~~SYYSKUUN SYDÄMET vko19~~
Huomenta kaikille! Aloitetaanpa taas uusi pino tälle viikolle :)
Tänne kuuluu ihan hyvää, maha kasvaa tasaista vauhtia ja tänään on rakenneultra KOKS:ssa.
Viikko sitten olin kovassa kuumeessa, ja mulle tehtiin yksi ylimääräinen ultraäänitutkimus, vauva voi ihan hyvin - tosin oli liikkeiltään normaalia vaisumpi johtuen kovasta kuumeestani.
Lääkäri nosti hepariinin 0.6ml/vrk, ja tänään selviää äitiyspoliklinikan lääkärin vastaanotolla miten jatkossa raskautta seurataan.
Edellinen raskaus meni viikon välein ultratessa näiltä viikoilta eteenpäin. Nämä on kuitenkin lääkärikohtaisia päätöksiä, joten tästä raskaudesta en osaa vielä sanoa miten käy.
Sf- mitasta;
Mulla ei ole kukaan mitannut sitä vieläkään, ja olen jo viikoilla 21+3. Pitäisikö siitä mainita neuvolassa, tai nyt tänään tuolla äitiyspolilla?
Perätilasta;
Mun vauva on tällä hetkellä ainakin perätilassa, pelottaa jos ei käännykään, koska en mielellään antaisi kääntää, mutta mulla tuo keisarinleikkaus taitaa olla aika suuri riski tukosjuttujen vuoksi ja ensimmäisessä synnytyksessä meni verta 2500ml alateitsekin :O
Ei tällä erää kummempia, kaikille mukavaa kevätviikkoa ja masun kasvattelua :)
Choko 21+3
Kommentit (32)
Me taidetaan nyt nauttia keskiajan raskaudesta, jolloin olo on niin seesteistä ja vielä kivutonta =) Nooh, eipä mee pitkä aika, ko alkaa tulee kaikenlaista remppaa kroppaan....
*Choko* Elä sie vielä ressaa tosta pt:sta - aikaa kääntyä on vielä vaikka ja kuinka paljon. Ymmärrän tosin, että se tuo ylimääräsen "pienen ressin" mukaan ootukseen. Meän kakkonen käänty vasta vkolla 36 pää alaskäsin.
Mulla ois huomenna neuvola ja sitten loppuviikosta ru! Jei! Olo on normaali, ettei mitään mainittavaa ees oikeastaan ole - suklaanhimo on paha, edelleen ;)
Ru siis oli siis tänään, kaikki oli oikein hyvin, rakenteet näyttivät terveiltä, ja näkyipä siellä jalkojen välissä jotain pientä roikkuvaistakin, eli vahvalla arvauksella kätilö meinasi että poika olisi tulossa. Oli sen verran häveliäs tyyppi että piti nyrkkinsä kokoajan visusti jalkovälissä mutta sen verran sieltä pallerot vilahti että uskalsi veikata pojaksi. No, se nähdään sitten syyskuussa pitääkö paikkansa. Vaikka tervetullut on niin poika kuin tyttökin, yksi tyttö jo löytyy niin olisihan se ihanaa saada yksi toistakin laatua :D Ja pisteet kätilölle, ihan tosi positiivinen kokemus oli tämä ultra verrattuna aikaisempiin. Kertoi ja näytti tosi tarkaan kaikki mitä mittasi ja tarkasti. Omaa napaa vielä, tuonne viime viikon ketjuun valitin kipuja, ja niistä juttelin kätilön kanssa. Kyseessä siis mitä ilmeisimmin lantion liitosten löystyminen, ja ensi viikolla menen sitten neuvolalääkärille sovittelemaan tukivyötä, josko helpottaisi kipuja. Sairaslomaa neuvoi ottamaan jos yhtään tuntuu siltä, mutta yritän nyt sinnitellä ainakin tämän viikon, teen sitten vaikka vähän puolella teholla töitä. Onneksi sentään antoi vähän toivoa että kyllä nämä kivut voi vielä helpottaa, vaikka usein ikävä kyllä pahenevat loppua kohden. Ja levätä pitäis muistaa, jo ennen kun pahin kipu alkaa... Eli täällä siis ei tietoakaan kivuttomasta ja seesteisetä keskiraskaudesta :(
SF-mitasta, ei minullakaan ole vielä mitattu, ja viime raskaudessakin mitattiin eka kerta vasta viikolla 23 muistaakseni. Ja perätilasta, meillä vauva oli tänään pää alaspäin, mutta ainakin kätilö sanoi että kieppuu vielä monta kertaa ympäri ennen kuin asettuu aloilleen :) Tuskin siis kannattaa vielä huolestua!
Unohdin jo mitä kaikkea piti kommentoida...
T:Viuhti83 rv 21
Heipparallaa vaan täältäkin päin pitkästä aikaa! Olen käynyt lueskelemassa teidän kuulumisia, minkä olen kiireiltäni kerennyt ja aina en ole kerennyt sitäkään...
Mukava kuulla, kuinka kivasti kaikilla noin niin kuin päällisin puolin menee. Täällä ollaan kans jonniin verran kärsitty liitoskipuja, mutta ei onneksi paljon ja oikea puoli edelleenkin mahasta se, missä tuntuu. Vasen puoli ei jostain syystä oireile käytännössä lainkaan. Kummallista!
Vauva liikkuu jo, mutta omasta mielestä tunnen liikkeitä huonommin kuin ekasta vaikka vatsanpeitteitä ei sen enempää ole kuin eka kerrallakaan. Liekö istukka edessä tai lapsivettä enemmän. Kunhan vain vauva voisi hyvin:) Ainakin minun mahan koko puhuisi sen puolesta, että vettä voisi olla enemmän. No, sehän selviää viikon päästä rakenneultrassa. Onko moni muuten päässyt 3D-ultraan? Mulla vissiin hyvät saumat, kun ultra tehdään OYSissa. Esikon aikana se oli vielä aika harvinaista. Jänskättää nähdä kumpi siellä on...
Oletteko muuten kysyneet sukupuolta ja jos olette, niin pidättekö salaisuutena? Me taidetaan kertoa mahdolliset tulokset kaikille kysyville... Saavat sitten ostaa sitä sinistä ja vihreää, kun poikahan se kuitenkin on. Monellako on muuten "mutu" pitänyt paikkansa? Mulla ainakin oli esikoisesta vahva tyttö-tunne ja tyttöhän sieltä tuli...
No, nyt perhesaunaan. Mukavaa alkanutta viikkoa, masunkasvattajat!
Olipa mahtavat ilmat vapun aikaan ainakin täällä keski-suomessa!
Oli tarkoitus viettää ihan rauhallista vappua ja olihan se tavallaan... Vappuaattoaamuna sain tiedon, että kummisetäni/enoni on kuollut. Ja vielä oman käden kautta. Me ei oltu läheisiä, mut tokihan suru on suuri äidilleni ja mummolleni. Vappuaattona kummityttöni (8kk) tuli hieman yllättäen meille ensimmäistä kertaa yökylään. No, se meni kyllä ihan hienosti, mut enhän minä tietysti kunnolla osannut nukkua. Perjantai meni vielä kummitytön kanssa. Lauantaina oli esikoiselle kavereineen meillä naamiaiset, vilinää riitti. Seuraava yön esikko oksensi, ei nukuttu. Ilmeisesti ei kuitenkaan ollut vatsatautia, kun aamulla oli ihan kunnossa. Varmaankin liikaa herkkuja ja aurinkoa edellisenä päivänä. Ja sunnuntaina kynttiläkutsut meillä eli taas vieraita. Noh, olo väsynyt mutta onnellinen, kaikesta huolimatta.
Tänään oli lääkäriaika, sairausloman uusimista varten. Kirjoitti nyt sitten koko loppuajan äippäloman alkuun asti, kun jo aiemmin oli puhetta että töihin en enää mene. Hyvä näin. MUTTA. Nyt olen koko päivän yrittänyt tavoittaa pomoani ilmoittaakseni asiasta (varmaan 10 puhelua ja pari tekstaria perään), ei vastaa. Selvää keljuilua minulle. Eli ei tod tule ikävä tuota työpaikkaa.
Keskiviikkona neuvola, edellisestä onkin jo liki kuusi viikkoa.
Tuosta perätilasta vielä. Meillä lääkäri sanoi, että ainakin viikolle 32 pitäisi mahtua kääntymään vielä helposti. Sitten yritetään kääntää ja jos ei niin normi alatiesynnytys kuitenkin... Toivottavasti ei! Haluan ehdottomasti synnyttää alateitse, mutta EN perätilavauvaa. Toivotaan että hoksaa kääntyä.
Tulipa taas omaa napaa, sori.
Santra + Mainio 22+2
ei tännekään mitään ihmeellistä kuulu. Mulla on samalla lailla on oliko se kerttukasperilla vai harakkahutulla, että tuntuu välillä että maha räjähtää, tai pullistelee sillee hirveesti. Erilailla kun supistus kovettaa mahan. ja muutenkin maha tuntuu välillä valtavalta, potkutkin monesti kun tässä työtuolissa istun, tuntuu tosi ylhäällä ja pakkoistua kauheessa takakenossa. Joskus vannoin, etten pidä kesälomaa just ennen ä-lomaa (2 kertaa olen niin tehnyt), koska aika tuntui kotona odottaessa niin pitkältä, mutta en kyllä nyt tod. haluais olla töissä yhtään pidempään kuin pakko, siis just tän istuma-asennon hankaluuden vuoksi. Enää 6 viikkoa tän viikon jälkeen, jee!
Lähetin ä-rahahakemuksen ja päätin sitten ottaa rahan. Muistaakseni viimeksi v. 04 se oli 85e ja nyt 140e, vau! Hain 6kk perusteella, saas nähdä onko se sen 20% enemmän, kun en ihan tarkkaan tajua niden vähennyksiä ja indeksikorotuksia niissä jutuissa. Jokainen euro on kuitenkin kotiinpäin.
Sf on mitattu multa 2 kertaa ja ihan keskikäyrällä menee, vaikkei siltä tunnu..
Käytiin viikonloppuna ekan kerran mökillä ja on siellä jotenkin orvompi olo saaressa kuin kotona... Siis jos jotain tulis, niin ei sieltä ihan sekunnissa pääse lähtemään- enkä edes tiedä mihin sieltä lähtis..
c 23+0
Heips,
melkein kaikki on käynyt jo rakenneultrassa, ja hyviä uutisia kaikilla. Toivottavasti mennään samaa rataa, kun torstaina on vihdoin minunkin vuoro. Mies ei halua tietää sukupuolta, joten kunnioitan hänen toivettaan ja odotellaan tietoa syyskuuhun asti.
Viuhti83 puhui liitoskivuista ja Chilitin piukeasta mahasta. Niitä vaivoja löytyy tosiaan täältäkin molempia. Toista nivusta särkee kokoajan, ja joka askel tekee kipeää. Yöt olen vielä jotenkin saanut nukuttua iso tyyny jalkojen välissä. Lisäksi iltaisin masu on ihan rähäjdys pinkeä. Kaikki tämä on ihan suhteessa töihin. Koko päivä jalkojen päällä tehden puutarhatöitä ottaa niin jalkoihin kuin vatsaankin. Vielä en kyllä ajatellut saikulle jäädä. Työkaverit ovat tosi ihania, ja joitakin kevyempiä töitäkin on löytynyt. Kivetyksiä tekemään tämä mamma ei pysty, ei kykene.
Oliko ketään muuta joka tekee fyysistä työtä esim maatilalla, raksalla ym?
Mutta ne pienet potkut masussa. Kyllä ne on vaan niin ihania. Aamuisin ei tunnu mitään, sitten iltaa kohti alkaa liikkeet. Eilen en malttanut mennä nukkumaan kun potkiskeli niin kovasti. Pakko oli vaan istua käsi masun päällä ja typerä hymy kasvoilla.
Harakkahuttu 19+6
Rakenneultrassa käväistiin aamulla ja kaikki oli ok!
Vähän jäi edellisestä neuvolakäynnistä tuo sf-mitan "jättiläismäisyys" vaivaamaan, vaikka sanottiinkin, ettei mitään hätää ole. Ja nyt ultrassa sitten varmistui, että kaikki on niinkuin pitääkin. Lapsivettä on normaalimäärä ja beibi vastaa ikäistään. Ultraaja ei pitänyt mittaa kummallisena, kun tuo mahakin näkyy jo tosi selvästi. Ja on näkynyt jo pitkään, eli kohtu vaan on sellaisessa asennossa, että pömpöttää! Käski olla ylpeä mahasta ja minähän olen. :D Saas vaan nähdä, mitkä vaatteet loppukesästä mahtuu päälle. ;) Mutta positiivinen oli mullakin tuo ru-käynti, ultraaja selvitti koko ajan mitä teki ja kertoi auliisti kaikkea ylimääräistäkin.
Ja selvisi sukupuolikin. Ei epäillystäkään, oli niin ujostelematon. :) Mies ei halunnut tietää kumpi on tulossa, joten käänsi pään pois ja lähti aiemmin jo huoneesta. Joten itekseni olen myhäillyt, ei pitänyt "mutu"-tuntuma paikkaansa. Enkä siis aio muille etukäteen sukupuolta kertoa.
Istuvassa asennossa oli tuo meidänkin heppu ja siltä se kyllä on tuntunutkin. Koko ajan sais vessassa rampata, vaikkei varsinaisesti mitään tulisikaan. Taitaa monotella virtsarakkoa oikein antaumuksella.
A-J kirjoitteli seesteisestä keskiraskaudesta.. En tiä alkaako työt vaikuttamaan, mutta mulla on ollut monena päivänä kummaa kuvotusta. Eli kun töistä pääsee rauhoittumaan kotiin, tulee pahoinvoinnin tunnetta ja tuo maha työntyy pinkeenä esiin. Tai sit sitä vaan ei huomaa töiden tiimellyksessä. ;)
Santra1:llä tuntuu olevan tosi inhottava työpaikka. Hyvä, että sait kerralla saikun koko loppuajaksi! Mulle vain vihjaillaan kantorepuista, että kyllä vauvankin kanssa voi maastoon lähteä.. ;) Mutta tuo siis ihan hyväntuulista leikinlaskua, en voi ymmärtää, miksi pitäis toisen iloisesta perhetapahtumasta pomon herneitä nenään vetää. Lapsellista.
Ensi viikolla taas neuvolaan ja sit pitäis täytellä niitä kelan lappuja.. Hyviä vointeja kaikille!
Anis 21+2
Rakenneultrassa siis täälläkin käyty. Ultra kesti 30minuuttia, jonka jälkeen tuli mieletön pyörrytyskohtaus- ja jouduttiin lopettamaan ultraus kesken. Sen jälkeen siirryin lääkärille, jossa käytiin tukosjuttuja taas läpi ja tämä katsoi vielä sikiötä ultraäänellä.
Kaikki näytti olevan vallan hyvin, siellä se pienokainen porskutteli ja oli mielestäni isänsä näköinen :) Aika jännää, en tiedä voiko ulkonäköä vielä näillä viikoilla niinkään sanoa, mutta monestakin kuvakulmasta muistutti kovasti isäänsä kasvonpiirteiltään.
Onkohan tämä mahdollista jo nyt?
Äitiyspolilla olivat sitä mieltä, että neuvolalääkäri on nostanut hepariinin liian korkeaksi 0,6ml/vrk, ja ensi kuussa mulla on sitten anti fxa verikokeet + ultra jälleen. Tihentävät loppua kohden ultratutkimuksia.
Vielä ei lääkäri osannut sanoa montako ultraa mulle vielä tulee
Kuun lopussa on se 4D varattu Tapio Kurjelle, katsotaan näkyykö siinä onko poika kovasti isänsä näköinen :)
Maha on pullollaan täälläkin, ja juuri niin kuin muutkin kirjoitelleet- iltaisin tosi pinkeä.
Ulkona sataa, joutuu mennä vähän ottamaan pihapehmusteita sivummalle etteivät kokonaan kastu.
Ihanaa vointia kaikille toivottelee;
'
Choko rv 21+5
..vielä mainita, että oli nyt raivotarjonnassa- eli oikeassa olit Amalia-Joel, kääntyilee näköjään vielä miten sattuu joten en aio vielä stressata onko loppuraskaudessa perätilassa vai raivotarjonnassa.
Puhuttiin kuitenkin lääkärin kanssa siitä että käynnistetty synnytys todennäköisesti tulee... Viikoilla 38+0.
Choko 21+5
Amalia-Joel
Meni vähän myöhään vastaaminen vappuhässäköiden ja vatsataudin (yöks) takia... Mutta siis se paastosokeriarvoni oli 6,2 että aika hilkulle meni. Mutta uusinta olis sitte muutaman viikon päästä, täytyy vähä petrata tota syömispuolta sitä ennen.
Tänään oli aamulla ru, jännää! Eipä näyttänyt pienoikainen päätään kunnolla vieläkää, naama edellä piti vaan tuijottaa, oikein linssilude :) Muut elimet siellä näytti olevan paikoillaan, nukkua taisi pieni kun ei herännyt vaikka kätilö yritti saada käännettyä. Pää edellä olisi siellä tulossa, ainakin sillä hetkellä. On aikamoisia muljahduksia välillä, varmaan volttia heittää. Ja istukkakin oli noussut alhaalta takaseinään onneksi.
20+5 (hui, kylläpäs aika kuluukin)
Kivoja ru-kuulumisia oli taas monilla. Ihanaa!
Täällä vaan toivotaan, että aika menisi nopeammin, kun vielä viikko pitäisi odotella omaa vuoroa. Samoin varasin kuun lopulle 4D-ultran (taisi olla myös Tapio Kurjelle), kun sitä kokemusta on niin moni kehunut. Ja tämä kun saattaa jäädä ensimmäiseksi ja viimeiseksi vaaveliksi, niin täytyy ottaa "kaikki irti".
Mukava oli myös kuulla, että jollain muillakin on pinkeä vatsa ja tunne siitä, että keskeltä mahaa tulee joku pihalle. Ja etten ole ainut, jonka täytyy ravata vessassa jatkuvasti, vaikkei mitään oikeastaan tulisikaan. Kyllä se aina jotenkin rauhoittaa mieltä, kun ei ole ainut jonkun tietyn oireen kanssa.
Vieläkään en mielestäni tunne liikkeitä, mutta voi kyllä olla, että sellainen omituinen muljahdus onkin sitten juuri sitä, että tyyppi kääntyilee. Mutta mitään perhosen siipien hivelyä tai ilmakuplia en kyllä ole havainnut.
Tänään käytin sitten vähän liian hyvin hyödyksi Ranskan äitiysvaatetarjontaa. Nyt onkin ongelma, miten saan kaiken raahattua kotiin huomenna. Mutta kylläpä oli mahtavia löytyjä! Ja osa vaatteista on sellaisia, että niitä voi pitää sitten hyvin pitää muutenkin - tuskinpa olen vähään aikaan kovin solakassa kunnossa muutenkaan. Suomesta en ole oikein mitään löytänyt (siis alaosia), kun esim. H&M:n farkuista eivät ole sopineet yhdetkään! Ja minä kun en voi töihin mennä missään verkkareissa tai vastaavissa (paitsi tietty silloin, kun teen kotoa).
Mukavaa viikkoa ja mahan kasvattelua itse kullekin!
Pola 19+4
Moi!
Onpa tullut monta hienoa rakenneultrakuulumista lisää! Ainakin itsestäni tuntuu, että aika menee hirmuisella vauhdilla. Monelle oli sukupuolikin selvinnyt. Irppu muistaakseni kyseli, kertovatko muut mahdollisesti selville saadun sukupuolen. Meille kätilö sanoi myös mielipiteensä vauvan sukupuolesta, mutta olemme pitäneet sen toistaiseksi omana tietonamme. Emme uskaltaisi yhden ultran perusteella luottaa arvioon. Esikoista odottaessa ultria tehtiin joka lääkärikerralla (siis yhteensä ehkä noin 15 kertaa), ja kun ultraaja välillä myös vaihtui, ja aina oli samaa mieltä sukupuolesta, niin uskalsimme olla todella luottavaisia senkin suhteen. Katsotaan nyt, mitä tuumaamme sitten, jos myöhemmässä ultrassa (varattuna yksityiselle) lääkäri on samaa mieltä kuin kätilö. Toisaalta olisi mukava pitää sukulaisia ja ystäviä jännityksessä...
Pinkeitä vatsoja on monilla, oma pienehkö kumpuni ei vielä pingota mihinkään suuntaan. Liikkeitä tuntuu varsinkin syömisen jälkeen oikein sarjoissa, mikä on mukavaa. Ja iltaa kohden liikkuu enemmän, niin kuin ilmeisesti aika monella. No, aamuisin myös kyllä ennen sängystä nousua antaa kunnon ilmoituksia itsestään.
Neuvolassa olin tällä viikolla, ja kaikki oli siellä kunnossa. Hemoglobiinikin oli noussut edelliskerrasta, joten nyt ei tarvitse edes miettiä raudan syöntiä. Mulla on normaalistikin kyllä korkea hemoglobiini. Painoa oli tullut nyt reippaasti, 500 g / viikko, mutta neuvolantäti tuntui olevan siitä vain tyytyväinen. Minkäs verran teilä muilla on tullut painoa lisää tähän mennessä, uskaltaako kysellä? Katselin juuri vanhaa esikoisen äitiyskorttia, ja huomasin, että painoa on tähän mennessä tullut ihan tarkkaan saman verran kuin silloin, eli yhteensä vajaa 4 kg (nyt rv 22). Esikoisesta paino nousi odotusaikana kaikkineen 10 kg; toivottavasti menisi samalla tavalla tälläkin kertaa.
Sellaista kyselisin vielä, että onko jollain ollut (ehkä aikaisemmassa raskaudessa) käytössä turvavyön alennin? Olisiko sellainen tarpeellinen? Ei nyt vielä, mutta sitten kun vatsa on isompi. Eikö se ole turvallisuuskysymyskin, eikä vaan mukavuusjuttu? Joudun välillä ajamaan pidempiä matkoja työn puitteissa, ja mietin, pitäisikö sellainen hankkia.
Oikein aurinkoista viikonloppua kaikille!
Onneli-Orvo, rv 21+3
Nyt sitten on meikäläiseen iskenyt joku ihme flunssa - sen siitä saa, ko vesisateella pesin eilen ikkunoita ;) Ei vaan, on vielä niin petolliset kelit ulkona, ko vielä hieman maassa lumilänttejä vaikka aurinko paistaakin.
*Viuhtilla, Aniksella, Chokoladella, Simsillä* ainakin ollu ihanat ultraterveiset :) Chokolle vielä, että meillä tytöillä on ultrassa näkyny aivan isänsä nenä ja ne ovat edelleen samannäköinen. *Harakkahutulla* onkin ultra sitten tänään :)
*Irppu* Me ei olla oikeastaan koskaan salattu tulevan vauvan sp:a enää rakenteen jälkeen. Eli on kyllä kerrottu tytöistäkin kuka tulee ja kerrotaan varmaan tästäkin ylihuomisen ultran jälkeen, ko varmistun sukupuolesta (80% varmuudella sen jo tiiänkin). Ja mulla on aina pitäny mutu-tuntuma paikkaansa.
*Santralle* pahoitteluni kummisedän poismenosta!
*Chilitin* Me asutaan saaressa ja nyt on sellanen aika, että autotie tänne on tulvan alla ja joudumme veneellä kulkemaan muutama sata metriä mantereelle. Tätä kestää tovin, mutta onneksi ei oo vielä la lähelläkään...
*Sims* Ompas teillä vaan korkea toi paaston raja-arvo! Meillä kun se on nyt 5,2 ja viime vuonna se oli 4,8 eli tästä näkee kuinka paikkakuntakohtaisia erot voikaan olla.
Kävin ite nlassa ja kaikki ok. Paino on tällä hetkellä miinus puoli kiloa ootuksen alusta olevasta painosta. Paineet oli todella hyvät 103/72, hemppa yli 130, sydänäänet vahvat ja Kelan paperit tulee käteen ens käynnillä. Lauantaita ja ultraa oottelen, ko kissa kuumaa puuroa. Puurosta tulikin mieleen, että ruokaa ;)
AJ tasan 20+0
valitettavasti joskus osuu vaisto oikeaan.
Eli kun ei niitä liikkeitä vaan alkanut tuntua, kävin aamulla neuvolassa. Eivät löytäneet sydänääniä, joten pistivät lähetteen polille päivystykseen. Siellä sitten todettiin, että pikkuisen sydän oli pysähtynyt noin kaksi-kolme viikkoa sitten. syytä on vaikea tietää, mutta yksi mahdollisuus on jonkinlainen tulehdus.
Jos siis teillä on enemmänkin outoja tuntemuksia mahassa, käykääpä suosiolla lääkärissä tai labrassa tarkistamassa tilanne.
Huomenna pitäisi sitten kokea se kovasti pelkäämäni synnytys tavallista huomattavasti ikävimmissä olosuhteissa ;-(
Toivotan teille kaikille hyvää odotuksen loppuaikaa ja terveitä vauvoja syyskuussa!
Poistun näiltä foorumeilta.
Pola
...olen TODELLA pahoillani puolestasi :(((( Jaksamisia <3
Eipä osaa tuohon muuta sanoa kuin voimia sinulle ja isälle tietysti myös! yrittäkää jaksaa eteenpäin toinen toistanne tukien :( miten elämä onkin joskus niin epäreilua.
Teidän pikkuisenne taival oli lyhyt. Muisto jää... Hurjasti jaksamista elämässä eteenpäin! Ja kaikkea hyvää.
Otan osaa hurjan paljon!! Mitään mikä parantaisi sun oloa, ei varmaan kukaan osaa nyt sanoa... Toivottavasti kaikki menee niin hyvin kuin noissa olosuhteissa on mahdollista. Jaksamista ja tuhansia rutistuksia!
myym
Voi ei! Otan osaa suruusi, voimia synnytykseen ja jaksamista koettelemuksesi keskellä.
Paljon haleja, olet ajatuksissani :(
Choko
Eipä mitään uutta auringon alla. Samaa rataa mennään. :) Eilen taisin ekan kerran olla tuntevinani sellaisen harjoitussupparin, että maha kovettui ja tuli pieni paineen tunne alamahaan. Meni pian ohi, eikä uutta tullut. Eilen oli kyllä jotensakin uuvuttava päivä, kun oltiin lasten kanssa lähes koko päivä pihalla touhuamassa. Liekö siitä johtui?
Seuraavaan neuvolaan on vielä yli viikko aikaa. Nopsasti se kyllä aina kuukausi menee. Olen ollut nyt vähän vetämätön - ei tosiaan jaksa innostua edes lenkkeilemään! - ja miettinytkin, onko hb laskenut paljonkin. Viimeksi kun oli laskenut kymmenellä pykälällä, 126 oli. Normaalisti on yli 140 kuitenkin. Eli pyydän ottamaan hb:n, niin saan selvyyden asiaan...
Kuopuksen kanssa kahden kotona - isommat koulussa ja kerhossa. Ulko-ovi auki, niin kuulen pojan touhuilut tuosta pihalta. Jotenkin tuntuu ilma niin viileältä lämpimämpien päivien jälkeen, etten muka tarennut kauaa istuskella pihan puolella, vaan piti tulla sisälle. Poika kyllä pysyy yleensäö kiltisti omassa pihassa. Kahdeltatoista lähdetään hakemaan 5-vuotiasta kerhosta.
Mutta ihania hetkiä rakenneultraan teille, joilla se on vielä edessä ja tyyntä ja rauhallista mieltä kaikille pelkääville ja jännittäville. :) Mahankasvattelua!
unnika 20+6