Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä tästä toiminnasta (3-4-vuotiaiden uimakoulu)?

Vierailija
04.05.2009 |

Olen tässä tämän päivän aikana ollut useamman kerran yhteydessä uimakouluun johon lapseni ajattelin ilmoittaa, mutta olenko minä outo kun en uskallakaan lastani tänne laittaa vai onko outoa tämä toiminta???

Lapsia 10 kpl. Ikä 3-4 vuotta. Paikkana uimahalli. Aika 45 min. Opettajia 1 kpl (+uimahallissa normaalistikin oleva uimavalvoja, auttaa tarvittaessa??? eli toivottavasti häntä ei tarvita). Lapset viedään 15 min ennen opetuksen alkua uimahallin aulaan, jossa opettaja ottaa heidät hoiviinsa. Ilmeisesti opettaja siis hoitaa 10 lapsen riisumisessa, peseytymisessä, wc-käynneissä, uimapuvun pukemisessa yms avustamisen. Tästä selvittyään 15 minuutissa hän opettaa heitä 45 min uima-altaalla.

En vielä selvittänyt kuka lapset hoitaa taas suihkun kautta vaatteisiinsa, mutta ymmärsin, että seuraava ryhmä starttaa 15 min päästä kun edelliset lopettavat.

Onko normaalia toimintaa vai luullaankohan tässä nyt liikaa 3 ja 4 vuotiaiden toimintakyvystä ja omatoimisuudesta sekä ennenkaikkea voiko 1 aikuinen valvoa heitä altaalla???

Toivon tosiaan, että tämä ei ole normaalikäytäntö. Muuten minulla on avuton 4 v tyttö ja olen vielä sen lisäksi itse ylihuolehtivainen....

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö käynyt kaksi vuotta (nyt 4,5 vuotias) paikallisen uimaseuran järjestämässä vesipeuhussa (tämän ikäisten uimakoulu)

Vanhemmat tuovat riisutun lapsen pukuhuoneen käytäävään josta uimaseura nuori hakee lapset. Käyttää suihkussa ja vie jonossa altaalle. vesipeuhu kestää 45 min, nuori hakee lapset altaalta ja tuo samalla seuraavan ryhmän altaalle. Käyttää lapset suihkussa ja saunassa sekä ohjaa lapset samaan pukuhuoneen käytävään josta haki lapset.

Ensimmäisenä vuonna oli koko ryhmä 3-4 vuotiaita, tulloin oli uimaseuran nuoria aina kaksi ohjaamassa lapsia. Naisten ja miesten puolella on omat nuorensa lapsia ohjaamassa eli äidit vie lapsen naisten puolelle ja isät vie miesten puolelle. Näin lapsia on yleensä maksimissaan ollut 7 kpl per puoli. Yleensä aika fifty-fifty. koko ryhmän koko on 10 lasta.

Altaalla on yksi varsinainen uimaopettaja ja hänellä aina toinen henkilö apuna. Yleensä ollut uimaseuran nuoria ja opettaja ja avustaja pysyvät samoina koko kauden.

Vierailija
22/24 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat eivät todellakaan saa olla altaan reunalla tai läheisyydessä.

Vanhemmat ovat uimahallin katseluparvella.

Terveisiä vaan Riihimäen vesipeuhulaisille ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetäjät ottavat riisutut lapset hoivaansa pukuhuoneesta ja palauttavat samaan paikkaan.

Eikä mitään ongelmaa ole ollut....

Vierailija
24/24 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin uimakouluja on vain eskari-ikäisille.