Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KOLMOSTEN VIIKKO 19

04.05.2009 |

UUSI VIIKKO PYÖRÄHTI KÄYNTIIN!

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedossa kiireinen viikko, ensi maanantaina siis pitäsi taas kierron päättyä...luultavammin kyllä päättyy tädin tuloon. Mitään oireita ei ole, ei ole kyllä ollut noista kahdesta edellisestäkään ennen testausta.

Oikein mukavaa ja kuumeilevaa viikkoa kaikille palstalaisille!

Halti kp 26/31-32

Vierailija
2/37 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vähän aikaa lueskellut juttujanne ja nyt on itsekin alkanut tehdä mieli kirjoitella! Elikkäs kolmannesta kullanmurusta haaveilen, vaikka nuorempi on meillä vasta 3kk. Niin se vain kuume nostaa päätään vaikka tuntuu että nyt jo on kädet täynnä töitä näiden kahden kanssa =) Esikoinen meillä täyttää tässä kuussa 2v. Vauva on vielä täysimetyksellä joten ei varmaan ihan lähitulevaisuudessa ole realistista odottaa raskautuvansa! Mutta ainahan sitä saa haaveilla =) Esikon jälkeen kuukautiset alkoi 8kk kuluttua synnytyksestä vaikka imetin vielä, mutta raskaaksi tulin vasta kun lopetin imetyksen kokonaan esikoisen ollessa vuoden. Tälläistä taustatietoa =) Niin, esikoinen on poika ja pienempi on tyttö...

Täällä sataa nyt vettä, mietin just että viimeksi on satanut vettä varmaan viime syksynä! Kevät on ollut täällä tosi kuiva eli kiva kun ilma vähän puhdistuu. Täytyy mennä laittamaan pyykkiä kuivumaan, sitä tässä taloudessa riittää =)

Mukavaa viikkoa kaikille ja plussatuulia!!!

-Henni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mullakaan ollut mitään ihmeempiä oireita ennenkuin plussasin maaliskuussa, eli ei niihin kannata tuijottaa. Plussa voi tulla ihan puun takaa!

Nyt taitaa mulla km-vuoto ja tuhru vihdoin olla ohi, yli 3 vk sitä kesti, huh-huijaa. Tulis ne menkatkin jo sieltä pian että pääsee nappailemaan clomeja kierron 3. päivä. Ovistestejä pitäis tilata valmiiksi kaappiin. En kyllä yhtään uskalla toivoa tärppiä ihan heti, kai sitä täytyy varautua useamman kierron piinaan ja pettymyksiin. Kunhan ei sitten taas menis kesken, nyt se pelko on vielä suurempi kun km:ja on takana jo 2 kpl. Niin ja tuleeko sitä plussaa edes enää, kukaan ei tiedä...

Kohtahan se on meidän äitien oma päiväkin! Saa nähdä millä ihanilla taideteoksilla lapset tänä vuonna muistavat! Ja entäs oma ukkokulta sitten... :-)

eewokki (yrityskiertoja en enää laske - vuosi yritetty)

Vierailija
4/37 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on sitten gynellä käyty. Piti mun normaalia 31 päivän kiertoa ihan normaalina ja viime kierto, joka venyi 36 päivään, oli ovuloimaton. Noista ovuloimattomista kierroista sanoi, että tämän ikäisenä ( 33v tässä kuussa ) niitä on pari vuodessa. Eli mitä enempi ikää, sen useammin noita ovuloimattomia kiertoja on. Ultralla katsoi, että kaikki on kunnossa. Oikealla puolella munarakkula nyt kooltaan 15mm ja kuulemma 20mm kohdalla sitten irtoaa. Ja kasvua on kuulemma 2mm päivässä. Ovulaatio siis odotettavissa parin päivän päästä. Nyt kp 11.

Todella helpottavaa kuulla että kaikki kunnossa! Nyt vaan sitten tärppiä toivomaan.

Olen ollut vähän aikaa palstapimennossa, enkä tiedä onko uusia plussia tullut? Toivottavasti on ja tulee vielä monta lisää!

Raksalla pukkaa kiirettä. 6 viikkoa kun pitäis muuttaa. On pähkäilty pintojen kanssa ihan urakalla :) Toisaalta ihanaa suunnitella, mutta toisaalta stressaavaa. On niin isoista asioista kuitenkin kyse. Meillä vielä miehen kanssa vaativa maku, joka onneksi menee suht. hyvin yksiin.

Nyt on hetki aikaa ennenkuin haen lapset päiväkodista. Pakko vielä hetki siivota!

Mukavaa viikkoa kaikille!

Minsku

Vierailija
5/37 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu oli ja meni; oli kyllä upeat ilmat. Omaa napaa sen verran, että oltiin puuhissa ovulaation aikaan sitä ennen ja päivän ovulaation jälkeen. Että eiköhän nyt olisi ainakin hyvät mahkut. :) Olen yrittänyt ottaa vaan ihan rauhallisesti, mutta joka päivä vauvakuumeilu käy mielessä, ei voi olla ajattelematta asiaa.

Minulla muuten kierto on pysynyt nyt 3 kertaa kp 27:ssä. Olen ottanut oviskeen asti vehnänalkioöljyä. Joten jotain hyötyä kai siitä on.

Tällä viikolla muuten pamahtaa 35v. "mittariin". Ääks.. No sitä sitten mennään vaan kohti nelikymppisiä.

Hyvää viikkoa kaikille ja tsemppiä!! =)

kp 18/27 yk yli 1,5 vuotta yritetty

Vierailija
6/37 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken kirjoitin tänne, mutta ilmoitti, että nämä sivut on poissa käytöstä, tai jotain. Pöh!

Vappu siis oli ja meni ja ilmat oli upeat. Tuli puuhailtua oviksen aikaan vähän jälkeen ja ennen ovista, joten eiköhän pitäisi olla aika hyvät mahkut nyt. Toivottavasti. :) Olen yrittänyt olla ajattelematta asiaa, mutta joka päivä se on käynyt mielessä.

Tällä viikolla pamahtaa 35v. "mittariin, ääks.. Kohti nelikymppisiä siis mennään.

Hyvää viikkoa kaikille ja tsemppiä!! =)

Kp 18/27, yk 19??

Vierailija
7/37 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnea vaan kaikille synttärisankareille, teitä on täällä monta näemmä!!

ON: ei yhtään mitään oireita ei, joten kaipa tässä kävi niin ettei heti onnannut. Kp 22 on vasta menossa kyllä, mutta luulisi jotakin jo olevan jos olisi kiinnittymässä. Mutta ei kai auta kuin odotella, pitkiä viikkoja nämä on kyllä.

Tsemppiä kaikille, siskot!!

Vierailija
8/37 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin siis just gyneltä. Yksityinen, joka myös hoitaa tays:ssa lapsettomuutta.

Sisätutkimus ja ultra tehtiin. Totesi ,että kaikki hyvin. Limakalvo hyvä ja sopivan paksuinen ja munarakkula kehittymässä. Kiertopäivänä 19 menen verikokeeseen, jossa mitätää keltarauhashormonipitoisuutta. Kaikki siis näytti olevan täysin optimaalista! Jos ei keltarauhasessa vikaa, niin yritys vaan jatkuu..

Hyvä, että kaikki kunnossa, mutta toisaalta masentaa kun mitään ei silti tapahdu. Miehen tutkimusta ehdotti vasta loppuvuodesta.

Näillä mennään..

Anteeksi tämä vuodatukseni!

Tsemppiä!

Vierailija
9/37 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidätte mua varmaan ihan idioottina kun TAAS testasin, mutta niin vaan oli se haamu haihtunut ja ihan niin puhdas nega tuli kun vaan ikinä. no. vähän on pettynyt olo, mutta ehkä ihan hyvä näin? olis kyllä ollu ihan hyvä, kun olis näin tullut tää vauva, koska nyt se pohdinta alkaa taas eikä muutu yhtään sen valmiimmaks. tosi vaikeeta!!! mitenhän sitä sitte tekis...? voi kun joku viisaampi vois vaan sanoa, että kuulkaa näin teette ja niin on hyvä.

mahan vihlontakin on haihtunut, samoin etova olo. taisin kuvitella ne vaan...? paitsi maha kyllä vihlo ihan _oikeesti_. jos nyt jostain ihmeen syystä menkkoja ei kuulu, niin ehkä sitä vois sitte äitienpäivänä testata.

jeppistä. tervetuloa Hennille! uudet tsempitykset Eewokille! Haltille pitkää pinnaa piinaviikolle! ja Adalminalle! tärppionnea Minskulle! 2pojanäitille kanssa! ja Haaveilijalle!

nyt tenttikirjojen pariin. josko sitä pystyis taas muuhunkin keskittymään, kun vaan tohon omaan napaan. ;)

t.VadelmaMama

Vierailija
10/37 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö VadelmaMaman tunteet yhtään selkiytyneet kun arvelit olevasi raskaana?

Mä myös jatkan arpomista. Niin pitkälle olen päässyt ajatusteni kanssa, että on ihan selvä juttu, että kolmas lapsi meille tulee jos sellainen suodaan, MUTTA ajankohta mietityttää. Tällä hetkellä enää ainoastaan taloudellinen tilanne jarruttaa kun miehen pitäisi löytää parempi työpaikka, joka tässä taantumavaiheessa ei ole ihan helppo juttu...

Yhyy, tahtoisin niin jo ruveta yrittämään )`:

Vierailija
11/37 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pyörinyt täällä aina välillä. En halua ottaa mitään ahdistusta tästä projektista, sitä mulle riittää ihan muutenkin opintojen ja työn takia. Meillä kyllä ei yritys ole vielä alkanutkaan joten saa nähdä miten sitten intoudun kun päästään tositoimiin, notkun sitten täällä varmaan joka päivä.

Mä en koskaan ole ollut niin iloinen menkoista kuin viime viikolla kun ne alkoi. Oli nimittäin ensimmäiset kierukan poiston jälkeen. Meinaan odotella vielä hetken aikaa ennen yritys aloitetaan, mä oon varmaan kauhea laskelmoija mutta saan huomattavasti isommat äp-rahat jos jäisin mammalomalle ens vuoden puolella... ja kun ei tässä muutenkaan mikään kiire ole. Vaikka tekisi mieli laskea niitä päiviä yrityksen alkuun:)

Jees, nyt lätkämatsia katsomaan!

niin ja kiva kuulla että kaikilla gynellä käyneillä oli onnistunut reissu.

Vierailija
12/37 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magdaliina: no ei oikeen. tää on niin toisaalt-mutku-toisaalta -tilanne. toisaalta ois ihanaa hetki nauttia näistä kahesta pienestä pöllöpäästä, jotka meillä jo on, ja parisuhteestakin, kun lapset voi jättää jo helpommin hoitoon eikä kaikki energia mee yövalvomiseen ja imettämiseen jne, mitä kaikkea tähän pikkulapsivaiheeseen nyt sit kuuluukin. ja vois rauhassa keskittyä opiskeluun ja valmistuakin suunnitellussa aikataulussa. valmistumisen jälkeen sais sitte taas rauhassa nauttia vauvasta ja olla kotona ja ettiä työpaikan ja tehä ehkä keikkaa siinä jo ennen sitä. (huomaatteko, on aika pitkälle mietitty tää homma!!! ;) lisäks taloudellisesti ois ehkä helpompaa, jos vähän lykkäis tän kolmosen tuloa. sitte taas toisaalta ois kyllä vauvakuume ja ollaan ajateltu, et tollanen pieni ikäero olis niin kovin kiva. näillä kahella on 1v 9kk ja se on jotenkin ihanaa, kun on tiivis kaksikko jo nyt. mietityttää kanssa, et jäiskö tää yks sitte hiukan ulkopuoliseks, jos tuliskin isommalla ikäerolla...? en väitä ettäkö 3 vuotta olis paljon, mutta on se kuitenki aika paljon enemmän kun alle 2.

no mutta. tässä taas tätä mun napaa. tää on vaan jotenki niin terapeuttista, kun voi täällä avautua. :)

perjantaina siis alkais taas uus kierto, luultavasti. siis jos se nyt on ennallaan, kun on vasta eka menossa tän kakkosen jäljiltä. huvikseni katoin, et laskettu osuis siitä kierrosta helmikuun puolivälin tienoille. hehe. :)

mut nyt mä meen ja lopetan tän häiriköinnin. mukavaa viikkoa kaikille! t.VadelmaMama

Vierailija
13/37 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

just kun pääsin itseni kanssa rauhaan että oireita EI ole, niin tuli jotakin ihmeen punatuhrua (kp 23!), ja tietysti alan heti kuvitella ties mitä kiinnittymisvuotoa. On tää jännää, ei kai psyykkisesti voi saada itselleen aikaan vuotojakin...?!! Mutta jos nyt kinnittyisi niin luulisi edes rintojen turpoavan?

Voi itku, ja mä kun luulin ottavani tän projektin iiihan rauhallisesti. Jep jep.

No, muita oireita EI ole edelleenkään. Nyt alan ymmärtää teitä joilla testit polttelee kaapissa, pe-su päiviin saakka pitäis kestää odottaa (onko muuten kokemusta raskauskeijun nettitesteistä, onko niistä mihinkään?)

Vierailija
14/37 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulihan ne menkat sitten (tai tädiksihän niitä täällä kutsutaan :) ).

Olin jotenkin jo niin ehtinyt toivoa, että olisin raskaana. Kun oli niin selkeästi huono olo, ihan samanlainen kuin aiemmissakin alkuraskauksissa.

Olin suunnitellut, että testaan perjantaina, mutta enpä sitten teekään.

Ja positiivista on se, että nyt pystyn näitten menkkojen jälkeen paremmin laskemaan, missä kohtaa kiertoa olen menossa. Ja mulla tämä yritys on niiiiin alussa, että ei oikeasti ole vielä syytä olla pettynyt, mutta olen silti. Kun toiveet alkoivat päivä päivältä nousta ja oli niin selkeä raskausolo! No, tästä vaan eteenpäin, aika vaan kuluu niin hitaasti seuraavaa ovista odotellessa. Ihan kun muuta elämää ei enää olisi ollenkaan

:)

Pahoitteluni VadelmaMamalle, meillä on aika sama tilanne!

adolfiina (ja alkaako tästä sitten kp 1/jotain ?)

Vierailija
15/37 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tosiaan maanantaina kävin gynellä, joka totesi kaiken olevan kunnossa noin päällisin puolin. Ultralla näki munarakkulan, joka oli kehittymässä. Sanoi, että ovulaatiotestit virtsasta eivät ole kaikilla luotettavia, koska virtsassa voi olla luonnostaan ainesosia ( ? ), jotka haittaavat testin tulkintaa. Sanoi, että noin parin päivän päästä munarakkulan pitäisi olla valmis irtoamaan.

No, ovistestiin ei ilmaannu viivan viivaa, siis kontrolliviivan lisäksi, eikä mitään muitakaan tuntemuksia ole. Paitsi lisääntynyt valkovuoto.

Nyt olenkin ihan varma, että vaikka ovuloisinkin, niin hedelmöittyminen ei silti tapahdu :( Lääkäri sanoi, että hormonimääriä voidaan kyllä mitata verestä ja saada näin tarkat arvot, mutta että vielä ei lähtisi sitä tekemään. Yritystä takana sen verran vähän aikaa.

Ja vaikka mitattaisikin, niin ollaan mieheni kanssa päätetty, että mitään hormonihoitoja en ota.

Jotenkin on nyt jo tosi luovuttanut olo, vaikka siis gyne oli varsin positiivinen ja totesi kaiken olevan kunnossa.

Ei kai tämä asiasta stressaaminen mitään auta. Täytyy vaan ottaa asiat vastaan sellaisina kun ne tulee. Ja onhan meillä jo kaksi ihanaa, tervettä lasta.

Hieman allapäin kuitenkin...

Minsku ( kp 13 )

Vierailija
16/37 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen viesti nyt vain: uskomatonta mutta totta, sain testiin eilen plussan! (kp 27 tai 28)! Eikä ollut mitään oireita enää, paitsi juuri alkoi palelu ja vähän väsyttää.

Että nopeasti tämä sitten kävikin, tää oli vasta toinen kierto!

Tää mamma on nyt ihan ihmeissään :o

Vierailija
17/37 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-i-n-s-k-u: Älähän vielä vaivu epätoivoon. Elämästä kun ei koskaan tiedä.

Muillekin tsemppiä kuumeiluun edelleen.

ON: Täällä mennään odottavissa tunnelmissa. Mitään oireita ei ole (no ehkä jotain vatsan nipistelyä, jos tarkasti ajattelee). Tätiä odotan kuitenkin tulevaksi ensi maanantaina viimeistään.

Halti

Vierailija
18/37 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltakahvia tässä juon ennen kun alan tenttiin lukemaan...

Pikku3:lle onnentoivotukset! :)

Adolfiinalle pahoittelut menkoista. :(

Minskulle tsempitykset. kuinka kauan oottekaan yrittäneet...? varmaan tullukin jo, mutta menny ohi... en tiiä lohduttaako tää yhtään, mutta luin tilaston, jossa oli että 80-85% pareista tulee raskaaksi vuoden yrityksen jälkeen, ja lopuistakin puolet seuraavan vuoden aikana. koita olla vaipumatta epätoivoon! helppo tietysti sanoa näin, kun meillä yritys ei oo ees alkanu vielä, mutta kuitenkin. bd bd bd

tänne ei tosiaan muuta kun menkkojen odottelua. hullu tilasin mammaksi.fistä 3 r-testiä, niille nyt sitte odotellaan käyttöä... JOS jostain ihmeen syystä ei menkkoja äitienpäivään mennessä kuulu, niin teen vielä testin. aika lailla luotan kyllä siihen negaan jonka sen haamun jälkeen sain. muuten voikin jättää ne odottelemaan myöhempää ajankohtaa... pohdittiin vähän, josko alottelis yritystä kesän lopulla, niin että ehtisin olla seuraavan kevään loppuun asti koulussa. mun olo vaihtelee tunneittain, että mikä olis hyvä: odottaa valmistumiseen seuraavan kanssa vai pitää (taas) välivuosi. jotenkin toi koulukin kärsii aika paljon siitä, että koko aika on joko just palannut takas tai just lähössä tai jotain. ja raskausaikanakin jotenkin on ihan puolitehoinen ton opiskelun suhteen. sekään vähä jää päähän, mikä normaalisti... ja vähitellen alkaa tulla stressi, kun valmistuminen alkaa häämöttää ja niin kauheen paljon pitäis vielä oppia.

no, eipä muuta kun mukavaa keskiviikko iltaa. t.VadelmaMama

Vierailija
19/37 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua, mutta testissä on kaksi viivaa, joskin ei ihan samanlaiset mutta kuitenkin. Pää aivan sakaisin.... mitä tää on ??

Ennen en ole haamuillut, mutta halpistestit taitaa mulle tehdä tepposet.

Sirusade kp 29/26-28

Onnea Pikku3, toivottavasti olleen samassa veneessä ;-)

Vierailija
20/37 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Sirusateen haamukin siitä plussaksi muuttuu.

Meillä kävi eilen kaverini 9 kk vauvan kanssa (heillä on lisäksi 2 paljon vanhempaa lasta). Kyllä oli lutuinen lapsi! Kaveri paljasti myös että haluaisivat tälle pienimmälle vielä "parin". Minä ajattelin mielessäni että tietysti heillä taas heti onnistuu kun vaan laittavat tilauksen menemään... tämä viimeisinkin tuli kuulemma tosi helpolla. Ei voi mitään mutta kateellinen olen. Toivotin toki onnea yritykseen, mutta vilpittömästi en osaa iloita kun kavereille lapsia siunaantuu, vaikka kuinka haluaisin. Miksei meille?

Menkat edelleen kadoksissa (km:sta nyt 4+ vk), ei auta kuin odotella... tylsääkin tylsempää.

eewokki