Antaisitteko 15-vuotiaanne
lähteä telttailemaan viikonlopuksi leirintäalueelle kahden 18-vuotiaan pojan ja toisen tytöt kanssa?
Kommentit (11)
vaikka nuori alkaisi mököttämään. Kysymykseen miksei saa lähteä, vastaisin että vanhemmat ovat vastuussa ala-ikäisestä.
Ensinnäkin haluaisin tutustua näihin toisiin nuoriin ja heidän vanhempiinsa, numerot mulle.Ehtoja antaisin, eli pitää soittaa tiettynä aikana kotiin tai vastata mun puheluihin.
Mä en näe mitään hyvää suoralta kädeltä kieltää, asioista voi neuvotella ja keskustella, tehdä kompromissejä. Paljon tietysti riippuu nuorestakin, minkälainen on, voiko luottaa ja voiko hänelle jo vähän vastuuta omasta itsestään antaa.
Onko nämä 18-vuotiaat seurustelukumppaneita vai jotain hyvän päivän tuttuja? Ovatko he käyneet teillä, eli tunnetteko heidät? Jos tunnette ja ovat suht luotettavia niin antaisin mennä. Jos taas ovat ihan outoja tyyppejä tai eivät ole luottamustanne ansainneet niin en.
Kun matkassa on 18-vuotiaita niin todennäköisesti mukana on jotain alkoholia. Mikä on suhtautumisenne tähän? Jos nämä pojat ovat seurustelukumppaneita, niin teltassa on omaa rauhaa harrastaa seksiä. Mikä on suhtautumisenne tähän? Mutta toisaalta: kyllä sitä viinaa ja seksiä saa muuallakin kuin telttailemassa...
Itse tuon ikäisenä olen saanut mennä ja tulla miten haluan. Minulla ei rippikoulun jälkeen ollut kotiintuloaikoja. Viinaa tuli bileissä juotua (lähinnä tosin siideriä ja meillä pelasi huolehtiminen kavereiden kesken, ketään ei jätetty sammuneena yksin mihinkään) ja neitsyytenikin menetin 14-vuotiaana. Silti koen, että vanhempani hoitivat hommansa hyvin ja minusta on kasvanut ihan tavallinen aikuinen, jolla ei ole alkoholiongelmaa.
vaikuttavat luotettavilta. Matka tehtäisiin poikien moottoripyörillä
Jos kaikki nuoret ovat tuttuja ja luotettavia, niin kyllä.
Muussa tapauksessa, en tietenkään.
Mielummin luvan kanssa ja tietyillä säännöillä kuin salaa ja valehdellen. Mä antaisin varmaan luvan, jos nyt ei ihan toisellepuolelle suomea ole lähdössä.
Testasin onko asenteet muuttuneet. Tyttöjen vanhemmathan olivat pistäneet hanttiin ja toiselle oli lupa heltinyt vasta edellisenä päivänä.
t:ap
hei haloo. vähän vanhemmuutta peliin.
Poikkeuksena että 18-vuotiaita ei ollut mukana. Suht samanikäisen tyttölossin kanssa.
en tiedä laista mitä sanoo, saako mennä, mutta omille lapsilleni olisin sanonut että ei saa lähteä.
Meillä nuoret kiinnostuivat larpista ja liittyivät sitä harrastaviin. Heillä oli kivoja sekä aikaa vieviä juttuja, mm. keskiaikaiset häät jne.
Kuitenkin teimme mieheni kanssa niin, että kävimme viemässä tytöt sinne paikkaan, joka oli vuokrattu larppiviikonlopuksi ja haimme kesäyönä loppufriikin jälkeen pois. Vaikka ajomatkaa tulikin meille yhteensä 2½ tuntia, ei haluttu antaa olla viikonloppua öineen, ihan kasvatuksellisestikin, jolla olemme pärjänneet myöhemminkin, kun eivät tottuneet jäämään öiksi.