söin kylässä tuorejuustoa ja olen raskaana! onko nyt joku riski listeriaan??
mutta ymmärtääkseni tuorejuustoissa on kuitenkin vielä joku ylimääräinen riski ja itse olen jättänyt ne syömättä - pastöroidutkin. Suurella todennäköisyydellä et kuitenkaan ole saanut listeriaa siitä tuorejuustosta.
Kommentit (9)
ainakin söin raskaana kaikkia mahollista oli sitten kiellettyä eli ei ja lapsi on ihan terve eikä mittään vikkaa oo.. :) että empä usko et kannattaa panikoija :)
Valion tuotteet olisi turvallisia, että ne olisi kaikki pastöroituja, mutta tästä on varmaan montaa mielipidettä, riippuu neuvolantädistä.
Älä murehdi asiaa, riski on loppujen lopuksi tosi pieni, etkä asialle enää mitään voi.
mutta kuitenkin rupesi huolestuttamaan, kun täältä netistä lukee että ei sais syödä tuorejuustoja..
ap
Kaikkia pastöroituja juustoja saa syödä. Ei listeriavaaraa.
Jos niitä pitää viikkotolkulla jääkaapissa, on aina isompi riski pöpöjen lisääntymiseen.
Ihmettelen muuten tätä tuore- ja homejuustohysteriaa. Olen varta vasten tiedustellut Auran osalta asiaa Valiolta, ja heidän mukaansa Aura-juustosta ei ole koskaan löytynyt listeriaa.
Sen sijaan Valion VOISTA on. Kai te kuitenkin voita syötte?
Ja ei kaikesta "kielletyn" syömisestä kannata muutenkaan LIIKAA panikoida, se on vain riski, pieni sellainen. Sama kuin kysyisit "apua, mä olin auton kyydissä ilman turvavyötä, kuolenko mä nyt?"
Ja ei kaikesta "kielletyn" syömisestä kannata muutenkaan LIIKAA panikoida, se on vain riski, pieni sellainen. Sama kuin kysyisit "apua, mä olin auton kyydissä ilman turvavyötä, kuolenko mä nyt?"
Eli ehkä oikeampi vertaus oli: "ostin moottoripyörän ja aion ajaa sillä tulevaisuudessa, onkohan mulla nyt suurempi mahdollisuus joutua liikenneonnettomuuteen seuraavan 75 päivän sisällä kuin jos olen kotona". No varmasti on mutta ei kukaan sano että onnettomuus tapahtuu ehdottomasti. Vain riski on korostunut.
tuorejuusto oli pastöroitu ja nyt en tiedä että saako pastöroituja tuorejuustoja syödä vai ei? Neuvolassa jäi käsitys etä kaikkea pastöroitua voi syödä. Hitto, auttakaa nyt joku, miten se menee!!