äiti irtisanoa lasten pk-paikat, muutti ja sulki puhelimensa
Näin siis tapahtui tänään, huoltajuusriitaa meneillä, lastenvalvoja käskenyt isää hakemaan yksinhuoltajuutta oikeuden kautta. Tällä hetkellä yhteishuoltajuus, lapset viikko-viikko äidillä ja isällä.
Pk:n johtaja soitti tänään isälle, että äiti oli yhtäkkiä tänä aamuna ilmoittanut, että lapset lopettavat päiväkodissa. Ei ole puhunut isälle asiasta mitään. Äidillä puhelin ollut kiinni koko päivän. Isä kävi äidin ovella, ovat muuttaneet pois, eikä isällä tietoa minne. Äiti on puhunut muutosta, mutta ei ole kertonut minne ja milloin muuttamassa.
Mitä tekisitte, jos olisitte isä?
Tällä hetkellä lapset siis äidillä, maanantaina isän olisi tarkoitus hakea lapset päiväkodista, jonne äiti ei mitä ilmeisimminkään ole heitä viemässä.
Kommentit (31)
varsinkin jos on pelkoa että äiti tekee jotain itselleen tai lapsilleen.
Tapaus kuulostaa tutulta, mutta tietämäni tapaus on tapahtunut jo aiemmin eikä siis voi olla ap:n juttu.
Entä jos äidillä on oikeasti syy lähteä pois? Entä jos isän tarina ei olekaan koko totuus? Entä jos yksinhuoltajuuteen olisi aihetta äidillä? Entä jos isä saa puhuttua palturia ap:lle tai lastenvalvojalle?
Jos oikeudessa huoltajuutta puidaan, voi äidin tempaus koitua isän hyväksi...
En suinkaan usko, että asia olisi oikeasti niinkuin ap kirjoittaa.
Ap on kuitenkin isän uusi naikkonen, joka uskoo kaiken mitä mies hänelle syöttää.
mitään tajua?
Onko palsta täynnä katkeria exiä?
Että sillais... ;)
jonka ei teidän mielestä vai pitäisi välittää asiasta, jotka omin silmin näkee??
Ja kysymykseni ei ollut, pitäisikö minun uskoa miestäni vai ei.
Ärsyttää tollaiset kun vakavasta asiasta kyse.
Mutta kiitos kaikille asiallisille vastauksille!
Saimme vahvistuksen omiin ajatuksiimme, eli poliisille soittoon.
Nyt oli nimittäin vielä äidin uusi miesystävä soittanut mieheni äidille,
huoritellut ja uhkaillut.
ap
Mitä sanoivat? En mä yhtään utelias ole...
Ihan yleensäkin olen sillä kannalla, että tällaisissa, ja pienemmissäkin asioissa kannattaa soittaa mahdollisimman monelle taholle, jolta voi saada apua/neuvoja. Eihän siinä kuitenkaan puhelinmaksua enempää häviä. Mutta hyöty voi vastaavasti olla melkloinen.
Tulee ihan mieleen meidän perhe, kun olin pieni. Äiti vaan otti meidät ja hävisi. Oli mielenterveysongelmainen, eikä keksinyt muuta keinoa päästä eroon juoposta sekopääisästämme. No, jouduttiin/päästiin sitten lastenkotiin lopulta.
Ihan hyvä loppujen lopuksi, että teki noin, koska sitten asioitamme alettiin tutkimaan, mutta ei äiti ymmärtänyt lainkaan mikä huoli ja paniikki isällemme ym. sukulaisille tuli, kun katosimme.