lahjalistan kanssa kutsuttaisiin, saattaisin jättää väliin

Vierailija
30/42 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että keväällä juhlitaan kun kouluvuosi on loppu ja se ekaluokka. Mutta että erikseen jotkut ihme kouluunlähtöjuhlat, just joo. Nauraisin varmaan itteni kippuraan kun saisin tollasen kutsun. Mitä siellä kutsuilla sitten tehtäisiin? Tentataan tätä juhlakalua tulevasta kouluvuodesta?

Vierailija
31/42 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itsekin olen sitä mieltä, että isossa suvussa juhlia ja kekkereitä on tosi paljon. Kiva idea juhlia lahjoitta lapselle isoa asiaa, mutta ehkä itse tekisin sen juuri oman perheen kesken. Voisi pukea vaikka vähän hienommin, ja lähteä syömään jonnekin. Tai elokuviin. Tai kutsua juuri ne läheisimmät ihmiset, ne jotka muutenkin käyvät usein kylässä, syömään ja juhlistamaan asiaa. Olisi kumminkin minusta tärkeää vielä selventää, ettei lahjoja tai muuta tarvita, lapset saa niitä ihan tarpeeksi synttäreillään ja jouluna.

Vierailija
32/42 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ajatus, me järjestettiin muutaman kaverin kanssa kemut lapsille kun menivät kouluun (useampi saman ikäinen siis). Ei kyllä ulkopuolisia kutsuttu, juhlittiin omassa porukassa. Itse myös muistin kummilasta lahjalla kun aloitti koulun, musta se on iso etappi lapsen elämässä.

Mutta tää kun on tämmönen junttila että mitään ei saisi juhlia :(.

Vierailija
33/42 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olisi, jos aikuisvierailta ja koulua käyviltä toivottaisiin mukavan koulumuiston jakamista tai muuta koululaisen varustamista tulevaan. Pyyntö esitettäisiin siis etukäteen ja muiston tulisi olla mukava. Sellaisia ihmisiä ei tietysti kannata kutsua, jotka eivät osaa suhtautua uuden koululaisen ainutkertaiseen tilaisuuteen empatialla tai joiden on pakko käyttää tilaisuus tillilihan parjaamiseen tai ilkeimpien opettajien kiusaamistemppujen neuvomiseen.

Vieraita voitaisiin myös pyytää tuomaan myös joku oman kouluajan askartelu, piirustus tai puu- ja tekstiilityö näytille. Sanataiturit keksivät loppusointurunoja koulusta. Kouluvalokuvista saadaan näyttely ja vanhimmista kuvista vaikka arvauskilpailu, kuka luokkakuvassa on mummi tai kummi.

Ohjelmaa voi tietenkin suositella sen mukaan, millaisia vieraita on kutsumassa. Toivottavasti mukaan ei eksy ketään, joka "nauraisi kippurassa, jos saisi tällaisen kutsun".

Kiitos, ap, juhlienjärjestämisideasta!

Ymmärrän että keväällä juhlitaan kun kouluvuosi on loppu ja se ekaluokka. Mutta että erikseen jotkut ihme kouluunlähtöjuhlat, just joo. Nauraisin varmaan itteni kippuraan kun saisin tollasen kutsun. Mitä siellä kutsuilla sitten tehtäisiin? Tentataan tätä juhlakalua tulevasta kouluvuodesta?

Vierailija
34/42 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tää kun on tämmönen junttila että mitään ei saisi juhlia :(.

muuttaa vaikka Ohioon, siellä on varmasti sivistyneempiä ihmisiä.

Vierailija
35/42 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan ole kiinnostunut tollasista juhlista. Ihan tarpeeksi on erilaisia "pakollisia" kekkereita jo muutenkin.

Kummilapset olen vienyt ostoksille ennen koulun alkua ja samalla siinä vähän ollaan juteltu koulunkäynnistä. Mutta mitään varsinaisia juhlia on mun mielestä ihan turha järjestää, tuskin osallistuisin.

Vierailija
36/42 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, järkkää vaikka grillikutsut ja siinä samassa sitten sanot, että meidän jennakin kun se menee kouluun niin voidaan sitäkin tässä samalla juhlistaa...

Vierailija
37/42 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oikeasti sun mielestä olisi kiva mennä jonkun patalapun kanssa jonnekin juhlistamaan jonkun sukulaisen kouluunmenoa, ja kaikki sitten kertoisivat, että miten sen patalavun oikein tekivät siellä koulussa? Siis haloo. Ihmisillä on oikeasti muutakin tekemistä.

Vierailija
38/42 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän itsekin järjestää kuopukselle eskariinmenojuhlat - on se sekin ainutlaatuinen tapaus???

Vierailija
39/42 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on omia lapsia 3, jokainen syntynyt kesällä, järjestän niille synttärit ja tavataan sukulaisia ja ystäviä. Vanhin lapsi pääsee kesällä ripille, järjestän rippijuhlat.

Kummilapsi pääsee kesällä ripille, mennään sen juhliin 140 kilsan päähän. Hyvän ystävän lapsi pääsee ripille, sinne mennään myös. Siihen päälle kahdet häät ja muutamat syntymäpäivät. Grillijuhliin varmaan saadaan taas kutsuja ja ehkä itsekin perinteiset grillibileet pidetään mökillä, joista kaverit jo nyt puhuu.

Mä en oikeesti kaipaa yhtään enempää minkäänlaisia juhlia.

Vierailija
40/42 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksen itse aikoinani keksinyt tuota! Muutenkin minusta juhlitaan aivan liian vähän - enkä nyt tarkoita bilettämistä - vaan sitä, että tehdään asioista juhlavia, muistamisen arvoisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi