Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marrasmasut uuteen viikkoon 19!

04.05.2009 |

Heips,

en huomannut pinoa vielä niin aloitin ite uuden.

Nyt mulla on hirveä kuume päällä, liekö joku vatsataudin jälkitauti. Tuntuu että jo kuukausi on mennyt sairastaessa vuorotellen tässä perheessä. Alkaa olla jo melko puhkiset olot.

Onko mahdollista tuntea liikkeitä jo näillä viikoilla? Mä olen muutaman kerran ajatellut tunteneeni jotain muuta kuin perus-suolistomyllerrystä...

Tällä viikolla edessä sokerirasitus ja diabeteshoitaja. Ensi viikolla nla-lääkäri. Onpahan mitä odottaa.

Ootteko muut herkällä mielellä nyt odottaessa? Mä parun joka kerta kun telkkarista näkyy vauvoja. Muun muassa.

Mukavaa viikon alkua kaikille, kirjoitelkaahan kuulumisia...

Paakkis 13+5

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anilja:

Meillähän on ihan peräkkäin lasketut ajat kun mulla 11.11. Ja sama kotikaupunki meilläkin on. Tiedä vaikka oltais samaan aikaa laitoksella.

Mulla oli keskiviikkona lääkärineuvola ja painoa oli tullu 1,2 kg lisää. JA se onkin sit kokonaissaldo ekasta kolmanneksesta. Ei onneks paljoa. VArsinkin kun mulla tuota painoa on ennestäänkin... Oikein pelottaa kuinka iso musta tulee taas. No esikoiselta sian vuodessa pois kaiken ja hieman ylimääräistäkin.

Muutenkin neuvolassa oli kaikki hyvin. Sydämenääniä ei saanu kunnolla kuulemaan, joten iltapäivällä pääsin ultraan ja kaikki oli hyvin. Lääkäri sanoi ettei yleensä saa näiltä viikoilta kuulumaan? Ihmetelin sitä kun olin kuitenkin tasan 13 vko. Esikoiselta kuului jo 10+3. No niskapoimu ultrassahan ne sanoi et mulla on taaksepäin kallistunu kohtu, joten johtuikohan siitä?

Onko kenelläkään muulla vatsakipuja? Mulla alkoi eilen suht kova alamahakipu. Varsinkin kävellessä ja kun meni istumaan. Nyt sitten pelännyt et onko vaarallista? Muistaisin kuitenkin et esikoiselta oli samalla lailla näillä viikoilla. Jospa se kohtu sieltä nyt nousis ja kasvais.

Mutta nyt mentävä jatkamaan hommia. Palailen taas.

Vierailija
22/25 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hyvä kuulumisia täällä. Itsellä piinaava odottelu päättyi kun kävin ultrassa pari päivää sitten: kaikki hyvin, sikiö oli pari päivää pienempi kuin viikot, mutta laskettu aika toki pysyi samana. Kyllä pitkältä tuntui odottaa nää viikot, jos vielä joskus oon raskaana niin kuuntelutan kyllä sydänäänet jossakin ennen np-ultraa...

Vatsakivuista: mulla on vaan alavatsan vihlontaa vuorotellen molemmilla puolilla, istuessa erityisesti. Mutta sitä on ollut reilun viikon, epäsäännöllisesti, eikä ole mitenkään voimistunut joten pidän selvänä että se vaaratonta.

Meille ei kyllä kerrottu ultrassa mitään mittoja, sanottiin vaan että normaalit. Kun erikseen kyselin niin kätilö suostui sanomaan, että niskapoimu oli alempi kuin riskiraja mutta muistutti, että seulontatulos koostuu monesta asiasta eikä niskasta vielä yksinään voi päätellä mitään varmaa. Mutta monelle teistä on ne mitat kerrottu näköjään?! Nyt siis jännitän seulontatulosta ja pohdin, keille kaikille jo uskallan kertoa ennen sitä... Uutinen polttelee kielen päällä, ihan hirveen vaikeeta olla kertomatta enää...

Hyvinvointista viikonloppua toivotellen, itse toistaiseksi hävyttömän hyvinvoivana :)

Mamako rv 11+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan minäkin tänne änkeytyä mukaan B-)

Esikoista odottelen. Kuukautisten mukaan la olisi ollut 23.10. mutta kävin oletetulla raskausviikolla 15 tavallisessa ultrassa ja siellä la siirtyi marraskuun 2.päivään. :)

Eli nyt on rv 14+5 ja maha on tullut näkyviin, mutten liikkeitä ole vielä tuntenut.. :8}

Vierailija
24/25 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun mukaan kun viikotkin ovat jo hyvässä menossa. Laskettu aika olisi 18.11. Jollain muullakin oli sama aika kun lueskelin viestejä, ja pienen mittakin oli np-ultrassa täsmälleen sama, 5,4cm :), niskaturvotus oli 1,6 ja seerumiseulan kanssa näytti negatiivista.

Tämä vauveli olisi meille neljäs. Ikinä en ole synnytystä jännittänyt/pelännyt niin kuin nyt, liekö edellinen huonoakin huonompi kokemus taustalla. Normaalit ja asiaankuuluvat 24h kuvotus, "älkää vaan koskekokaan rintoihini" ja mielialaherkkyys itkunpuuskineen vaivaavat. Vatsa on nyt jo iso, ja moni ei ole uskonutkaan kun kerron, että kyllä, laskettu aika on ihan oikeasti vasta marraskuussa. Edelliset poikaset ovat venyttäneet vatsanahkan niin, että rehellisyyden nimissä näytin olevani raskaana jo ennen raskaaksi tuloa, vaikka ylipainoa ei olekaan. Se on tää malli, niin kuin mieheni sanoo, muumimammamalli ;)

Täytyy mennä sänkyyn lueskelemaan voileivän kanssa, auttaa aamuöklöön! :D

Vierailija
25/25 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa kävin pinoon ilmoittautumassa, mutta en viellä ole uskaltanut ottaa kunnolla iloa irti raskaudesta. Johtuu kahdesta km ja pelko on koko ajan takaraivossa...

Nyt kuitenkin pikaisesti kurkkaus napaan ja myöhemmin sitten lisää paremalla ajalla;D

Np ultra onnellisesti takana. Napero esitteli itseään mieluusti ja mitat saatiin helposti otettua. Niskaturvoke pikkasen päälle 1mm, joten ei kuulemma huolta. Multahan otettiin se seerumiseula, eli sitä odottelen vielä... Hyvin oli kaveri kasvanut. On jo reilun 7cm pääperämitaltaan. Ihana pikkunen vispas jalkojaan ja heilutteli käsiään. Saatiin lasketuksi sormet ja kaikki=D Selvästi näkyi jo melko paljon rakenteita kuulemma sellaisiakin joita usien nähdään selvästi vasta rakenneultrassa. Liekö yrittänyt kätilö rauhoitella minua kun olin niin paniikissa ettei kaikki olisikaan hyvin ;D

Irish ihan onnesta soikeena koettaa saada kasattua itsensä iltavuoroon