++++HUHTIKUUN HELMET vko 19++++
Laittakaa joku tuo lista... kiitos =)
Kommentit (87)
Vihlaisuja tulee. Onneksi vauva oli tänään vähän vilkkaampi. Sain ihan kunnon potkujakin. Jotenkin heti huolestuu kun on hiljaisempaa.
Joo eli aika ikävästi vihloo tuonne alas. Ja jos naurattaa enemmän niin alkaa iskiasta koskemaan =) yritän sitten nauraa ja irvistellä samalla. Alkaa vaan naurattaa ja koskemaan enemmän.
Lastenhuoneita innostuin siivoamaan eli noukkimaan leluja lattialta. Pyykkikasoja sain myös kaappiin asti. Imurointi vielä jäi tekemättä mutta se jää miehelle.
Huomenna taas uuteen päivään!
On taas takanapäin väsähtänyt päivä, ei oikeen mitään jaksanut tehdä. Ja tän olotilan kanssa on niin mälsän tukalaa. Plääh! Ja huokaus!
Tälläkin on neuvola huomenna, taitaa olla se vika kerta ja sitte siirrytäänkin odottelemaan ya-kontrollia...
Uhkaavasti alkaa miehen isoäidin "ennustus" osoittamaan totuuden merkkejä, kun sanoi viime sunnuntaina, että "kyllä se vielä viikon verran siellä mahassa pysyy!" Eli oiskohan meiän vauva sitten vaikka äitienpäivälahja! :)
Mieluummin voisi syntyä nyt yöllä kumminkin! ;)
Kuulemisiin ja hyviä öitä!
PikkuKeiju
Aikainen herätys taas täällä kun esikoisen päiväkotipäivä. Aamuyöllä tulee valvoskeltua niin tähän aikaan olisi vielä ihanaa nukkua. Onneksi kuopus nukkuu vielä kun on ollut pari päivää todella kiukkuinen. Eilen illalla nukahti tosi väsyneenä ja jossain vaiheessa kuului pientä kitinää ja menin katsomaan niin neiti nukku pää lattialla ja jalat sängyssä! Selkä lattiaan päin. Oli kyllä hurjan näköistä. Ei edes herännyt kun nostin takaisin sänkyyn.
Avoimessa voisi lähteä käymään. Viime viikolla jo sinne kyllä sanoin että toivottavasti ei enää nähdä mutta tässä sitä edelleen istutaan ilman vauvaa. Eilen alkoi nuo vihlaisut jo mietityttämään mut onneksi sitten loppuivat. En tiedä voisko synnytys edes alkaa tuollaisilla vihlaisu kivuilla?
iltapäivällä soitan äitiyspolille että minä päivänä ottavat yliaikaiskontrolliin.Pitää samalla muistaa kysyä tuosta vesien menosta ja ettei vauva ole kiinnittynyt.
Eihän täällä ole kun vasta 41+1. Taidan varautua yksin juttelemaan =)
Näin ne päivät vaan vaihtuu... Pääsikö kukaan lähtemään yöllä? Täällä ei edelleenkään mitään tuntemuksia, samaa rataa siis jatketaan. Yön nukuin taas hyvin ja nyt on sen puolesta ihan pirtee olo. Mutta voi hitto, on tää vaan niin kypsää!!! Onkohan meidän vauvat tosiaan alkanut imeytymään takas meidän kehoon, niinkuin sailori tais yks päivä tuossa tuumailla... Munkin paino vaan laskee mikä on outoa koska syön kuin hevonen! Ja mitään ei tosiaan lorise että se selittäis asiaa, hmmmm...
Torstaista on tullut sellainen tapa, et silloin siivotaan. Supistuksia se ei kyllä mulle tuo vaikka kuinka kyykkisin, kipeen selän korkeintaan. Mut tuleepahan siistiä eikä tarvii sitten viikonloppuna muuta kuin olla.... Tänään näyttäis tulevan hieno päivä, joten täytyy sitä varmaan vähän ulkoillakin tuon poitsun kans.
Lumikide ja Emmi 41+1 huh...
Taas nukuttu hyvin, wc:ssä juostu mutta se on jo tuttu juttu:)
Jatkan kun tulen neuvolasta:)
Sailori+Panu 41+2
Olen nukkunut hyvin jo monta yötä, ei ole edes supistellut yhtään kuten vielä tossa vapun tienoilla! Tää tuntuu jo ihan pysyvältä olotilalta, miten mä osaan enää asennoitua siihen että ylihuomenna (!) tää pistetään tulemaan!?! Meillä on poika ollut enemmän ja vähemmän kipeänä jo viimeviikon alusta, yskässä, kuumeessa, oksentanut pari kertaa ja eilen tuli korvatulehdus, jännään saanko itsekin tän nuhan lisäksi vielä jotain muutakin mukavaa synnytyksen varalle...Tai mitä jos mies sairastuu, voiko sitten tulla mukaan synnytykseen lainkaan??? tietääkö joku? Tai jos lapset on sairaina, voiko ne tulla katsomaan vauvaa tai olla kotona kun kotiudutaan? vai täytyykö ne viedä jonnekin mummolaan parantumaan?? Hmm, ei kai..
Saisinpa jotenkin takaisin sen tyynen ja valmiin asenteen synnytystä kohtaan minkä psyykkasin itselleni joskus kuukausi sitten! Nyt tuntuu vaan hankalalta ja plääh kaikki.
Hmh.
Barbamama 41+6
Joo, siistiä tuli ja hyvä mieli siitä, mutta tässä talossa ei todellakaan S-sät toimi!
Missäs PikkuKeiju on? Toivottavasti nyt joku meistä pääsis piakkoin lähtemään!
Barbamama: Vauvoilla on hyvät puolustusmekanismit heti syntymän jälkeen, on saanut sulta kaikki vasta-aineet eli sen puoleen olisin ihan huoletta. Kovin nuhaisia ja kipeitä lapsia en sairaalaan toisi vauvaa katsomaan, mutta kotoa ei varmaankaan tarvii häätää :) Toivotaan et sinä ja miehes pysyy terveenä ja pojalle pikaista paranemista! Niin ja tsemppiä lauantaiseen!
Aloin tuossa miettimään, että eikös meillä kaikilla lopuilla ole ennestään lapsia?
Eikös ne kakkoset tai kolmoset yleensä synny aikaisemmin kuin ekat...? No, mulla on tässä vielä muutama päivä aikaa että syntyis aiemmin kuin esikoinen joka siis syntyi rv 41+6. Millä viikoilla teillä muilla on lapset syntyneet?
Jaahans, sitten vois kai lähteä ulos... Olotila on tosiaan täälläkin ihan pläääh!
Lumikide
Meillä ensimmäinen lapsi syntyi päivää ennen laskettua aikaa eli 39+6. Lapsivedet meni.
Toinen syntyi sitten 41+4 ja supistuksilla alkoi. Oli kyllä ultrassakin 6 päivää pienempi mutta laskettua aikaa ei siirretty.
Olin ihan varman että kolmas tulisi sitten laskettuna aikana kun on isompikin. Mutta näin sitä vaan vielä odotellaan. Jos tämä vauva onkin sitten sellainen että mennään sovittuun käynnistykseen kun sitä en ole vielä kokenut! Tässä raskaudessa ollut muutenkin paljon "uutta" sokerirasitus, kaksi ultraa ja lisäksi vielä synnytystapa arvio.
Tytöt lähtivät taas mummolaan ja vois itse vähän lepäillä kun nuo yöt menee aika paljon tuolla vessassa juostessa. Supistelut on täälläkin vähentynyt. Tunti vielä niin sit ois polille soittoaika. Saa kuulla sen tyypillisen...noooh katsellaan....ois kyllä kiva saada aika lauantaille niin näkis taas et vauvalla kaikki kunnossa.
Nopeesti on kyllä taas viikko mennyt kun huomenna on jo perjantai =) On alkanut vähän tuo synnytys jännittämään niin ei tunnu niin pahalta edes tätä isoa mahaa kantaa ;)
41+1
Huomenna ottavat jo yliaikakontrolliin. Näkeepähän sitten edes ultran kautta vauvan. Heti aamusta kaikenlisäksi aika =)
Pääsen parhaiten kirjottelemaan tänne iltapäivällä, kun kuopus suostuu taas nukkumaan päiväunia, on tuo ripulitauti varmaan väsyttänyt pikkuisen.
prinsessat2, kiva kun sait ya-kontrollin huomiseksi!! Ite just kans varasin ajan, mutta sain maanantai-aamulle. Ja aika mieletön nukkuma-asento oli teiän pienemmällä prinsessalla! :)
barbamama77, komppaan lumikiteen mielipidettä lasten nuhasta ja sairaalassa vierailusta, eli jos on kovin kipeenä, niin en laskisi lapsia sairaalaan kattomaan vauvaa. Harmillinen paikkahan se on, jos niin käy... Toivotaan, että parantuvat pian!!
Lasten syntymäviikosta: Esikoinen syntyi rv 40+2 ja alkoi suppareilla. Kakkonen syntyi rv 41+3 (oli väärin laskettu, tuon mukaan kakkonen olisi saanut alkunsa "neitseellisesti" ja ennen kun poistatin kierukan... Mun ja gynekologin laskujen mukaan kakkonen syntyi 40+2) ja tämä toinen synnytys lähti käyntiin vesien menolla. Samaa tässä pohdin kuin prinsessat2, että tuleekohan koettua vielä tähän lisäksi synnytyksen käynnistys, sitä en ole vielä kokenut... ...enkä sektiotakaan, enkä haluaisi sitä kokea ollenkaan!!
Ja vielä neuvolakuulumisia: kaikki oli hyvin. Verenpaine hieman korkeahko 140/90. terkkarin kollega (ollut kätilönä 30v) tuli koklaamaan masun päältä, minkä kokoinen vauva olisi hänen mielestään, kun ollaan sitä arvuuteltu eikä kunnon mielipiteitä tullut oikeen mistään. Niin hän arvioi vauvan kooksi 2200g, sanoi, että on siro pää! :) Hyvä, ettei jättimöhkälettä ole tiedossa! :) Samalla sitten sanoi, että lapsivettä on vielä sen verran, etten vielä lähde synnyttämään... Eikä!!!! Eli mä taidan roikkua täällä vielä ens viikolla pitkään... Ellei tää vauveli oo toista mieltä tän kätilön kanssa! (niin ja sen mun miehen ennustajamummun kanssa) ;)
Väsyttää, vaikka on hyvin nukuttu suppariton yö takana... Sohva kutsuu taas!
Tsemppejä tyttäret, koetetaan jaksaa vielä nää viimoset päivät!!!! :)
PikkuKeiju, rv 41+1
Meillä on molemmat tytöt syntyneet 40+2 ja molemmat suppareista.
Olisi kiva kun vedet nyt menisi, pääsisi sitäkin kokeilemaan.
Neuvolassa käytiin masun kanssa nyt viimeistä kertaa:)
Kaikki ok. Mulla naksahti häntäluu kun yritin päästä ylös tutkimuspöydältä että tuntu kamalalta.Huh.
Tyksistä soittivat mulle ennen kun kerkesin sinne soittaa!
Tiistaina käynnistävät jos paikat on kypsiä (lasketaanko pää?)
Mutta sanoin sille kätilölle että tulen kyllä jo ensi yönä! Sanoi vaan että tervetuloa;)
Nyt on paikat taas olleet niiiiiiin kipeitä, viiltää tosi ikävästi tuolla alakerrassa ja suppareita tullut koko päivän mutta eipä niitä kauhean kivuliaiksi voi väittää!
Mutta toivossa on kiva elää:)
Täällä myös siivottu ja jopa ikkunoita pesty olen siis epätoivoinen.
Barbamamalla rupeaakin olemaan jännät paikat ja toivotaan pikaista paranemista pienille.
Prinsessat toivotaan että saat huomenna kovakouraisen lääkärin tai sitten pitkä kyntisen!! Jospa se nyt auttaisi;)
Nyt pistää jo vähän puuskuttamaan nämä supparit, voi kun ne ei nyt vaan taas lopu kesken leikin!
Kauheasti suppareita meille viimosille ihanaisille:)
Sailori rv41+2
Ei sitä oikein muutakaan jaksa tehdä ja täältä saa niin ihanaa vertaistukea! Onneks meitä on vielä muutama "samassa veneessä"!
Sailori, kuulostaa jo aika lupaavalta jos joutuu oikein puuskuttamaan! Supisteluja sinne ja meille muille myös!
Ei ne toiset tai kolmannet vauvat sitten näköjään synnykään aikaisemmin....Höh!
Niin, mulla lähti eka synnytys käyntiin myös suppareilla yöllä 2 aikaan ja syntyi seuraavana yönä 02.15 ja siis sektiolla pysähtyneen synnytyksen takia. Toivottavasti nyt menis kaikki toisin! Muakin on nyt alkanut ihan kauheesti jännittämään synnytys, vaikka oon tähän asti ollut aika levollisin mielin. Lähinnä just se vauvan koko, onkohan jo yli 4 kiloinen... PikkuKeijun vauva vaikutti olevan vielä aika pieni, varmaan helpotus!
Mä oon nyt ihan poikki ja haluan mennä päikkäreille vaikka yleensä en menekään. Oltiin just pojan kans ruokakaupassa ja puistossa yht. 3 tuntii. Alkoi tää mamma jo vähän väsähtämään... Ja pitkästä aikaa oli jos jonkinnäköisiä tuntemuksia kävellessä. Vihloi alapäähän, mahassa nipisti ja selkää jomotti. Nyt taas kun tultiin kotiin niin ei mitään, väsyttää vaan....
Prinsessat2:lle vielä tsemppiä huomiseen ya-kontrolliin!
Lumikide 41+1
Tsemppiä koitokseen!
Hui pumpsahti ihan oma synnytys silmieneteen :D
Revyy ja Vilijonkka 6vkoa
Tunnen itseni ihan jengi petturiksi!
Mutta meille tulee nyt vaavi;)
Suihkuun lähden ihmettelemään, ei taas muistanut kuinka perkeleen kipeetä tää tekee.
Sailori
Heippa möhikset!
Tiistaina 5.5. klo 21.15 syntyi pikkuinen poika mitoilla 3120 g ja 47 cm.Rv 40+5 ja silti noin pieni,ihmettelen minä.
Kotiuduttiin jo eilen,kun osastolla ruuhkaa enkä minä revennyt tällä kertaa pahastikaan.Huomen aamulla mennään sairaalaan käymään lastenlääkärin tarkastuksessa.Eilen kotiin lähtiessä oli tarkastus jossa pojan sydämestä löytyi jotain häikkää,huomenna otetaan uudet sydänfilmit joissa selviää onko aihetta enempään huoleen.
En jaksa etukäteen ressata.Pidetään peukkuja että kaikki ok!
Maito nousi tänään kohisten ja nyt mies apteekkireissulla hakemassa mulle rintakumeja+pumppua,jotta saadaan rinnanpäät ehjäksi ja tissit tyhjemmiksi,kun ei pikkuinen jaksakaan syödä niin paljon kuin tilasi!
Itse synnytystarinaa laitan kun jaksan...oli aika rankka keikka!Synnytyssalissa ei ehditty olla kuin 23 minuuttia,ilman puudutuksia mentiin kun anestesialääkäri ei ehtinyt muuta kuin tippakanyylin laittaa kun poika puski itsensä jo maailmaan.
Voimia vielä viimeisille huhtikuisille!
5minuutin välein tulee, kohta hymy hyytyy.
Kauheesti tsuppareita teille kaikille ja lähtekää nyt mukaan:)
sailori
Tytöt mummolassa yötä ja miehen kanssa oltiin pihatalkoissa. Jonkun verran jaksoin haravoida. NYT VIHLOO JA KOVIN: samanlaista kun eilen illalla. Auts.
Sailorille onnea matkaan kiva kun ehdit tänne kirjotella.
ihanaa kohta pääsee saunaan rentoutumaan.
Huomista odotellessa...
täällä lueskellaan ahkeraa palstaa vaikkei kirjoitella ehdikkä..
eiköhän viimeisetkin pian vauvaudu :)
suppareita kaikille lopuille :)
Verticia